با رقابت 3 کاندیدا

تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز پنجشنبه 22 بهمن ماه همزمان با سراسر کشور در لرستان آغاز شد.

به گزارش لرستان خبر، بر اساس ماده 23 آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، این تبلیغات 8 صبح روز پنجشنبه ششم اسفندماه یعنی 24 ساعت قبل از شروع اخذ رای پایان می یابد.
داوطلبان این دور از انتخابات در روز ششم اسفندماه ممنوعیت تبلیغات دارند و در روز هفتم اسفندماه، انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار می شود.
سه داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در لرستان تایید صلاحیت شدند ؛ آیت الله سید محمد نقی شاهرخی خرم آبادی، آیت الله احمد مبلغی و آیت الله هاشم نیازی خرم آبادی کاندیداهایی هستند که برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری لرستان تایید صلاحیت شده اند.
برای این دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در لرستان 19 نفر اعلام آمادگی کرده بودند که در روند تایید صلاحیت 3 نفر صلاحیت لازم را داشتند
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند 94 به طور همزمان در کشور برگزار می شود.
استان لرستان دارای دو کرسی در مجلس خبرگان رهبری است.

تاریخچه

انتخابات چهارمین دورهٔ مجلس خبرگان رهبری 24 آذر 1385 برگزار شد و تعدادی نیز در انتخابات میان‌دوره‌ای برگزیده شدند. جلسه گشایش مجلس چهارم یکم اسفند همان سال انجام شد.
برای این دوره 86 نماینده در نظر گرفته شده بود که در پایان شمارش آراء حوزه انتخابیه استان لرستان، آیت‌الله "‌سید محمدحسن طاهری" فرزند سید حیدر با 511 هزار و 166 رأی و آیت‌الله "سید محمدنقی شاهرخی" فرزند سید علی‌نقی با 359 هزار و 725 رأی بیش‌ترین آراء را در لرستان کسب کردند و به عنوان نمایندگان استان لرستان به مجلس خبرگان رهبری راه یافتند.
همچنین حجت‌الاسلام‌ "علی‌‌رضا تقوایی" فرزند اسماعیل با 100 هزار و 569 رای و حجت‌الاسلام "مجید حاجاتی" فرزند محمود با 58 هزار و 769 رأی سوم و چهارم شدند.
در دوره‌های اول تا چهارم مجلس خبرگان از 1362 مرحوم "سید حسن طاهری‌خرم‌آبادی" (1392-1317) نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری بود که 16 شهریور 1392 درگذشت.
 در انتخابات دوره اول مرحوم "سیدحسن طاهری‌خرم‌آبادی" با 217 هزار و 187 رأی و مرحوم "سیدمحمدباقر سلطانی‌طباطبایی" (1376-1293) از بروجرد با 212 هزار و 364 رأی به عنوان منتخبین لرستان به مجلس خبرگان راه پیدا کردند.
 در دوره‌های دوم تا چهارم نیز آیت‌الله "سید محمدنقی‌شاهرخی" همراه با مرحوم "سید حسن طاهری‌خرم‌آبادی" نماینده لرستان در مجلس خبرگان رهبری بوده است.یافته

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • محمدی

    انتخاب اساتید و چهره های علمی و در واقع خبره گان به معنای واقعی برای وکالت در مجلس خبرگان بهترین ملاک بری مردم لرستان است که الحمدالله دو چهره علمی نیز در این عرصه هستند دکتر مبلغی و آیت الله نیازی

  • رضا

    با سلام.نماینده مجلس خبرگان با نام سید محمد حسن طاهری نداشته ایم.فقط مرحوم آیت الله حاج سید حسن طاهری خرم آبادی بودند.لطفاً اصلاح فرمایید.

نظرات