نتایج انتخابات ایالتی روز گذشته در سه ایالت مهم آلمان که به گفته کارشناسان آزمونی برای سیاست پناهندگی مرکل بود از موفقیت چشمگیر حزب افراطی آلمان و شکست تلخ حزب دموکرات مسیحی مرکل خبر می دهد.

به گزارش لرستان خبر، به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، نتایج انتخابات ایالتی "یکشنبه بزرگ" در سه ایالت مهم آلمان از موفقیت چشمگیر حزب راستگرای افراطی "جایگزینی برای آلمان" خبر می دهد.

به گزارش روزنامه استاندارد در انتخابات ایالتی در سه ایالت بادن - وورتمبرگ، راینلاند - فالتز و زاکسن - آنهالت، حزب ضد یوروی جایگزینی برای آلمان در سایه بحران پناهندگان توانست صعود قدرتمندانه‌ای را تجربه کند.

حزب دموکرات مسیحی مرکل در ایالت بادن - وورتمبرگ شکست تلخی را تجربه کرد و در ایالت‌های راینلاند  - فالتز و زاکسن - آنهالت هم بسیاری از رای‌های خود را از دست داد.

با توجه به این رای‌گیری در هر سه ایالت آلمان نخست وزیر در جایگاه خود باقی می ماند. ائتلاف حاکم با توجه به پیش بینی های رسانه ها اکثریت خود را از دست داده به گونه ای که ساختن دولت در اشتوتگارت، ماینز و ماگدبورگ دشوار خواهد بود.

در ایالت بادن - وورتمبرگ سبزها  تحت نخست وزیری "وینفرید کرتشمن" برای اولین بار در تاریخچه خود جایگاه قدرتمندترین حزب در یک ایالت آلمان را از آن خود کردند. حزب دموکرات مسیحی مرکل نیز با از دست دادن حدود دوازده درصد از آرای خود در این ایالت به جایگاه دومین حزب قدرتمند سقوط کرد.

در ایالت راینلاند - فالتز نیز سوسیال دموکرات ها تحت نخست وزیری "مالو دریر" جایگاه قدرتمندترین حزب را از آن خود کردند. در ایالت زاکسن - آنهالت نیز حزب دموکرات مسیحی مرکل با وجود از دست دادن بسیاری از آرای خود همچنان پیشتاز بود.

حزب تازه تاسیس ضد یوروی "جایگزینی برای آلمان" نیز در ایالت زاکسن - آنهالت با کسب 24.2 درصد آرا جایگاه دومین حزب قدرتمند را از آن خود کرد. این حزب همچنین در دو ایالت دیگر آلمان هم موفقیت چشمگیری به دست آورد و نتیجه آرایی که به دست آورد دو رقمی بود.

این انتخابات ایالتی به عنوان یک آزمون برای آنگلا مرکل در جریان بحران پناهندگان محسوب می شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات