عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در لرستان:

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید اجازه دهیم محیط رقابت داخلی آلوده به حضور اغیار شود چون اغیار هیچ نسبتی با انقلاب،دین و وطن ما ندارد و او نباید این وسط نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش لرستان خبر، محمدحسن صفارهرندی عصر دیروز در نشست با دانشجویان دانشگاه لرستان در سخنرانی خود با موضوع «انتخابات، فرصت‌ها و چالش‌ها»به مداخله غرب در مسئله انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه کسی که درصحنه آزمونی موفق می‌شود کسی که از آن حمایت کرده حمایت خود را گوش زد می‌کند بنابراین در عالم سیاست نیز این مسئله وجود دارد به‌طوری‌که اخیراً دیدیم که چند روز هاشمی گذشته گفت روحانی سه یا چهار درصد بیشتر در انتخابات رأی نداشت و حمایت من بود که به 50 درصد رسید شاید ضرورتی نداشت هاشمی این حرف را بزند ولی می‌گوید بنابراین وقتی هاشمی بر روحانی منت می‌گذارد و از آن نمی‌گذرد آیا فکر می‌کنید انگلیسی‌ها نیز از حمایتی که از لیست هاشمی می‌کنند، منت نمی‌گذارند؟ و دائم نمی‌گویند که ما افکار عمومی را به نفع شما دامن زدیم.

وی بابیان اینکه پشت حمایت غرب مطالبه خواهد بود افزود: ما با این کار نداریم که آن موقع هاشمی می‌تواند برای آن‌ها کاری انجام دهد یا اصلاً در کسی این جرات وجود دارد که بر سر منافع ملی درصحنه واقعی معامله کند بنابراین این موضوع مطرح که مداخله کننده با ای نگاه می‌آید که بعداً سهم خود را درخواست کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: به‌درستی برخی که خود را در مزان این اتهام یافتند که ممکن است بعداً چنین اتفاقی بیفتد از الآن اعلام برائت کردند و معتقدم که بقیه نیز نباید سکوت کنند.

وی بیان کرد: در بحث مداخله غرب در مسئله انتخابات یک خانمی که بااعتبار پدرش تریبون دارد و حراف است این نظر را دارد که نگاه مردم به انگلیس بد نیست و چه اشکالی دارد اگر انگلیس حمایت کند که در این راستا حماقت کردند چون نفرت از انگلیس به واسطه مداخلات خیانتکارانه در ارتباط با جمهوری اسلامی و کل ایران در بین مردم وجود دارد.

صفارهرندی تصریح کرد: ما خیر خواهانه پیشنهاد کردیم کسانی که در معرض اتهام قرارگرفته‌اند چون بالاخره ایرانی هستند در جای خودشان بیایند و اعلام برائت کنند؛ اگر همین کار را در دوره فتنه کرده بودند آن موقع آمریکایی‌ها، ضد انقلابیون و سلطنت‌طلبان نمی‌آمدند لباس سبز بر تن کنند و به اسم تقدس علوی که سمبل یک جناح انتخاب‌شده بود، تبدیل به یک ابتذال شود.

وی گفت: اگر آن روز (فتنه 88) کسانی که خودشان را به‌عنوان میراث دار امام خمینی (ره) و انقلاب معرفی کردند می‌آمدند و می‌گفتند ای حرف‌های زده‌شده ربطی به ما ندارد و حمایت آمریکا از جنبش سبز دروغ است، به‌هیچ‌وجه زیر بار کمک آن‌ها نمی‌رویم و این کار را انجام می‌دادند ما امروز دست آن‌ها را می‌بوسیدم چراکه این روش برخورد یک مؤمن، عنصر انقلابی و یک ایرانی است که به شرافت خود افتخار می‌کند نه مثل آدمی که هویت خود را گم‌کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  اظهار داشت: وقتی ابدان مطهر شهدایی که برای حفظ این مرزوبوم و نوامیس مملکت پس از گذشت چندین سال تفحص شده و به‌عنوان نماد آزادی، غیرت، جوانمردی و استقلال‌خواهی می‌خواهند در دانشگاه دفن شوند یک عده سینه سپر می‌کنند که نمی‌گذاریم در دانشگاه دفن شوند که این علامت بی‌وطن بودن است.

وی افزود: همین افراد که مانع دفن شهدای این مملکت در دانشگاه شدند وقتی خبر آمد که در پاریس یک عده شرور به اسم داعش اسلحه به دست گرفتند و یک عده از مردم کشته شدند، شمع به دست گرفته و بالباس سیاه پشت سفارت اعلام عزاداری کردند.

صفارهرندی عنوان کرد: بی‌وطنی عارضه بسیار بزرگ‌تری از این است که کسی انقلاب را قبول ندارد چراکه او می‌خواهد سامانه‌های داخلی را به انزجار  و آتش بکشد.

وی خطاب به افرادی که در لیست حمایت غرب قرار دارند، بیان کرد: شما برای اینکه سیئات اعمال آن‌ها به نام شما نوشته نشود یک کلمه بگویید که آن‌ها از ما نیستند( کسی مانند اکبر گنجی که قرآن را کتاب خشونت می‌داند و زیرآب اعتقادات ما را میزند در این اینجا آقایان اصلاح‌طلب چرا ساکت‌اند و نمی‌گویند از ما نیست بلکه روزی با ما بوده است و امروز راه ما از او جداشده است) بنابراین وقتی چیزی نمی‌گویند تمام آنچه از سرپنجه آن جریان صادر می‌شود به نام آن‌ها نوشته می‌شود و اینجاست که ناظر صحنه حق دارد این دو جریان باهم هستند که یک شاخه آن در داخل کشور و شاخه دیگر آن‌که به‌راحتی حرف میزند در خارج از کشور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما نباید اجازه دهیم محیط رقابت داخلی آلوده به حضور اغیار شود چون اغیار هیچ نسبتی با انقلاب،دین و وطن ما ندارد و او نباید این وسط نقش‌آفرینی کند و  با حضور یک غیر ایرانی و جریان اختلاف، وزنه یک گروه را سنگین کند چراکه صدای طبلش روزی درمی‌آید.

وی اظهار داشت: کشوری که جای پای اجنبی در ان باز شود برای همیشه روی امنیت و آرامش نمی‌بیند.

فتنه ۸۸ محصول مداخله بیگانه در رقابت داخلی بود

وی افزود: در زمان وقوع انقلاب اسلامی جلوی یک منکر بزرگ سیاسی که آن مداخله اجانب در مقدرات داخلی کشور ما بود گرفته شد بنابراین اگر کارنامه سیاست‌ورزی دوره پیش از انقلاب را مرور کنیم می‌توان نقش‌آفرینی در جای‌جای تلاش‌های سیاسی اجانب را ببینیم.

وی افزود: مداخله کشورهای خارجی در مسائل روزمره کشور ما به‌گونه‌ای بود که گاهی سفیر کشورهای اروپایی بر مسئولان‌ وقت و حتی شخص شاه تحکم می‌کرد و از طرفی این ذلت و متأثر بودن از سیاست‌های بیگانه در سطح ارتش بیشتر گریبانگیر شده بود به‌‌طوری که 45 هزار مستشار آمریکایی بالای بخش‌های مختلف ارتش قرار گرفته بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: وضعیت نفرت‌آور تحکم اجنبی بر کشور با وقوع انقلاب اسلامی به هم خورد و بعد از آن دیگر حضور اجنبی را در احوال خود نداشتیم مگر اینکه جاسوسانه در شبکه‌ای نفوذ کنند.

وی بیان کرد: ما باید نگران این باشیم که ردپای جریان بیگانه در سازوکار سیاسی و به‌ویژه در بحث رقابت دیده شود بنابراین دسته‌جات سیاسی هرچند که با هم فاصله داشته باشند بالاخره هر دو ایرانی هستند و از باب تظاهر هم که شده هر دو اظهار می‌کنند که پایبند به همین نظام هستند.

صفارهرندی تصریح کرد: وقتی پای مداخله بیگانه در رقابت‌های انتخابات باز شود ما عملاً باید آلودگی و فساد در رقابت‌ها را انتظار بکشیم، فسادی که ممکن است به پیچیدگی بزرگ‌تری از جنس همین فتنه 88 منجر شود.

وی گفت: فتنه سال 88 محصول مداخله بیگانه در رقابت داخلی بود یعنی ممکن بود در دو گروه داخل هرچند بر سر کرسی ریاست جمهوری جدال بالا گیرد اما نهایت این دعوای داخلی حل می‌شد اما چون وقتی پای اجنبی به میان می‌آید ابعاد را به‌گونه‌ای گسترش می‌دهد و دیگر نمی‌توان آن را جمع کرد از این رو فتنه 88 تبعات و خسارت چندین ساله‌ای برای کشور در پی داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در فتنه 88 به امن‌ترین و باثبات‌ترین نظام در خاورمیانه انگی خورد که حقیقتاً روا نبود و علت آن نیز چیزی جز مداخله اجنبی در امور داخلی کشور نبود.

وی افزود: در وزن‌کشی سیاسی بین گروه‌هایی که در عرصه قدرت می‌خواهند تلاش کنند، زمانی که احساس می‌کنند وزنشان نسبت به گروه رقیب در درجه پایین‌تری است طبیعتاً با تلاش متمرکز سعی می‌کنند عناصر تازه‌ای را به جمع هوادارانشان بکشانند که در این راستا برخی برای رسیدن به مقصود از راه‌های فریب استفاده می‌کنند و برخی نیز که ردای نامزدی به تن کرده‌اند بساطی به‌روش مضحک از قبیل سورچرانی متوسل می‌شوند.

صفارهرندی رشوه دادن برخی از نامزدهای انتخاباتی را روش منکری دانست و گفت: رسواتر از آن حمایت یک جریان بیرونی (ضدانقلاب، کشورهایی) است که پایشان به رقابت داخلی باز می‌شود و با آلوده کردن اینجا می‌خواهند فاصله بین گروه‌ها را افزایش داده و زمینه را برای تشنج فراهم کنند بنابراین آن‌وقت است که دیگر نمی‌توان اعتماد کرد که طرفی که صحبت می‌کند یک ایرانی است و یا پشت‌صحنه از آن به‌‌عنوان بلندگو استفاده کرده است.

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر کشف شد کسانی با وجود نداشتن اعتقاد به هیچ گروه و جناح داخلی توانستند خود را با ریاکاری در گروه‌های داخلی جا کنند که تبعات و آثار این مداخله در عرصه داخلی چیزی فراتر از افزایش تعداد هواداران بوده است بنابراین وقتی عنصر بیرونی مداخله می‌کند و خود را کنار این گروه‌ها قرار می‌دهد به‌طور حتم توقع و انتظاراتی دارد و منتظر است با قدرت رسیدن آن جریان بعداً مطالبه کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در واقع نگاه عناصر مداخله کننده یک نگاه طمع‌کارانه است و بدین ترتیب وقتی فردی رأی می‌آورد خواسته خود را فهرست می‌کند و در صورت روی نیاوردن نیز زمینه فتنه را آماده می‌کند.

وی تصریح کرد: عناصر مداخله‌جویانه محض رضای خدا نمی‌آید بنابراین اگر قدرت بیگانه از یک جناح حمایت می‌کند علت این نیست که بگوید آن جناح به دموکراسی نزدیک‌تر است بلکه طمع بیشتر برای حکومت کرده‌اند و بر پا بودن جمهوری اسلامی یک آیینه دق برای انگلیس، آمریکا و اسرائیل است و به هر ترتیبی که شده می‌خواهند آن را از صحنه روزگار محو کنند.

صفارهرندی گفت: مقصود مداخله کنندگان در ارتباط با انقلاب اسلامی، بازگرداندن شرایط به‌‌مثابه گذشته است که روزی در کشور صاحب همه‌چیز بودند و مشاوران آن‌ها بالای سر مسئولان ما سرویس می‌دادند و حکم می‌راندند اما با وقوع انقلاب همه‌چیز را از دست دادند بنابراین مداخله آن‌ها نه از باب دلسوزی بلکه از سر مطالبه‌گری است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    صفار جون دولت پاک دست که شما هم وزیر ارشاد آن بودی با غارت 700 میلیاد دلار درآمد نفتی ونابودی اقتصاد کشور و تحویل دولت با تورم 50 درصدی ورشد اقتصادی منفی 8 درصد وخزانه خالی درخط انگلیس کار کرد یا اصلاح طلبان که دولت را با رشد اقتصادی 6 درصد وتورم ده درصد و صندوق ذخیره ارزی با 20 میلیارد دلار پول

  • ناشناس

    عالی بود احسنت بر آقای صفار هرندی.

  • مجید

    روزنامه محترم مطالب اینجانب بعلت اینکه حرف درست رامیزنم راتائیدنمیکنی پس ازادی ببان یعنی جه یعنی هرچه شما تکلیف کردیدما بگوییم چشم .

نظرات