صفار هرندی در بروجرد:

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقدام عربستان در اعدام شیخ نمر برخلاف آنچه آنها تصور می‌کنند که ترمز جنبش‌ها می‌شود، می‌تواند خیزش‌های انقلابی منطقه را شتاب بخشیده و حرکت مردم به سمت آزادی را سرعت بخشد.

به گزارش لرستان خبر،  محمدحسین صفار هرندی عصر امروز در دومین یادواره شهدای دانش آموزان مدارس فیاض بخش و امام حسن مجتبی(ع) که در حسینه سیدالشهدا(ع) ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان بروجرد شهری است که در پیشنه خود سوابق مشعشع فرهنگی و تدین آذین بسته به تاریخ دراز مدت آن است.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره 68 شهید دانش‌آموز بروجرد افزود: همه آنچه که از جلسات بزرگداشت برای شهدا نصیب ما می‌شود حقایق مکتوم و پنهان پشت‌پرده وقوع این جنایات است که در ظاهر کشته شدن 68 طفل خردسال که در میان آنها برخی معلمان و کادر مدرسه نیز مشاهده می‌شود، است اما در واقع حقیقت ماجرا شهدایی است که در این راه به گفته شهید مطهری به سرمایه‌های انقلاب تبدیل شده‌اند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حقایق پنهان این ماجرا عنوان کرد: ما در این واقعه به ظاهر باختیم اما در حقیقت جایگاه رفیع شهدا در این فاجعه آنقدر رفیع است که تا به امروز با سربلندی از آنها یاد می‌شود اما فاجعه آفرینان این مصیبت عظمی دچار چنان نکبتی در تاریخ شدند که حتی نزدیکان آنها از به زبان آوردن نامشان ترس و واهمه دارند.

 

وی با بیان اینکه قربانیان این ستم همچون ستاره‌های راهنمایی در آسمان بشریت می‌درخشند، بیان کرد: تأثیر مظلومیت این شهدای بی‌دفاع از رزم‌آوری رزمندگان دلاور گردان ثارالله(ع) لرستان کمتر نبوده است، رزمندگان با تسخیر خط معبری در عملیات کربلای 4 که به ظاهر عملیات پیروزی آفرینی برای ایران نبود، توانستند راه را برای انجام عملیات کربلای 5 باز کنند و اگر چنن نبود موجی از ناامیدی برروی فضای جبهه‌ها سایه می‌افکند اما اثر این خون‌های به ناحق ریخته شده از عملیات دلاورانه کمتر نبوده است.

 

صفارهرندی با اشاره به آثار شهادت از منظر قرآن و احادیث خاطرنشان کرد: این خون‌های پاک به ناحق ریخته شده هستند که ماندگان را بشارت می‌دهند که هیچ ترس، اندوه و واهمه‌ای به خود راه ندهند و این سلسله شهادت طلبی از روزی که نخستین خون بی‌گناه بر زمین ریخته شد به خون‌خواهی ختم شده است چراکه شهادت دعوت به خونخواهی به نام خدا است.

 

وی استواری، آزادگی و وارستگی نظام جمهوری اسلام ایران و ملت را که در دنیا از خود به نمایش گذاشته‌اند مرهون اثر خون‌های پاکی دانست که در دفاع از این مرز و بوم بر زمین ریخته شده و افزود: اکنون ایران اسلامی به درجه‌ای از قدرت و امنیت دفاعی رسیده است که توسط دیگران و حتی دشمنان نظام ستایش و تحسین می‌شود.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نظامی که توانایی به زانو درآوردن شرورترین عناصر جهانی را داشته باشد، ستایش برانگیز است به گونه‌ای که امروز به برکت همین خون‌های پاک فرزندان ملت ایران دشمنان پذیرفته‌اند که ایران اسلامی نفوذناپذیر و ابرقدرتی بلامنازع در منطقه و جهان است.

 

وی اظهار داشت: ملت ایران با امکانات محدود خود در قواره قدرت‌های بزرگ سلطه‌گر جهانی سال‌ها ایستادگی کرده و به تکیه گاهی همین تأثیر خون پاک شهدا و پیامی که از آنها صادر شده در مجامع بین‌المللی مقابل آمریکا با قدرت ایستاده است.

 

صفارهرندی با اشاره به این نکته که ایران اسلامی امروز دغدغه دیگر ملت‌های دنیا را برطرف می‌کند، بیان کرد: روزی همه همّ و غم ما در میان خودمان و در ارتباط با جغرافیای کشور صرف می‌شد، روزی دیگر همت خود را در دفع تجاوز از کشور گذاشتیم و امروز بر اثر تأثیر پیام خون شهدا دغدغه‌های ملت‌های دیگر را از سرشان دفع می‌کنیم به گونه‌ای که امروز دل ملت‌های مظلوم دنیا به حامیان ایرانی خود گرم است.

 

وی انتقال پیام شهدا را به دیگر ملت‌های مبارز دنیا در راه آزادی ضرری دانست و گفت: رمز پیروزی تبعیت از پیام شهدا و دوری از هرگونه ترس، خوف و اندوه است و این رمز وقتی به مسلمانان یمنی منتقل می‌شود آنها را مقتدر می‌کند بنابراین لازم نیست سرباز به یمن بفرستیم بلکه همان سرباز یمنی نیرویی می‌شود که در مقابل آمریکایی‌ها قد علم می‌کند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام محاسبات آمریکا در جبهه نبرد با سوریه را شکست خورده توصیف کرد و افزود: آمریکایی‌ها محاسبه کرده بودند که اگر سوریه را که حلقه واسط میان ایران، لبنان و مقاومت فلسطین است از سرراه بردارند، می‌توانند این حلقه را پاره و مقاومت را در هم شکنند اما آنها غافل از تأثیر مظلومیت خون‌ها بودند.

 

وی اظهار داست: مردم یمن تا پیش از اینکه مسلح به این نگاه شوند ملتی ضعیف شده و وابسته به عناصر قدرت بودند و حداکثر تسلط آنها به مناطق سرزمینی خود به 30 درصد می‌رسید اما هنگامی که به سلاح مظلومیت و استقامت به نام خدا مسلط شدند، قدرت آنها افزایش یافته و تسلط آنها بر 80 درصد سرزمین خود قطعی شد.

 

صفارهرندی تصریح کرد: پس از شکل گیری جنبش مقاومت بین‌المللی در منطقه با کمک ایران، افغانستان، سوریه، عراق و لبنان هنگامی که اربابان آمریکایی منطقه خود را در مقابل این خیزش جهانی ناتوان می‌بینند متوسل به اقدامات عجولانه همچون حماقت اخیر عربستان در اعدام شیخ نمر می‌شوند.

 

وی اقدام عربستان در اعدام شیخ نمر را ناشی از به هم ریختگی دستگاه محاسباتی آنها دانست و افزود: این ظرفیت‌ها برخلاف آنچه آنها تصور می‌کنند که ترمز جنبش‌ها می‌شود، می‌تواند خیزش‌های انقلابی منطقه را شتاب بخشیده و حرکت مردم به سمت آزادی را سرعت بخشد.

 

 

 

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات