نماز جمعه قلب فرهنگی جامعه است

آیت الله میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد به جریانات سیاسی استان هشدار جدی دادند.

به گزارش لرستان خبر، آیت‌الله میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد اظهار داشت: استان لرستان از وحدت و آرامش خوبی برخوردار است بنابراین هر چه به ایام انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم همه باید توجه داشته باشند که احزاب، تشکل و کسانی را که به‌ عنوان مهمان به استان دعوت می‌کنند آرامش استان را به هم نزنند و حرف خود را به اسم مردم نزنند.

 

وی بیان کرد: بعضی اشخاص و جریان‌ها مبادا کسانی را به استان دعوت کنند که آرامش و وحدت استان را به هم بزنند بنابراین باید همه دست‌به‌دست هم بدهیم تا یک انتخابات باشکوه و باعظمت و درخورشان نظام جمهوری اسلامی انجام دهیم.

 

وی گفت: امیدواریم این تذکر برای همه رافع باشد و بعضی از افراد، اشخاص و جریان ها مبادا کسانی را دعوت کنند که حرفی بزنند این آرامش و وحدت استان را به هم بزنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در رابطه با شهادت آیت‌الله شیخ نمر، تصریح کرد: شهادت این عالم برجسته و شیعه عربستان پیامد سنگینی برای رژیم آل سعود داشت چراکه رژیم آل سعود شاید باور نمی‌کرد که شهادت این عالم برجسته این‌همه عکس‌العمل جهانی داشته باشد؛ این اقدام کودکانه و احمقانه، چهره واقعی آل سعود را برای مردم دنیا روشن کرد.

 

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به‌ عنوان ام‌القری جهان اسلام مطرح شد و  عربستان تلاش کرد با هزینه کردن و مبلغ فرستادن با ایران رقابت کند اما در این صحنه عربستان شکست خورد و جایگاهش از بین رفت.

 

آیت‌الله میرعمادی عنوان کرد: چانه‌زنی بین‌المللی عربستان از اعتبار خارج شد و سیاستمداران دنیا نگاهی به آل سعود نداشته و تنها از پول آن‌ها استفاده کردند.

 

وی بیان کرد: عربستان با شکست‌های که در رقابت با ایران داشت، سیاست خود را به ضدیت با جمهوری اسلامی ایران تبدیل  کرد و در این راستا تلاش کرد تا مذاکرات هسته‌ای ایران به نتیجه نرسد.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: عربستان پس از شکست‌هایی که در بحرین، یمن، عراق و لبنان داشت، فاجعه جده و منا را به وجود آورد و الان نیز  با به شهادت رساندن آیت‌الله شیخ نمر، رهبر شیعیان عربستان، شیعه تمام می‌شود.

 

وی بابیان اینکه رژیم آل سعود در زمین استکبار جهانی دارد بازی می‌کند، گفت:  حاکمان آل سعود آن‌قدر جاهل و نادان هستند که نمی‌دانند چکار می‌کنند؛ این رژیم آن‌قدر متحجر و نابخرد است که به حرکات جنون‌آمیز دست می‌زنند و خود را آلت دست استکبار جهانی و آمریکا قرار داده‌اند.

 

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال تجزیه سرزمین اسلامی و ایجاد نابسامانی در دنیای اسلام است، عنوان کرد:  آمریکا و استکبار جهانی به دنبال غارت منابع و ذخایر  تمام کشورهای اسلامی هستند.

 

وی با تأکید بر اینکه آل سعود جاده‌صاف‌کن استکبار شده است، بیان کرد: آمریکا و  استکبار جهانی به دنبال امنیت رژیم صهیونیستی این غده سرطانی ضد مسلمانان هستند.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بابیان اینکه رژم آل سعود سفارت‌خانه ایران را تعطیل و سفارت‌خانه رژیم صهیونیستی را باز می‌کند، تصریح کرد: رژیم آل سعود نمی‌دانند که روزی نابودی آن‌ها فرا می‌رسد.

 

وی اظهار داشت: رژیم آل سعود مانند مار تیرخورده‌ای است که اقدام به هر حرکت دیوانه‌واری می‌زند اما دست انتقام الهی و خون به‌ناحق ریخته مسلمانان و شیعیان به‌ زودی تخت و تاج سلطنتی آن‌ها را نابود می‌کند.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار داشت: در ماجرای فتنه 88 وقتی صحبت مقام معظم رهبری گوش می‌دهیم، احساس می‌کنیم که هنوز مصیبت فتنه 88 قلب مقام معظم رهبری را آزرده‌ خاطر می‌کند که در این زمینه مقام معظم رهبری فرمودند فتنه 88 کاری کرد که هنوز که هنوز است خسارت فتنه جبران نشده و معلوم نیست چه موقع جبران شود و اینکه بعضی افراد از همین‌الان به دنبال به زیر سؤال بردن انتخابات هستند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری حق‌الناس بودن انتخابات را تبیین کردند بنابراین کسانی که در بحث نظارت و اجرا کار می‌کنند باید توجه داشته باشند که تائید و رد صلاحیت حق‌الناس است که مقام معظم رهبری تبیین کردندکه باید هوشیار باشیم.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در  دیدار با ائمه جمعه کشور در رابطه با نماز جمعه تعابیری داشتند که نیاز به شرح و بحث فراوان دارد گفت: تعبیر ایشان از نماز جمعه این بود که نماز جمعه قرارگاه ایمان، اخلاص، تقوا و بصیرت است.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد تعبیر دیگر مقام معظم رهبری در رابطه با نماز جمعه را قلب فرهنگی جامعه عنوان کرد و گفت: تا زمانی که نماز جمعه زنده و با نشاط باشد قلب جامعه اسلامی تکان می خورد و زنده خواهد بود.

 

آیت الله میرعمادی با اشاره به تعبیر دیگر رهبری در رابطه با نماز جمعه عنوان کرد: نماز جمعه لیله القدری برای انقلاب اسلامی ایران است و باید قدر نماز جمعه را بدانیم.

 

وی با تاکید بر اینکه یک نماز جمعه از هزار ماه عبادت هم بهتر بوده و جامعه را از هر ویروس معنوی و فرهنگی حفظ می کند گفت: نماز جمعه برکت و نورانیت است و باید قدر آن را بدانیم.

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات