گزارش لرستان خبر از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان لرستان:

ائمه جمعه شهرستان‌های استان لرستان تأکید کردند: مسئولان اجرایی کشور و لرستان باید به‌جای پرداختن به تبلیغات انتخابات به فکر معیشت مردم باشند

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن ترابی امام جمعه بروجرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد اظهار داشت: امسال میان دو حضور ملت ایران در صحنه فاصله زیادی وجود ندارد و ملت بیدار و ولایتمدار ایران اسلامی پس از حضور حماسی در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در هفتم اسفندماه حضوری بصیرتمندانه در پای صندوق‌های رأی خواهند داشت.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در این دیدار 22 بهمن و انتخابات را دو عید انقلاب در سال جاری نامیدند یعنی ملت ایران در فاصله‌ای اندک پس از 22 بهمن پای صندوق رأی حضور خود را به اثبات می‌رسانند.

خطیب نماز جمعه بروجرد عنان کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در این دیدار در مقام تبیین اهمیت انتخابات در نظام اسلامی، انتخابات را تجدید قوای ملت و بیعت تازه با اهداف نظام اسلامی دانستند و به مسئولان و به ویژه مسئولان اجرایی تذکر دادند که جنجال‌های روزمره انتخاباتی آن‌ها را از مسائل مختلف کشور غافل نکند.

وی با تصریح بر اینکه مسئولان اجرایی کشور باید به‌جای پرداختن به تبلیغات انتخابات به فکر معیشت مردم باشند، بیان کرد: مسئولان باید تنها مجری انتخابات باشند و به اصل مشکلات مردم یعنی رفع رکود و مشکلات اقتصادی بپردازند بنابراین دولت و دولتمردان باید برای رفع این مشکلات کمر همت را در راستای بهبود معیشت مردم بسته و در این راستا تلاش مضاعف کنند و از هرگونه حاشیه‌سازی با هر نیتی که باشد اجتناب کنند چراکه این امور نه‌ تنها گره‌ای از کشور باز نمی‌کند بلکه چالش‌های جدید پیش روی نظام قرار می‌دهد.

ترابی بابیان اینکه مسئولان به‌ جای حل مشکلات و مقابله با بحران بیکاری در کشور به امور تبلیغاتی و نیش و کنایه زدن به شورای نگهبان و دیگر مجریان قانون نپردازند، تصریح کرد: دو هفته دیگر انتخابات در کمال سلامت و امنیت برگزار می‌شود و آنچه می‌ماند خدمت‌رسانی به مردم است بر این اساس مسئولان به گونه ا عمل نکنند که شرمنده مردم شوند.

وی با اشاره به حضور حماسی و پرشور و نشاط مردم در راهپیمایی روز گذشته خاطرنشان کرد: دنیا دیروز شاهد حضور پرشکوه مردم مؤمن، انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب بود.

امام‌جمعه بروجرد گفت: حضور حماسی ملت بزرگ و دشمن‌شناس ایران اسلام در راهپیمایی دیروز یک‌ بار دیگر نشان داد که این مردم برخلاف تبلیغات سوء دشمنان عمل کرده و تحلیل آن‌ها که سعی می‌کنند نشان دهند ملت ایران به آرمان‌های انقلاب پشت کرده‌اند پوچ و بی‌اساس است.

وی اظهار داشت: حضور میلیونی مردم در راهپیمایی دیروز یک‌بار دیگر نشان داد که این ملت هر جا نظام به حضور و وجودشان نیاز داشته باشد با تمام وجود به صحنه می‌آیند و از انقلاب و نظام خون‌بارشان حمایت می‌کنند و این‌ یک واقعیت است که در طول 37 سال گذشته در مقاطع گوناگون و عرصه‌های مختلف این ملت آن را به اثبات رسانده است اما دشمنان و ایادی داخلی ملت ایران از درک این واقعیت عاجزند.

ترابی به لزوم قدرشناسی مسئولان از حضور همیشگی ملت ایران درصحنه تأکید کرد و افزود: مسئولان نظام باد قدردان این مردم باشند و صادقانه به آن‌ها خدمت کنند چراکه این مردم به‌رغم مشکلات اقتصاد فراوانی که دارد حمایت از نظام و ولایت را به هر چیز دیگر ترجیح می‌دهند.

وی با گرامیداشت سالروز ولادت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) عنوان کرد: حیف است تنها حضرت را پرستار بیمار بخوانند چراکه پرستاری از بیمار از کوچک‌ترین مسئولیت‌های ایشان بوده و مقام حضرت آن‌قدر بالا و عظیم است که باد او را پرستار نهضت خونین کربلا بخوانیم که این پرستاری به‌واقع مهم‌تر و سرنوشت‌سازتر از پرستاری بیمار است.

کاندیداها از تخریب یکدیگر پرهیز کنند

حجت الاسلام والمسلمین  محمد سوری امام جمعه پلدختر در خطبه‌های نماز جمعه پلدختر اظهار داشت:  از حضور حماسی، آگاهانه، با بصیرت و هوشیار مردم ولایتمدار این شهرستان در آیین‌های گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب به ویژه راهپیمایی حماسی یوم‌الله 22 بهمن تشکر می‌کنم.
   
وی با بیان اینکه حضور در حماسه 22 بهمن حماسه آفرینی دیگری از سوی ملت ولایتمدار ایران است افزود: راهپیمایی 22 بهمن امسال با شکوه‌تر از سال قبل در ایران برگزار شد و مردم همیشه در صحنه در این راهپیمایی توطئه دشمنان را نقش برآب کردند.

امام جمعه پلدختر بیان کرد: مردم ولایتمدار با حضور با شکوه در راهپیمایی 22 بهمن از آزمون غیرت و بصیرت انقلابی سربلند و سرافراز بیرون آمدند و بار دیگر اوج علاقه و ارادت خود را نسبت به انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند نظام نشان دادند و میثاق خود را با شهدا و امام شهدا بار دیگر تجدید کردند.

وی عنوان کرد: پیام راهپیمایی 22 بهمن، استقامت، انسجام و وحدت است که همین موضوع توانسته انقلاب اسلامی ایران را تا به این مرحله برساند.

سوری گفت: با حضور حماسی ملت ایران در این راهپیمایی، ایستادگی، استقامت و وحدت در راستای حفظ و صیانت از آرمان‌های انقلاب را بار دیگر به جهانیان ثابت کردند.

وی به 25 بهمن ماه سال 67 اشاره کرد و تصریح کرد: سلمان رشدی کتابی با عنوان آیات شیطانی نوشت که امام راحل حکم اعدام این شخص مرتد را در این روز صادر کردند و امیدواریم در همین جهنم دنیایی که برای خودش درست کرده به سزای عمل ننگین‌اش برسد.

سوری به انتخابات هفتم اسفند ماه سال جاری اشاره و خاطر نشان کرد: حضور حداکثری مردم در این روز سرنوشت ساز ضرورت دارد و حضور مردم در انتخابات هفتم اسفند ماه یک تکلیف شرعی است و بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات از مهم‌ترین وظایف انقلابی هر شخص ایرانی است.

امام جمعه پلدختر گفت: انتخاب صحیح و اصلح نماینده مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از مهم‌ترین رسالت‌های ملت ایران محسوب می‌شد .

سوری اظهار داشت: کاندیداها باید در تبلیغات انتخاباتی خود نهایت دقت را داشته باشند و همه جوانب را مد نظر قرار دهند.

وی با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب (س) افزود: این بانوی بزرگوار اسلام، الگوی  صبر و استقامت بودند و روز میلاد حضرت زینب (س) به عنوان روز پرستار و بهورز نام‌گذاری شده است که از همه این افراد تقدیر می‌کنیم.

امام جمعه پلدختر بیان کرد: حضرت زینب (س) مانند مادر بزرگوارشان حضرت زهرا(س) اسوه و الگوی صبر، حلم، علم و ایستادگی در برابر ظلم و ستم برای زنان هستند.
وی بر لزوم پرهیز نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از صرف هزینه‌های زاید برای تبلیغات انتخاباتی تاکید و عنوان کرد: جلوگیری از هر گونه تخریب نامزدهای انتخاباتی از سوی نامزدها ضروری است و آنها باید اخلاق را رعایت کنند.

انتقاد از تبلیغات بیش از اندازه کاندیدا در دورود

حجت الاسلام رضا حقیان در خطبه های نمازجمعه این هفته دورود گفت:مشارکت گسترده مردم ایران اسلامی در راهپیمایی روز 22بهمن در واقع سی و هفتمین رفراندوم و همه پرسی همانند سال 58 بود که همه مردم به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و آرمان های شهدا رأی مثبت دادند.
وی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه های گوناگون دفاع از دستاوردهای انقلاب دارای پیام است گفت:پیام شرکت گسترده مردم در راهپیمایی روز گذشته هم این بود که دشمنان و معاندان متوجه باشند که ملت ایران تحت رهبری های حضرت امام خمینی(ره) این انقلاب را به پیروزی رساندند و در حفاظت از آنهم از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.
حقیان در ادامه نه گفتن به استکبار و نظام سلطه را دیگر پیام حضور مردم در راهپیمایی 22بهمن عنوان کرد و اضافه کرد:اگر پیشرفت،رشد،عزت و استقلال داریم در سایه نه گفتن به نظام سلطه و مبارزه با استکبار جهانی است که تحت رهبری های مقام معظم رهبری به آنها رسیده ایم.
امام جمعه دورود در ادامه گفت:مردم در یوم الله 22بهمن آمدند و وفاداری خود را برای چندمین بار نشان دادند.
وی اظهار داشت:حالا نوبت مسئولان است که با جدیت و کار و تلاش بیشتر پاسخ این ملت قدرشناس را بدهند و در جهت برطرف نمودن مشکلاتشان از هیچ اقدامی فروگذار نکنند.
حقیان در ادامه خطبه دوم با بیان اینکه نظم و انضباط و قانون باید سرلوحه همه کارهایمان قرار گیرد از نصب بی حساب و کتاب و غیراستاندارد بنرهای تبلیغاتی در جاجای شهر دورود انتقاد کرد و خواستار نظارت بیشتر مسوولان بر این امر شد.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات