گزارش تسنیم از نشست خبری مجمع اصولگرایان لرستان:

نشست خبری مجمع اصولگرایان لرستان با حضور احزاب سیاسی اصولگرا استان و به میزبانی دفتر خبرگزاری تسنیم لرستان برگزار شد.

به گزارش لرستن خبر، نشست خبری مجمع اصولگرایان لرستان عصر امروز باحضور حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی موسوی‌نژاد دبیر جامعه روحانیت مبارز استان لرستان، غلامرضا ویسکرمی دبیر جبهه پایداری استان و حجت‌الله بهاروند قائم مقام حزب موتله اسلامی استان لرستان به میزبانی دفتر خبرگزاری تسنیم استان لرستان برگزار شد.

در این نشت که باحضور اصحاب رسانه استان برگزار شد موضوعات زیر بررسی شد:

• روند وحدت اصولگرایان در استان

• اقدامات مجمع اصولگرایان در ارتباط با تدوین منشور همگرایی اصولگرایان استان

• روند نهایی شدن لیست مجمع اصولگرایان استان و زمان اعلام نهایی لیست

• چگونگی نهایی شدن لیست نهایی مجمع اصولگرایان و روند طی شده از زمان آغاز

• روند همگرایی اصولگرایان در شهرستان های استان

• نقد و بررسی عملکرد نمایندگان ادوار گذشته و به ویژه مجلس نهم

• نظر مجمع اصولگرایان استان پیرامون حضور بانوان و جوانان در مجمع

• اعضای مجمع اصولگرایان و روند انتخاب شورای اصلی این مجمع

• حضور یا عدم حضور نمایندگان فعلی در لیست نهایی مجمع اصولگرایان

• اقدامات مجمع اصولگرایان در راستای تحقق حماسه ملی در انتخابات و حضور پرشور و نشاط مردم

• اقدامات مجمع اصولگرایان در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری درباره لیست‌های قابل اعتماد در انتخابات مبنی براینکه " ببینیم فهرستی که به ما داده می‌شود برای مجلس شورای اسلامی یا مثلاً برای مجلس خبرگان، را چه کسی دارد به ما می‌دهد. به افرادی اعتماد بکنیم که واقعاً به دین‌داری اینها و به تقیّد اینها اعتقاد داشته باشیم؛ بدانیم اینها متدیّنند، بدانیم انقلابی‌اند، بدانیم در خطّند، در راه امامند، امام را واقعاً قبول دارند."

 

مجلس انقلابی جلوی نفوذ دشمنان را می‌گیرد

حجت‌الاسلام سید عیسی موسوی‌نژاد، دبیر جامعه روحانیت مبارز استان لرستان در این نشست بابیان اینکه یکی از شاخص‌های اصولگرایی مسئله ولایتمداری است نه ولایت شعاری اظهار داشت: مسئله پایبند بودن به ارزش‌های انقلاب اسلامی هم با حرف، با عمل به بینش و منش، پایبندی به خط امام و فرامین رهبری و انتظام عملی به قانون عملی جزء خطوط قرمز است.

وی افزود: زاویه گرفتن از کسانی که از ولی زمان چه در قالب فتنه‌گری و چه در جریان انحراف، هر دو لبه یک قیچی هستند.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان لرستان بابیان اینکه کشور ایران بر پایه فقه و فقاهت است، عنوان کرد: روشنفکران و کسانی که خیال می‌کنند می‌توانند فقه و فقاهت را بگیرند بدانند کشور ما بر پایه فقه و فقاهت اداره می‌شود چراکه اعتقاد بر این است کشور باید بر پایه فقه و فقاهت بچرخد.

وی بیان کرد: توقع داشتیم مجمع بیشتر باهم همکاری و رویه‌ای جمعی داشته باشند، با توجه به اینکه مشکلاتی ازجمله معضلات اجتماعی و اقتصادی داریم می‌توانند نقش مؤثرتری داشته باشند و انتظار می‌رود در اختلاف‌ سلیقه‌ای که وجود دارد تعاون قوی‌تری در زمینه‌های مختلف داشته باشند.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: نمایندگان مجلس 6 وظیفه مطابق قانون دارند ازجمله اینکه در موضوعاتی که در حوزه آن‌ها نیست خیلی دخالت نکنند و در راستای اصولگرایی حرکت خوبی شروع‌شده که نویدبخش است.

وی با اشاره به اینکه جریان اصولگرایی ادبیاتی است که رهبر انقلاب وارد سیاست کشور کرده است، خاطرنشان کرد: اصولگرایی اعتقاد به منافع ملی است و اگر در این زمینه حرکت شود عملکرد خوبی است ولی در صورت افراطی عمل کردن ممکن است مقداری تحت‌الشعاع عملکردها قرار بگیرد.

عضو شورای مجمع اصولگرایان لرستان گفت: اصولگرایی معنا و مفهوم خیلی خوبی دارد ولی اگر کسانی به‌ مقتضای این عمل نکنند ممکن است مضر باشد و مفید واقع نشود؛ در مجموع حرکت خوبی برای وحدت آغاز شده که باید منافع ملی بر منافع شخصی اولویت داشته باشد.

وی اظهار داشت: حرکت باید به دو جهت باشد یکی حرکت خود اصولگرایان که مفید است و در آینده می‌توان به‌عنوان یک ظرفیت از گفتمان انقلاب اسلامی دفاع کنیم و در مقاطعی که به حضور ما نیاز است نقش مفیدی را ایفا کنیم.

موسوی‌نژاد بابیان اینکه مقوله دوم انتخابات است، افزود: اگر در راستای انتخابات بتوانند به وحدت برسند الزامات خاص خود را دارد که مفیدتر است ولی ایجاد یک ظرفیت به‌عنوان یک ذخیره برای دفاع از انقلاب اسلامی مفید است.

وی در راستای هجمه‌هایی که بعد از تأیید صلاحیت کاندیدا به شورای نگهبان شده است، عنوان کرد: شورای نگهبان چون بررسی کرد اکثریت این افراد شرایط قانونی را ندارند همه را رد صلاحیت کرد بنابراین اگر به گذشته خود مراجعه کنند مواضعشان زیر سؤال است.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان لرستان بیان کرد: شورای نگهبان قانونی عمل می‌کند باید از میراث امام خمینی(ره)، نظام اسلامی و ارزش‌های دینی نگهبانی کند و کسانی که صلاحیتشان رد می‌شود باید در مقابل قانون تمکین کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که قانونی اعتراض می‌کنند حقشان است ولی کسانی که می‌خواهند جوسازی کنند و ساختارشکنی کنند امام خمینی(ره) می‌فرمایند این افراد مفسد هستند.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه در شرایط کنونی نمایندگانی در کشور باید انتخاب شوند که تراز کشوری داشته باشند، خاطرنشان کرد: استان لرستان عقب‌مانده است و بر اساس گزارش مسئولان اجرایی کشور نیاز به 16 هزار میلیارد تومان است تا مسئله بیکاری استان به حد نرمال برسد.

اکثریت مجلس دهم را اصولگرایان تشکیل خواهند داد

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان لرستان اظهار داشت: باید نمایندگان جدید کسانی باشند که ضمن تعهد لازم، تخصصی در راستای کمیسیون‌هایی که در مجلس است داشته باشند و مطالبه به‌ حق مردم را پیگیری کنند تا از لحاظ اشتغال به این میزان عقب نمانیم.

وی با اشاره به ظهور احزاب در انتخابات افزود: این احزاب می‌خواهند در انتخابات متأثر باشند در واقع در همین محدوده زمانی شکل می‌گیرند و عمر کوتاهی دارند.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان لرستان عنوان کرد: احزاب اهداف بلندی ندارند و می‌خواهند در کوتاه مدت خود را نشان دهند و به خاطر اینکه گم نشوند مجبور هستند تابلویی را بالای سرخود بگیرند.

وی بیان کرد: احزاب اگر عملکرد خوبی داشته باشد موثر هستند ولی اگر عملکرد خوبی نداشته باشند می‌توانند دشمن وحدت باشند و مضر هستند بنابراین چون آزادی ما بیش‌ از حد است آن‌ها از این آزادی سوءاستفاده می‌کنند.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: ما باید آرمان‌گرای واقعیت‌گرا باشیم یعنی واقعیت‌ها را در نظر بگیریم که بی‌انصافی نکنیم؛ معتقد هستیم در دولت گذشته خدماتی داشته است ولی تکیه اصلی روی اقتصاد مقاومتی بود.

وی خاطرنشان کرد: در کل نباید آن خوش‌بینی افراطی را دولتمردان به غرب داشته باشند که اگر تحریم‌ها را برداشتند همه‌ چیز حل می‌شود؛ تحریم‌ها موانعی برای تولید بودند و تازه موانع تولید ما برداشته‌ شده است.

عضو شورای مجمع اصولگرایان استان لرستان گفت: در حال حاضر احتیاج به مواد اولیه درجه‌ یک، تکنولوژی روز و احتیاج به نیروی خوب  داریم که با مشارکت آن‌ها تولید کنیم و بازار 300 میلیونی را تجهیز و تقویت کنیم که در این صورت وابستگی به نفت کمتر می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه با تولید زیاد و مصرف به‌ اندازه می‌توانیم اقتصاد  مقاومتی داشته باشیم اظهار داشت: باید خوش‌بینی به روندی که در قراردادهای نفتی اخیر بسته‌ شده کم شود و در واقع تحریم به‌ عنوان رفع موانع تولید است و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند نجات ما در این است که اقتصاد درون‌زا و برون‌گرا را فراموش نکنیم به‌گونه‌ای که نه با دنیا قطع ارتباط کنیم و نه تولید خود را نادیده بگیریم.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه سیاست غلطی است که دولت، مجلس را تحت تأثیر داشته باشد، افزود: هم مجلس نباید انتخاب رئیس‌جمهور را تحت تأثیر خود داشته باشد و هم دولت نباید مجلس را تحت تأثیر خود قرار دهد بنابراین باید مستقل انتخاب شوند تا به آن نقش اساسی که تضمین‌کننده منافع ملی است عمل کنند

وی عنوان کرد: مجلس باید مستقل باشد تا بتواند استقلال خود را حفظ کند و وابسته نباشد تا به وظیفه قانونی خود عمل کند به‌ طوری‌که همراهی بیش‌ از حد و فراتر از قانون قابل‌ قبول نیست.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان لرستان بیان کرد: با شرایطی که وجود دارد اکثریت مجلس اصولگرا خواهند بود و در تهران اصولگرایان به وحدت خوبی رسیدند و مردم نیز می‌دانند که این افراد حامی مردم هستند؛ اگر افراد از منیت‌ها دست‌ بردارند پیش‌بینی می‌شود نمایندگان انتخابی استان نیز اصولگرا هستند.

وی با تأکید بر اینکه اگر مجلس ایده‌آل باشد و حامیان گفتمان انقلاب اسلامی بیایند جلوی نفوذ گرفته می‌شود، تصریح کرد:  مسئله نفوذ، مسئله گسترده‌ای است چرا که نفوذ هم به موضوع اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مربوط است بنابر این اگر اکثریت مجلس افراد اصولگرا و ولایتمدار باشند جلوی نفوذ به شکل قانونی گرفته می‌شود.

لیست نهایی کاندیداهای اصولگرایان استان لرستان تا 2 روز دیگر اعلام می‌شود

غلامرضا عسکریان دبیر جبهه پایداری استان لرستان در این نشست اظهار داشت: از طرف جامعه روحانیت مبارز و شورای اصولگرایان لرستان، هر کدام منشورهایی تدوین‌ شده که از تلفیق این دو منشور، میثاق نامه مشترکی ایجادشده است.

وی افزود: این میثاق‌نامه برای افرادی است که قصد دارند وارد شورای اصولگرایی شوند و یا به‌ عنوان کاندیدای اصولگرایان در استان مطرح شوند.

دبیر جبهه پایداری لرستان عنوان کرد: برای کاندیداهایی که به اصولگرایی اعتقاد دارند و یا داعیه اصولگرایی دارند، دعوت‌نامه‌ای ارسال‌ شده تا در جلسه شورای اصولگرایی که فردا برگزار می‌شود حاضر شوند، در صورتی‌که این افراد میثاق‌نامه اصولگرایی را بپذیرند، به‌ عنوان کاندیداهای اصولگرایی معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه لیست نهایی کاندیداهای اصولگرایی استان، دو روز آینده اعلام می‌شود، تصریح کرد: ما مصمم هستیم که در لیست نهایی، هیچ‌گونه جانب‌داری از کاندیدای خاصی لحاظ نشود و کاملاً بی‌طرفانه عمل کنیم.

عسکریان خاطرنشان کرد: جلساتی به‌ صورت عمومی و خصوصی، با همه کاندیداها برگزار کرده‌ایم و مواضع و مشکلات آن‌ها را شنیده‌ایم و در نهایت هم به آن‌ها گوشزد کرده‌ایم که هر کاندیدایی که بپذیرد به میثاق نامه متعهد شود، به‌ عنوان کاندیدای اصولگرایی معرفی می‌شود.

وی بیان کرد: اعضای کنونی مجمع اصولگرایی استان، پنج نفر به نمایندگی از جامعه روحانیت مبارز، جبهه پایداری، کانون فرهنگی ادب، حوزه علمیه و تشکل‌های دانشجویی و فارغ‌التحصیلان هستند.

دبیر جبهه پایداری لرستان گفت: مجمع اصولگرایی در استان لرستان، نوپا است و هنوز کمیته بانوان در آن شکل نگرفته است اما بنا داریم که تشکیل این کمیته را به‌عنوان یک تشکل رسمی در دستور کار قرار دهیم، زیرا بانوان نیمی از رأی‌دهندگان هستند و می‌توانند بسیار هم  تأثیرگذار باشند.

وی با ارزیابی نمایندگان کنونی مردم استان در مجلس شورای اسلامی، افزود: همواره یکی از مشکلات ما در استان، این بوده که موضع‌گیری‌های ملی و محلی نمایندگان استان ما متفاوت بوده، چه‌ بسا نمایندگانی که در سطح ملی، عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند، اما در استان و شهرستان خود عملکرد مناسبی نداشته و مردم از آن‌ها ناراضی هستند.

عسکریان عنوان کرد: نخستین وظیفه نمایندگان در مجلس، قانون‎گذاری و پس‌ازآن محرومیت‌زدایی از استانی است که به‌ عنوان نماینده آن در مجلس حضور پیدا کرده است، بنابراین نمایندگان باید عملکرد منطقه‌ای خود را به موازات عملکرد ملی، ارتقا دهند و این موضوع نیز در میثاق‌نامه درج‌ شده است.

وی تصریح کرد: اعضای شورای اصولگرایی همواره تلاش کرده‌اند که بی‌طرفی خود را نسبت به کاندیداها اعلام کنند و در این مدت هم هیچ حرفی مبنی بر جانب‌داری از کاندیدای خاصی از طرف شورا مطرح نشده که دستاویزی باشد که برخی بگویند، از اول هم معلوم بود که قرار بوده چه کسانی به‌عنوان نماینده اصول‌گرایی معرفی شوند.

دبیر جبهه پایداری لرستان خاطرنشان کرد: خبرهای به‌روزی از فعالیت کاندیداها در سطح شهر داریم و حتی از این موضوع نیز خبرداریم که برخی از کاندیداها، خود را اصولگرا معرفی می‌کنند اما در جلساتی که دارند، حرف‌های متناقض دیگری می‌زنند و ما اخبار این دوطرفه بازی کردن‌ها را دریافت می‌کنیم.

وی در رابطه با هجمه‌هایی که علیه انتخابات می‌شود، بیان کرد: یکی از هجمه‌های انتخاباتی، زیر سؤال بردن شورای نگهبان است؛ اگر قرار باشد که هر کس رأی آورد و مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت، شورای نگهبان را خوب بداند، ولی آن‌کس که تأیید نشد، شورای نگهبان را زیر سؤال ببرد، این کار درستی نیست و مصداق بداخلاقی‌های انتخاباتی است.

عسکریان گفت: با توجه به این که ولی‌فقیه در رأس قانون کشور وجود دارد، این قانون مشروعیت داشته و برخلاف آن عمل کردن، از لحاظ شرعی حرام است، حاج‌آقا صدیقی، امام‌جمعه تهران، در این دوره مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت، اما اعتراضی نداشت و به تخریب شورای نگهبان دست نزد که از این‌ جهت برای همگان الگو است.

اعضای شورای مجمع اصولگرایان استان لرستان معرفی شدند

وی اظهار داشت: در یک یا دو فراخوان گذشته که جلساتی ویژه اصولگرایان استان برگزار شد، تعداد افرادی که شرکت کردند بیش از تعدادی بود که انتظار داشتیم.

دبیر جبهه پایداری لرستان افزود: در آخرین جلسه‌ای که داشتیم نزدیک به 180 نفر از فعالان اصولگرا در شرکت کرده بودند که اگر این اتحاد ادامه پیدا کند، حتماً در آینده هم اثرگذار است.

وی در رابطه با ارزیابی نمایندگان کنونی مردم استان در مجلس، عنوان کرد: عملکرد یک یا 2 نماینده استان در مجلس، راضی کننده بوده اما در مجموع مشکل ما این است که نمایندگان منتخب استان ما، در سطح ملی به مراتب عملکرد بهتری نسبت به سطح محلی دارند در حالیکه نمایندگان نباید از وضعیت استان خود غافل شوند.

عسکریان در پاسخ به سؤالی مبنی‌ بر احتمال ورود باندهای ثروت و قدرت به انتخابات، تصریح کرد: افرادی بوده‌اند که با پشتیبانی‌هایی که از آنها به عمل آمده فقط برای انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند تا آمار رد صلاحیت شدگان را بالا ببرند و یا اینکه فضا را شلوغ کنند، اما این مسئله در استان لرستان، زیاد به چشم نمی‌خورد و نسبت به سایر استانها خیلی کمتر دیده شده است.

وی عنوان کرد: برای کاندیداهایی که به اصولگرایی اعتقاد دارند و یا داعیه اصولگرایی دارند، دعوت‌نامه‌ای ارسال‌ شده تا در جلسه شورای اصولگرایان که فردا برگزار می‌شود حاضر شوند، در صورتی‌که این افراد میثاق‌نامه اصولگرایی را بپذیرند، به‌ عنوان کاندیداهای اصولگرایی معرفی می‌شوند.

دبیر جبهه پایداری لرستان با بیان اینکه لیست نهایی کاندیداهای اصولگرایان استان، دو روز آینده اعلام می‌شود، تصریح کرد: ما مصمم هستیم که در لیست نهایی، هیچ‌گونه جانب‌داری از کاندیدای خاصی لحاظ نشود و کاملاً بی‌طرفانه عمل کنیم.

وی گفت: پنج نفر به نمایندگی از جامعه روحانیت مبارز(حجت الاسلام سید عیسی موسوی)، جبهه پایداری(عسکریان)، کانون فرهنگی ادب(ماکنعلی)، حوزه علمیه (حیات‌الغیب) و تشکل‌های دانشجویی و فارغ‌التحصیلان(بارانی)، به عنوان اعضای شورای مجمع اصولگرایان لرستان انتخاب شده‌اند


وحدت اصول‌گرایان لرستان، برنامه دراز‌مدت شورای اصول‌گرایان استان است

حجت‌الله بهاروند، قائم حزب مؤتلفه اسلامی استان لرستان، نیز در این نشست در رابطه با ارزیابی عملکرد نمایندگان فعلی مردم استان در مجلس اظهار داشت: موضع‌گیری‌های ملی نمایندگان کنونی مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی، بهتر از موضع‌گیری‌های محلی‌شان بوده است.

وی با بیان اینکه همواره یکی از اهداف ما، جمع کردن اصولگرایان زیر یک چتر بوده، افزود: برنامه شورای اصولگرایی در درازمدت این است که تشکل‌های اصولگرایی را نه فقط در ایام انتخابات، که پس از آن نیز حفظ کند تا در جهت پیشبرد اهداف نظام گام بردارند.

قائم حزب مؤتلفه اسلامی استان لرستان عنوان کرد: خود مسئله انتخابات مهم‌تر از رأی آوردن کاندیداهاست زیرا یک انتخابات سالم می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی در جامعه داشته باشد، بنابراین همه اشخاص و تشکل‌ها، باید در راستای کیفی کردن انتخابات تلاش کنند.

وی تصریح کرد: منظور از انتخابات سالم فقط امنیت صندوق‌ها نیست بلکه وجود تعاملات مناسب در جامعه برای تحمل کردن یکدیگر و تقویت زندگی اجتماعی است.

بهاروند در رابطه با شاخص‌های انتخاب نماینده اصلح، خاطرنشان کرد: مردم کسی را به عنوان نماینده  خود در مجلس انتخاب کنند که دارای توانمندی بالای علمی، اخلاص و شایستگی بوده و به فکر مردم، کشور و نظام باشد نه اینکه به فکر بهره‌برداری‌های شخصی و جناحی باشد.

وی در رابطه با آسیب‌شناسی پیرامون علل محرومیت استان لرستان، بیان کرد: محرومیت فقط نداشتن باند فرودگاه و ساختمان‌های شیک نیست، بلکه محرومیت واقعی، نداشتن نیروی انسانی کارآمد است و در استان لرستان به جذب نیروهای نخبه و کارآمد اقدام نشده و این استان به‌ویژه در سال‌های اخیر در سطح کلان مورد غفلت قرار گرفته و توجهات لازم را از طرف مرکز کشور دریافت نکرده است. 

قائم حزب مؤتلفه اسلامی استان لرستان با بیان اینکه در بسیاری از موارد نمایندگان مردم لرستان در مجلس با یکدیگر اتفاق‌نظر ندارند، گفت: نمایندگان لرستان معمولاً با یکدیگر متحد نبوده‌اند و هرکدام جداگانه برای انجام امور استان اقدام کرده‌اند تا کارهای انجام شده به نام خودشان تمام شود که این یک آسیب است.

وی افزود: یکی دیگر از دلایلی که سبب عقب ماندگی استان لرستان شده، این است که هیچ‌وقت مردم مطالبه‌گری نداشته است، اگر مردم، نمایندگان را به چالش بکشند و از آنها بخواهند که هر 2 یا 3 ماه با برگزاری کنفرانس خبری، نسبت به اقداماتی که در مجلس انجام داده‌اند شفاف‌سازی کنند، آنها نیز همت بیشتری به خرج می‌دهند.

بهاروند عنوان کرد: چرا مردم ما هیچ‌گاه در یک میهمانی و یا یک جمع، نمایندگان خود را به چالش نمی‌کشانند و از آنها مطالبه‌گری نمی‌کنند؟ دفاترمردمی نمایندگان استان، معمولاً خالی است و مردم در هفته یک بار به آنها مراجعه می‌کنند آن هم برای درخواست اشتغال خود یا فرزندانشان است.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • نفوذی ممنوع

    ایشالا که این جلسات خروجی خوبی برای انقلاب داشته باشه هرچند عده ای نفوذی دنبال برهم زدن این وحدت هستند
    نگذارید نفوذی ها مانع وحدت شوند

  • کوشکـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی بالاگریوه

    مردم عزیز مشتاقانه منتظرند تا شما لیست را اعلام کنید و به کسانی غیر از لیست شما رای بدن . همون آقامحمدی و ایرج عبدی و ملکشاهی و .... که اصولگرا بودن و رفتن برا هفت پشتمون بسه .

نظرات