در لرستان مطرح شد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تلاش‌های ایران برای مشخص شدن وضعیت احمد متوسلیان ادامه دارد، گفت: احمد متوسلیان را سالم می‌خواهیم و به هر قیمتی شده باید مسئله روشن شود.

سرلشکر محسن رضایی در گفت‌و‌گو با لرستان خبر، در مورد  آخرین وضعیت احمد متوسلیان و سه تن از دیپلمات‌های ربوده‌ شده ایران اظهار داشت: تلاش‌های ایران همچنان برای مشخص شدن وضعیت احمد متوسلیان ادامه دارد هرچند اخبار ضدونقیضی در طول این سال‌ها پخش‌شده است اما ما زیر بار برخی شایعات نمی‌رویم.

وی افزود: احمد متوسلیان را سالم می‌خواهیم و به هر قیمتی شده باید مسئله روشن شود، هم وزارت خارجه و هم وزارت اطلاعات کشور در پی اطلاعاتی که با برخی کشوها داشته‌اند تلاش‌ها در راستای مشخص شدن وضعیت سردار متوسلیان ادامه پیدا می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: امیدواریم هر چه زودتر نتیجه پیگیری‌های جمهوری اسلامی ایران روشن شود.

احمد متوسلیان یزدی فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌ الله (ص) در جنگ هشت ساله ایران و عراق بود که در سال 1361به همراه سه تن دیگر در لبنان ربوده شدند.

خودروی حامل مسئولان سیاسی و نظامی ایران از جمله احمد متوسلیان در ۱۴ تیرماه ۱۳۶۱ توسط فالانژیست ‌ها در خاک لبنان متوقف و توسط نیروهای رژیم صهیونیستی ربوده و گروگان گرفته شدند.
«سمیر جعجع» یکی از رهبران فالانژها پس از آزادی از زندان اعتراف کرد« گروگان‌ های ایرانی به نیروهای وی تحویل داده شده و سپس توسط آنان کشته شده ‌اند» ولی مقامات ایرانی این ادعا را مشکوک دانسته ‌اند.
حاج احمد متوسلیان فرمانده عملیات الی بیت المقدس بود که به آزادسازی خرمشهر منجر شد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات