منتخب مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس:

منتخب مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه مردم لرستان از نمایندگان همدلی و همگرایی است.

به گزارش لرستان خبر، محمدرضا ملکشاهی راد در جمع فعالان اقتصادی لرستان در دفتر جلسات اتاق بازرگانی خرم‌آباد، اظهار داشت: نگاه مردم، نخبگان، صاحبان فکر و اندیشه به نمایندگان مجلس، نگاه مثبت و کارآمدی نیست که شاید علت این امر عملکرد نامطلوب نمایندگان ادوار گذشته مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی افزود: معمولاً گمان می‌شود که نمایندگان مجلس افرادی سیاسی هستند که فقط مسائل جناحی خود را مدنظر دارند و منافع شخصی و گروهی را دنبال می‌کنند که این نگرش باید اصلاح شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی لرستان عنوان کرد: در حال حاضر جریانات سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب هیچ برنامه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مدونی برای کشور ندارند و فارغ از گرایش‌های سیاسی اظهاراتی را مطرح می‌کنند و عملکردهایی از خود نشان می‌دهند که هیچ ربطی به گرایش سیاسی آن‌ها ندارد.

وی بیان کرد: لازم است که نمایندگان استان لرستان به فهم مشترکی در حوزه‌های مختلف دست پیدا کنند تا وحدت رویه پیدا کنند و بدین ترتیب توانایی‌های نمایندگان در مسیر توسعه قرار بگیرد.

ملکشاهی راد بابیان اینکه توانایی متقاعد‌سازی نقش مهمی در موفقیت یک نماینده در مجلس دارد،  خاطرنشان کرد: در مسائلی که در مجلس مطرح می‌شود، نماینده‌ای می‌تواند تأثیرگذار باشد که دارای دانش و اطلاعات بوده، ارائه‌دهنده اظهارات تخصصی باشد.

وی اظهارداشت: در مسائل و مشکلات استان لرستان گره‌های کوری مشاهده می‌شود که این مشکلات فقط با تغییر قوانین رفع می‌شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی لرستان بابیان اینکه باید سهم ما در تصویب قوانین افزایش یابد، افزود: به جای انتقاد، تخریب و تحقیر نمایندگان استان، با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و ارائه اطلاعات تخصصی و دانش روز به آن‌ها، نمایندگان استان را توانمند کنید تا در مجلس، حضوری مقتدرانه داشته باشند.

وی افزود: اتاق بازرگانی به‌ عنوان نماینده بخش خصوصی، سعی کند که با تشکیل کارگروه‌های تخصصی تعامل دوجانبه‌ای با نمایندگان استان در مجلس داشته باشد و مشاوره‌ها و اطلاعات کارشناسی لازم را به آن‌ها انتقال دهد، هرچند ما تیم‌های مطالعاتی و کارگروه‌های تخصصی را تشکیل داده‌ایم.

ملکشاهی راد بابیان اینکه استان لرستان در بحث توسعه باید نگاه مستقلی داشته باشد و منتظر حمایت‌های دولتی نماند، عنوان کرد: نمایندگان مردم لرستان در مجلس باید تعامل سازنده‌ای با تولیدکنندگان و صاحبان صنایع داشته باشند.

وی بابیان اینکه مهم‌ترین مسئله در بخش کشاورزی لرستان، آب است تصریح کرد: فقط 20 تا 25 درصد زمین‌های کشاورزی لرستان آبی است و ما در استان لرستان به یک میلیارد مترمکعب آب نیاز داریم و وزارت نیرو سهم آب ما را نمی‌دهد، بنابراین اگر سهم آب استانمان را از وزارت نیرو نگیریم نمی‌توانیم ادعا کنیم که قطب کشاورزی هستیم.

صنعت گیاهان دارویی در استان لرستان فعال شود

وی عنوان کرد: اکنون که استان لرستان به‌ عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی قرار گرفته، باید از این فرصت در راستای توسعه استان استفاده شود.

وی افزود: قرار شده که وزیر کشور هر ماه در استان حضور پیدا کند، این هم یک فرصت بی‌نظیر برای استان است ولی در جلساتی که تشکیل می‌شود، نباید فقط مدیران دولتی به ارائه آمار و گزارش کار بپردازند، بلکه باید تریبون را در اختیار تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران، قرار داد تا مشکلات خود را بازگو کنند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت حتی در پرداخت حقوق کارمندان هم مشکل دارد، پس چاره اقتصاد مقاومتی در دست مردم است، عنوان کرد: از آنجایی که مردم، منشأ و متولی اقتصاد مقاومتی هستند پس باید زمینه مشارکت آنها فراهم شود.

وی تصریح کرد: لرستان نیاز به سالانه چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد که دولت نمی‌تواند این سرمایه‌گذاری را انجام دهد و باید بخش خصوصی ورود پیدا کند.

ملکشاهی‌راد خاطرنشان کرد: امروز در لرستان، تولید زیان‌ده است و ب ه‌نوعی تولیدهراسی ایجاد شده، به همین دلیل قانع کردن سرمایه‌گذار برای  حضور در استان مشکل است.

وی بیان کرد: امروز بانک‌ها درصدد تقویت تولیدکنندگان نیستند و فقط به دنبال سود خود هستند، بنابراین دولت باید به تولیدکننده یارانه بدهد و از محل بودجه سالانه، پول در اختیار تولیدکننده بگذارد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: باید قوانینی تصویب شود که حامی تولیدکننده باشد، امروز دولت رقیب تولیدکننده است و شرکت‌های دولتی با بخش خصوصی رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مفاسد اقتصادی و رانت‌خواری‌ها معمولاً از طرف شرکت‌های دولتی بوده، افزود: مدیریت دولتی در بسیاری از موارد ناکارآمد است همانطور که تعطیلی کارخانه‌های دولتی در اثر این مهم بوده است، بنابراین باید اعتقاد و اعتماد عمیقی به بخش خصوصی داشته باشیم.

ملکشاهی‌راد در رابطه با توسعه مشاغل خانگی، تصریح کرد: بحث توسعه مشاغل خانگی در دولت هشتم تصویب شد ولی به اجرا درنیامد در حالیکه باید بانک‌ها پای کار بیایند و مشاغل خانگی فعال شود تا مردم درآمدی کسب کنند؛ امسال باید افزایش درآمد سالانه را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه حوزه گیاهان دارویی می‌تواند یکی از شاخص‌های توسعه استان باشد، خاطرنشان کرد:  پرورش گیاهان دارویی و تولید داروهای گیاهی به‌ واسطه ایجاد کارخانه‌های داروسازی در لرستان باید یک اولویت باشد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم رفع موانع صادرات در لرستان، بیان کرد: توسعه گمرک و رفع موانع گمرک نیز در استان باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • محسن فتاحيان

    به حول و قوه الهى كه نماينده با لياقت حاج محمد رضا ملكشاهى راد از عهده اين مسوليت سنگين به خوبى بر مياد و با درايتى كه ايشان دارند به تمام سخنانشون و قول هايى كه دادند عمل ميكنند و انشااله كه خداوند هم توى اين راه كمكشون ميكنن

  • ناشناس

    درود بر نماينده قدر خرم آباد .

  • ناشناس

    دوباره خوابت نبره

    • بازگیر

      جناب ناشناس شما که سالهاست به خواب بی غیرتی رفته اید وآب به آسیاب دشمن می ریزید از خواب غفلت بیدار شوید
      البته خواب از سر خستگی خدمت به خلق عبادته وخواب خدمتگزاران مثل نماز وروزه وخواب یک شیر به وقتش از بیداری روبه هان وخرگوشانی مثل شمابسیار ارزشمند تره حتی در خواب هم ابهتی دارند در ضمن جوابتون در انتخابات گرفتید باز هم خوابید چون خودتون رو به خواب زده اید

  • شهروند

    جناب اصولگرای بی اصول حزب چپاول شما چه برنامه اقتصادی داره؟؟؟؟؟؟؟؟
    اختلاس های میلیاردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بازگیر

      جناب شهروندفیشهای حقوقی میلیاردی ومیلیونی چند روز پیش رو میگی جناب بی اصول شهروندی احترام به نظرات ورای مردم نشانه شهروندان خوبه مگه نه؟

  • ناشناس

    خدايش سروگردني به بقيه داره از هر نظر.

  • .....

    >هه ههه ...واقعا متاسفم برای..... که اینجور نماینده ای دارن......واقعا ....هر چه لایق

  • ه.. ...م

    به والله هیچ سر و گردنی بالاتر نیست .....متاسفم واسه این نماینده

نظرات