شورای نگهبان محکم بایستتد؛

ائمه جمعه شهرستان های استان لرستان تاکید کردند: فعالان و حامیان فتنه در لرستان جایی در مجلس خبرگان و مجلس دهم ندارند و شورای نگهبان محکم بایستتد و از فشارهای برخی نگران نباشد.

به گزارش لرستان خبر، ائمه جمعه شهرهای مختلف استان لرستان در خطبه های نماز جمعه از شورای نگهبان خواستند که محکم جلوی عناصر نفوذی و فتنه گر بایستتد و با ردصلاحیت به حامیان فتنه اجازه ورود به مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را ندهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در خطبه های نماز جمعه خرم آباد مسئله بسیار مهم و سرنوشت ساز انتخابات را نیازمند همدلی و وحدت دانست و اظهار داشت: با پایان یافتن ثبت نام نامزدهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی مرحله احراز صلاحیت ها توسط هیئت های نظارت و اجرایی و شورای نگهبان آغاز می شود که باید در کنار هم و با وحدت و انسجام این مراحل انتخابات را به سرانجام برسانیم.

 

امام جمعه خرم آباد: شورای نگهبان سدی محکم در برابر نفوذ

 

آیت الله میرعمادی شورای نگهبان را یکی ارکان مهم و سنگر اول نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: در طول این چهار دهه که از انقلاب اسلامی می گذرد شورای نگهبان ثابت کرده که تحت تاثیر هیچ گونه فشار سیاسی و غیرسیاسی قرار نگرفته، کار را بر اساس قانون پیش برده و محکم ایستاده است.

 

وی افزود: گرچه حملات زیادی علیه شورای نگهبان صورت گرفته اما این مجموعه با قاطعیت و انقلابی کار خود را دنبال و همچون سدی محکم جلوی نفوذ برخی عناصر را در درون نظام مقدس جمهوری اسلامی گرفته است.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه همه باید بر اساس قانون عمل کرده و قانون محور همه کارها باشد، خاطرنشان کرد: باید همدلی، انسجام و وحدت خود را حفظ کرده و جامعه را دو قطبی نکنیم و همه زیر چتر ولایت و رهبر فرزانه و حکیم انقلاب فعالیت و تلاش کرده و با انسجام و یکدل و همدل یک انتخابات با عظمت و باشکوه را رقم بزنیم چراکه کار بسیار مهمی بوده و حماسه ای است که باعث اقتدار نظام و یاس و ناامیدی دشمنان می شود.

 

امام جمعه بروجرد: شورای نگهبان مانع ورود نااهلان و نامحرمان به ارکان نظام شود

 

حجت الاسلام حسن ترابی در خطبه های نماز جمعه بروجرد با اشاره به اهمیت پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: با اتمام ثبت نام نامزدهای این دو انتخابات در کشور نخستین مرحله انتخابات مهم و حساس هفت اسفند به پایان رسید، تا احراز صلاحیت نامزدها توسط شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت و اجرایی آغاز شود.

 

وی بیان کرد: رسالت عمده و اصلی شورای نگهبان، ممانعت از نفوذ نااهلان و نامحرمان به ارکان نظام است بنابراین باید در بررسی صلاحیت‌ها دقیق بود.

 

خطیب نمازجمعه بروجرد با بیان اینکه شورای نگهبان با سابقه خود تاکنون محکم به وظایف خود عمل کرده است، تصریح کرد: چندماهی از حمله به شورای نگهبان می‌گذرد و در روزهای آینده این حملات بیشتر می‌شود اما این شورا باید با قدرت خود مانع از نفوذ نااهلان به ارکان نظام شود.

 

امام جمعه ازنا: تلاش برخی افراد و گروها برای فشار بر شورای نگهبان برای ایجاد فتنه

 

حجت‌الاسلام علی‌رضا هراتی‌مطلق امام جمعه شهرستان ازنا نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: در ثبت نام انتخابات مجلس و خبرگان برخی افراد صلاحیت اولیه را نیز ندارند، ولی ثبت‌نام می‌کنند.

 

وی با اشاره به تلاش برخی افراد و گروها برای فشار بر شورای نگهبان افزود: عده‌ای با وارد کردن فشار به شورای نگهبان دنبال ایجاد فتنه در کشور هستند و همه باید هوشیار باشیم.

 

امام جمعه شهرستان ازنا با اشاره به تلاش آمریکا و غرب برای ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: دشمنان انقلاب به‌ویژه آمریکا همواره دنبال ایجاد تفرقه و فتنه در داخل کشور هستند و در زمان انتخابات‌ها تلاش آن‌ها بیش‌تر می‌شود.

 

امام جمله پلدختر: تلاش برخی برای حمله به شورای نگهبان

 

حجت الاسلام محمد سوری امام جمعه پلدختر نیز در خطبه های نماز جمعه پلدختر افزود: ثبت نام کنندگان افرادی را که صلاحیت نمایندگی مجلس خبرگان رهبری را ندارند ثبت نام کرده اند که این وقت شورای نگهبان را می گیرد.

 

وی گفت:مجلس خبرگان رهبری به خاطر عالمانی که در این مجلس قرار دارند نباید مورد غفلت قرار گیرد، این مجلس، مجلس با عظمتی است همه می پذیریم که مجلس خبرگان رهبری فراجناحی است و به جناح خاصی اختصاص ندارد ،

 

وی با بیان اینکه ،مجلس خبرگان رهبری نظام را به تمام دنیا معرفی کرده افزود: البته ممکن است افرادی بخواهند از این مجلس بهره برداری کنند و با افکار پلید سیاسی آن را خدشه دارکنند که باید در این رابطه حواسمان جمع و مراقب باشیم .

 

وی با اشاره به این که شورای نگهبان در سنگر قرار دارد گفت: ما باید از این نهاد های مقدس دفاع کنیم زیرا بعضی افراد قصد زیر سوال بردن شورای نگهبان را دارند .

 

امام جمعه پلدختر گفت: دربعضی روزنامه ها برای برخی افراد شان کاذب ایجاد می کنند و عناوینی را برای آنان انتخاب می کنند و بعضی را علامه خطاب می کنند ، اینها کافی نیست و شان مجلس را پایین می آورد .

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات