گزارش میدانی؛

- راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال رنگ و بومی تبلیغات انتخاباتی کاندیداها را داشت و هر کدام از آنها با در دست داشتن پرچم های رنگی خاصی اقدام به تبلیغات غیر مجاز کردند.

به گزارش لرستان خبر، ما نسل سوم و چهارم لرستان هیچ از سال ۵۷ به خاطر نداریم؛ از شهید رحیمی ها و شیخ قاضی ها و شهرام حافظی ها و مبشرها جز خاطره چیزی نشنیده ایم اما مثل آنان دلمان برای انقلاب می تپد.

امروز روز حماسه است، حماسه ای که جوانان دیروز با خون خود خلق کردند، روزی که نسل ما با چنان شوق غیرقابل وصفی می آیند که گویی آن روزها حاضر بوده اند؛ گویی خود این انقلاب شیرین را رقم زده اند...

پرچم های مرگ بر آمریکا در دستان مردم لرستان

آری ما امام را ندیده ایم اما همه می دانیم اما سربلندی را برایمان آورد و امروز جشن پیروزی ایده او بر تفکرات دیگران است.

صبح علی الطلوع با اشتیاقی فراوان راهی میدان شهدا(محل شروع راهپیمایی) می شوم که مبادا از قافله جا بمانم که دوست دارم هر لحظه اش را با تمام وجوداحساس کنم؛ وقتی از خانه خارج می شوم می بینم معادلات به هم ریخته و باران می بارد حالا با خودم فکر می کنم باران از یک طرف و سوز سرمای شدید از طرفی دیگر؛ در دلم می گویم یعنی با وجود این سرما کسی هم به راهپیمایی می آید؟

مسیر از قسمتی بسته است و باید پیاده بروم با سرعت قدم هایم را برمی دارم تا به میدان شهدا می رسم، دسته دسته مردمی که به سمت محل قرار می روند برایم یادآور می شود که هیچ  برف و بارانی معادلات مردم لر برای تجدید عهد با آرمان های انقلاب را برهم نخواهد زد.

اینجا میدان شهداست؛ خیالم راحت می شود که از قافله جا نمانده ام؛ عکس های امام راحل و رهبر انقلاب با نوشته های مرگ بر آمریکا در دست حضار اولین چیزی است که توجه ها را به خود جلب می کند.

همه جوان و پیر آمده اند، عشایر با لباس محلی لری با اسلحه، کودک و خردسال و حتی نوزاد همه و همه در این هوا آمده اند.

تبلیغات رنگارنگ کاندیداهای لرستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن

اندک اندک جمع مستان می رسد و جمعیت کوچک ما به خیل بزرگی تبدیل شده با شعارهای «الله اکبر، مرگ برآمریکا، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود و...» چون سیل خروشانی حرکت خود را آغاز می کند تا به قول حضار به جهانیان بفهماند ما تا همیشه پای انقلاب هستیم.

راهپیمایی امسال حال و هوای انتخاباتی نیز دارد؛ کاندیداهای دو انتخاب مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با حامیانش برای شرکت در راهپیمایی حضور یافته اند و هر کدام شگردی برای جلب توجه...

عده ای از نامزدهای مجلس شورای اسلامی برای خود رنگ انتخاب کرده اند وشعارهای خاصی دارند... از کنار مردم عادی هم که می گذرم بحث های انتخاباتی میانشان داغ است:

-میگن به درد مردم می خوره.

-نه بابا وعده دروغ میدن.

سید سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در مرکز لرستان به برخی کاندیداها و طرفداران آنها در رابطه با انجام اقدامات تبلیغاتی در راهپیمایی ۲۲ بهمن تذکر داد و گفت: این کار همسویی با مردم نیست.

وی در واکنش به برخی تخلفات انتخاباتی صورت گرفته از سوی برخی کاندیداها و طرفداران آنها در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: پلاکاردهای نمایش داده شده از سوی کاندیداها و طرفداران آنها در راهپیمایی سریعا پایین کشیده شوند.

وی با بیان اینکه این امر خلاف قانون است عنوان کرد: به طور حتم این امر در کارنامه کاندیداهای انتخاباتی ثبت خواهد شد.

شاهرخی با بیان اینکه این اقدام همسویی با مردم نیست، خطاب به کاندیداها و طرفداران آنها گفت: خواهش می کنم تا پایان مراسم آثار تبلیغاتی خود را پایین نگه دارید.

 خیابان های شهر امروز نفسی تازه کشید...

عکاسانی که با دوربین هایشان می دوند به دنبال سوژه ها و خبرنگارانی که نمی خواهند فرصت مصاحبه با مسئولان حاضر در راهپیمایی را از دست بدهند همه جا به چشم می خورند.

جمعیت که هر لحظه بر آن افزوده می شود به پل انقلاب می رسد گویی سیل خروشانی هستند که هیچ چیز مانع خروش و حرکتشان نمی شود.

گروه سرودی که در بین مسیر ایستاده و سرود انقلابی می خواند، ایستگاه های صلواتی، حجاب و عفاف، نقاشی و... همه و همه بر نشاط و شور این مردم می افزاید.

ایستگاه دلنوشته ها رنگ و بوی عجیبی دارد همه می خواهند بنویسند حتی در حد یک جمله؛ «رهبرم دوستت دارم، آمریکا هیچ غلطی نمی کند، ما اهل کوفه نیستیم و...»

 خیابان های شهر امروز نفسی تازه کشید...

منبع: مهر

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • علی رضا

    امروز چندتا از کاندیداها در خرم آباد با پلاکارد و شعار به نفع خودشون به راهپیمایی اومدن
    مگه امروز روز پیروزی جمهوری اسلامی نیست؟ شعار مرگ بر آمریکا واجب تره یا درود بر فلانی، فلانی حمایتت میکنیم؟
    کسی که واسه نظام مقدس جمهوری اسلامی ارزش قایل نیست و از همه چی به نفع خودش بهره برداری میکنه دنبال منافع شخصی میره
    چنین کسی قابل اعتماد نیست
    از شورای نگهبان میخوایم به صورت جدی برخورد کنه

نظرات