مدیر شبکه جهانی ولایت در خرم آباد :

مدیر شبکه جهانی ولایت بر ارتباط تنگاتنگ دولت نیجریه با ملک سلمان تأکید و گفت: دولت کنونی نیجریه وابسته به دولت عربستان است.

به گزارش لرستان خبر، آیت‌الله حسینی قزوینی عصر امروز در همایش ملی سیره علوی در خرم‌آباد ضمن اشاره به کشتار شیعیان نیجریه اظهار داشت: خون 800 شهید نیجریه، جمعیت 190 میلیونی نیجریه را به تحرک وامی‌دارد.

 

وی به نیجریه به عنوان پردرآمدترین کشور آفریقا اشاره کرد و افزود: کشتار شهدای نیجریه پایه‌های وهابیت را در 49 کشور آفریقا به لرزه درمی‌آورد.

 

مدیر شبکه جهانی ولایت و عضو هیئت امنای بنیاد غدیر از اعتراف شبکه وصال به عنوان یکی از شبکه‌های وابسته به عربستان نسبت به شخصیت برجسته شیخ زکزاکی خبرداد و تصریح کرد: این شبکه معترف شده است که تاکنون ۲۵ میلیون شیعه در نیجریه، نیجر و سومالی به دست این روحانی هدایت شده‌اند.

 

وی عنوان کرد: با وجود این‌که شیخ زکزاکی دو فرزند خود را در روز قدس از دست داد اما با گذشت این چند ماه شاهد افزایش آمار شیعیان در نیجریه از هفت مییلون به 25 میلیون هستیم.

 

حسینی قزوینی با بیان این‌که زکزاکی در پیامی تعداد شیعیان منتظر مهدی (عج) را در آفریقا ده‌ها میلیون نفر عنوان کرده بود، بیان کرد: تا چند ماه آینده آمار گرایش افراد به اهل بیت (ع) از مرز 100 میلیون نفر تجاوز می‌کند.

 

وی بر ارتباط تنگاتنگ دولت نیجریه با ملک سلمان تأکید و خاطرنشان کرد: دولت کنونی نیجریه وابسته به دولت عربستان است.

 

مدیر شبکه جهانی ولایت و عضو هیئت امنای بنیاد غدیر، قرن 21 را قرن گسترش فرهنگ شیعه دانست و گفت: جوانان مسیحی در تلاشند تا خلاء فکری خود را پر کنند و ار رفتن به کلیسا و شنیدن سخنان متناقض روحانیان مسیحی خسته شده‌اند.

 

وی به اتفاق نظر برخی صاحب‌نظران بر گسترش فرهنگ شیعه در قرن 21 تأکید و تصریح کرد: مردم آلمان از فرهنگ اهل بیت ع) استقبال کردند به طوری که تاکنون 245 مرکز اسلامی در این کشور به ثبت رسیده است.

 

حسینی قزوینی اظهار داشت: هشت میلیون نفر در همایش اربعین امسال با 180 کیلومتر پیاده‌روی در حسینیه بقیه‌الله نیجریه حضور پیدا کردند که همین موضوع دشمنان را به وحشت انداخته است.

 

وی افزود: در راستای ترویج فرهنگ شیعی و با توافق طلاب نیجریه مقرر شده که در شبکه جهانی ولایت که در پنج قاره پخش می‌شود، به زبان رسمی نیجر و نیجریه هرشب به مدت دو ساعت برنامه اجرا شود.

 

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • علی

    شیعه ویژه گی هایی دارد که برای مردم افریقا جذب کننده است و بعید است که بتوان از گرایش به شیعه شدن در افریقا جلوگیری کرد چون اگر شما همه ادیان و مذاهب را بر روی هم جمع کنید با تمام خصوصیاتشان .باز هم با تشیع برابر نخواهد شد

نظرات