در جمع خبرنگاران مطرح شد

جزئیات وقوع انجار در کوهدشت و تخلفات در برخی شهرهای لرستان از زبان رئیس‌کل دادگستری لرستان

به گزارش لرستان خبر، جعفر بدری شامگاه جمعه در ستاد انتخابات استان لرستان در جمع خبرنگاران بابیان اینکه مشارکت مردم در این دوره بی‌سابقه بود اظهار داشت: در سرکشی که از برخی حوزه‌های انتخابات  داشتیم هنوز ازدحام جمعیت وجود دارد.

وی افزود: این مشارکت مردم یک پیام داشت و خوابی را که مخالفان و معاندان برای نظام و انقلاب دیده بودند را برآشفته کرد؛ مردم احساس وظیفه و احساس خطر کردند و درجایی که باید بیایند از انقلاب، نظام، آرمان‌ها و ارزش‌های خودشان دفاع کنند پای صندوق‌های رأی آمدند.

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان عنوان کرد: این وضعیتی را که در شعب اخذ رأی مشاهده می‌کنیم و معطلی مردم در پای صندوق‌های رأی نشان می‌دهد که مردم با عشق، علاقه، شور و هیجان در این انتخابات شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: میزان تخلفات این دوره نسبت به دوره قبل کمتر است، گرچه با شور تبلیغات انتخاباتی پیش‌بینی می‌کردیم که آمار تخلفات بالا برود.

بدری تصریح کرد: قبل از آغاز رسمی تبلیغات حدود 120 مورد تخلف گزارش شد که بیشترین تخلف بود نه جرم، ولی با فعالیت رسمی تبلیغات انتخاباتی این آمار که به دست ما رسید نشان می‌دهد که واقعاً این دوره قانون‌گرایی در بین نامزدها و هواداران آن‌ها بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: نامزدها نیز احساس کردند اگر در مسیر قانون حرکت کنند به نتیجه دلخواه خودشان خواهند رسید لذا آن‌ها در این دوره چه در موعد هفت‌روزه تبلیغات و چه امروز که گزارش‌هایی از حوزه‌های مختلف شهرستان‌ها داشتیم نشان داد که مردم واقعاً با آرامش پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و تخلفات نسبت به دوره‌های قبل به حداقل رسید.

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان گفت: در بعضی حوزه‌ها که آمار تخلفات به دست ما رسید به کاندیداهای معین توصیه و آن‌ها را پراکنده کردند که اشخاص غیررسمی خارج از حوزه‌های انتخابیه بودند؛ دادستان‌ها و مأموران حضور پیدا کردند و با سر کشی که اکنون انجام شد، مأموران فعالانه در پای صندوق‌های رأی حضور دارند و آن‌ها را متفرق کردند.

وی اظهار داشت: بیشتر گزارش تخلفات مربوط به دو حوزه انتخابیه کوهدشت، رومشکان و بروجرد بوده که با آن‌ها برخورد شده است و البته در حوزه انتخابیه کوهدشت نسبت به دوره‌های قبل آرامش بهتری بوده است.

بدری افزود: توصیه نوشتن کاندیداهای معین و خرید آرا موارد محدودی بود که در بعضی از حوزه‌های انتخابیه مشاهده و با آن‌ها برخورد و صورت‌جلسه شده است ازاین‌رو می‌توان گفت روی‌هم‌رفته در این دوره به‌ سلامت انتخابات و نتیجه آن اعتماد دارم.

وی در رابطه با انتشار خبری مبنی بر انفجار بمب صوتی طی شب گذشته در شهرستان کوهدشت عنوان کرد: مسئله مهمی نبوده بلکه یک تهدید بوده به‌طوری‌که یک ترقه انفجاری دیشب ساعت 12 به ساختمان فرمانداری کوهدشت پرتاب‌شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان درزمینهٔ خسارت این ترقه انفجاری بیان کرد: مقداری از شیشه‌های ساختمان شکسته ولی خوشبختانه خسارتی در پی نداشته است.

وی بابیان اینکه عامل پرتاب ترقه انفجاری در شهرستان کوهدشت هنوز دستگیر نشده است تصریح کرد: مأموران در حال تحقیق هستند و با توجه به تلفن‌هایی که انجام‌شده سرنخ‌هایی به‌دست‌آمده و ردیابی‌هایی انجام می‌شد تا عامل آن دستگیر شود.

بدری در پاسخ به سؤالی مبنی بر درگیری بین طرفداران کاندیداهای شهرستان پلدختر و کوهدشت گفت: درگیری به آن شکل نبوده بلکه بعضی از نامزدها آن را بزرگ کردند و در کوهدشت نیز یک درگیری چاقوکشی بوده که آن نیز معلوم نیست به انتخابات ارتباط داشته باشد.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات