معاون استاندار لرستان:

معاون استاندار لرستان گفت: اگر مدیرانی در اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و اعمال سیاست‌های دولت و وفاداری به رأی مردم ناتوان باشند حتماً در برکناری وی درنگ نخواهیم کرد.

به گزارش لرستان خبر، سید سعید شاهرخی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان برگزار شد ضمن گرامی داشت حماسه 24 خردادماه اظهار داشت: در 24 خردادماه سال 92 مردم ایران رأی سرنوشت‌ساز خود را به صندوق انداختند و مسیر کشور را با سبک و سیاق جدیدی تعیین کردند و از مسیری که طی هشت سال گذشته داشت به سمت شعارهای  برگزیده رئیس‌جمهور برگشت.

وی با اشاره به اینکه فلسفه حضور دولت برای تحقق خاص مردم است بیان کرد:  دولت از نقد سازنده همواره استقبال می‌کند، نقدی که بتواند در جهت تحقق خاص مردم کمک کند و اصلاح امور برای بهتر اجراشدن برنامه‌ها، شعارهایی که بر محوری اعتدال، عقلانیت، شایسته‌سالاری، خوشامدگویی همه سلایق، دیدگاه‌ها و دوری گزیدن از خودسری‌ها است.

وی تصریح کرد: این وضعیت داخلی و خارجی به استان‌ها تسری کرده بود و استان لرستان نیز به دنبال همین مسائل کشوری دارای شرایط  ویژه‌ای بود به‌طوری‌که در آن زمان رتبه اول بیکاری را در سال‌ها متمادی به‌ویژه در هشت سال گذشته داشتیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه شاخص سرانه درآمد مردم کمتر از میانگین کشوری بود به‌طوری‌که رتبه بیست و هشتم  را داشتیم خاطرنشان کرد: سرانه درآمد شهرداری‌ها حدود 90 هزار تومان بود که میانگین کشور در آن زمان 200 هزار تومان بود؛ رتبه  بیست و هشتم کشوری را در  سرانه ورزشی داشتیم، نرخ رشد سرمایه‌گذاری منفی 9  و ازنظر رتبه سرمایه‌گذاری در کشور  بیست و نهمین استان کشور بودیم.

شاهرخی گفت: در بدو ورود استاندار لرستان و صحبت‌های وی در روز معارفه توجه به معیشت مردم و ایجاد شغل از محوری‌ترین برنامه‌های  وی بود.

وی اظهار داشت: رشد اقتصادی استان، توجه به زیرساخت‌ها و بسترسازی برای سرمایه‌گذار بخش خصوصی  از محوری‌ترین برنامه‌های استاندار لرستان بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان افزود: احیاء ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد و سال‌ها خوابیده بود و ظرفیت‌هایی که ممکن است بتواند برای استان  در جهت تحقق برنامه‌هایی که مدیریت ارشد استان بیان کرده بودند  کمک کنند این برنامه‌ها دنبال شد و خوشبختانه طی چند سال اخیر توفیقات خوبی حاصل‌شده به‌طوری‌که در بحث زیرساخت‌ها توسعه فرودگاه  خرم آبا با 52 میلیارد تومان از کارهای ماندگار استاندار لرستان است.

وی عنوان کرد: فرودگاه خرم‌آباد به سمت بین‌المللی شدن می‌رود و از پنج پرواز نامنظم به 33 پرواز نامنظم داخلی و خارجی ارتقا پیداکرده است و این طرح هنوز هم ادامه دارد.

شاهرخی بیان کرد: با توجه به اینکه از سال‌های پیش افرادی در راستای ایجاد راه‌آهن شعار می‌دادند ولی اجرایی نشد ولی سال 93 موافقت‌نامه آن توسط استاندار لرستان  امضا و برنامه اجرایی آن آغازشده است.

وی تصریح کرد:آزادراه خرم‌آباد به اراک 50 دقیقه فاصله استان را به اراک نزدیک‌تر می‌کند و در وسعت خیلی زیادی کارگاه‌های مختلف مشغول کار هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در بحث احیاء ظرفیت‌ها افتتاح رسمی کشت و صنعت انجام شد که بیش از هزار و 500 شغل مستقیم  و  دو هزار و 200 شغل غیرمستقیم  در این مجتمع وجود دارد و ظرفیتی است که سال‌ها رهاشده بود.

وی گفت: برج‌های دوقلو در این مدت راه‌اندازی شد، سال‌های سال در مجاورت میدان کیو چاله‌ای مشاهده می‌شد که با تلاش‌هایی که انجام شد سرمایه‌گذار بخش خصوصی  ورود کرده و بیش از 400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند.

شاهرخی اظهار داشت: هتل‌های مختلفی برای توسعه گردشگری و اینکه استان را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل کند در دستور کار است که این‌ها  همه سبب شد استان موردتوجه قرار بگیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال، سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است  در بررسی‌هایی که در مرکز صورت گرفته بود و زیرساخت‌ها و حرکت‌هایی که طی دو سال اخیر صورت گرفته، استان لرستان را به‌عنوان الگو انتخاب کردند و استان روی محور توسعه است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در چهار کمیته اجتماعی فرهنگی با 24 پروژه، کمیته اقتصادی با 165 پروژه، کمیته برنامه‌ریزی با 31 پروژه و کمیته عمرانی با 314 پروژه کار خود را آغاز کرده که درمجموع  این پروژه‌ها بنا است در قالب طرح اقتصاد مقاومتی در استان اجرا شود.

وی بیان کرد: اقداماتی که در راستای توسعه انجام‌شده در سایه همدلی و وفاقی است که در بین مجموعه مدیریت استان، نهادهای مختلفی که وجود داشته، ائمه جمعه و نماینده ولی‌فقیه، اعضای شورای تأمین استان با مدیریت استاندار لرستان رقم خورده است.

شاهرخی تصریح کرد: معتقدیم  این توسعه بدون همکاری و همدلی همه نیروها میسر نیست و عملاً اتفاق نمی‌افتد که امیدواریم بر اساس خط‌مشی  دولت، تعامل با همه نیروهایی  که در جایگاه‌های مختلف قرار دارند این  کار را به‌پیش می‌بریم.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات خوبی در کل کشور انجام شد  و در استان لرستان نیز به همین شکل، نمایندگانی به مجلس راه یافتند که به گرمی از نمایندگان استقبال می‌شود و اعلام می‌کنیم با همکاری  آن‌ها کار را ادامه می‌دهیم و تعامل مناسبی را خواهیم داشت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: تعامل به معنی  واگذاری  اختیارات و وظایف  به همدیگر  نیست، اصل تفکیک قوا یک اصل  پذیرفته‌شده، قطعی و مسلم  در نظام جمهوری اسلامی  است و به نقش نظارتی نمایندگان  احترام ویژه‌ای قائل هستیم اما در اجر به قول و وعده‌ای که با مردم  داده‌ایم پایبند هستیم.

وی اظهار داشت: ما مجری سیاست‌های دولت هستیم و برمبنای سیاست‌های دولت حرکت می‌کنیم، هرکسی که در این راستا همکاری کند  به گرمی از وی استقبال می‌شود و افرادی که دولت را قبول ندارند و یا به رأی مردم تمکین نکنند  از همراهی آن‌ها به‌واسطه عهدی که با مردم بسته‌ایم به‌طورقطع  معذوریم.

شاهرخی افزود: بحث جابه‌جایی مدیران این روزها  مطرح است،  جابه‌جایی مدیران امری طبیعی است، افرادی ممکن است از همراهی دولت بازبمانند و افرادی ارتقا پیدا کنند.

وی عنوان کرد: جابه‌جایی در همه دوره‌ها وجود دارد و در این دوره نیز طبیعی است، عزل و نصب‌های ما مبنایش همراهی با مردم است، اعتقاد داشتن به رأی مردم و در جهت خاص مردم حرکت کردن است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان بیان کرد: به‌هیچ‌عنوان عزل و نصب‌های ما سیاسی نیستند به قیمت اینکه از افراد ناتوان استفاده کنیم و از افرادی  که انجام امور را ندارند و صرفاً ازنظر فکری همراه بودند قطعاً ملاک نیست.

وی تصریح کرد:همفکر بودن و توانمندی، اعتقاد به رأی مردم  و شعارهای دولت لازم است و غیرازاین  امکان‌پذیر نیست اگر فردی  اعتقاد به دولت، شعارهای دولت و رأی مردم  نداشته باشد و نمی‌تواند در تیم دولت  حضورداشته باشد.

شاهرخی خاطرنشان کرد: اگر مدیرانی  در اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و اعمال سیاست‌های  دولت و وفاداری به رأی مردم ناتوان باشد حتماً در برکناری  وی درنگ نخواهیم کرد.

وی گفت: دولت  مجری سیاست‌هایی است که به مردم قول داده است، نمی‌تواند افرادی را  در کنار خود داشته باشد که  اعتقادی به رأی مردم  نداشته باشند اگر افرادی  معرفی و سفارش شوند اما  در مدار اعتدال، عمل به سیاست‌های مردم نباشد از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان اظهار داشت: بر اساس مشی دولت در استان به‌هیچ‌عنوان از افراد افراطی و افرادی که همراه سیاست‌های دولت نیستند استفاده نخواهیم کرد و توصیه می‌شود به این قضایا توسط برخی افراد دامن زده نشود.

وی افزود: قطعاً از نیروهایی مانند جبهه پایداری که امتحان خود را در هشت سال گذشته پس داده‌اند به‌هیچ‌عنوان استفاده  نخواهیم کرد، رأی مردم در 24 خرداد سال 92 نه گفتن به‌افراط  و تفریط، بی‌برنامگی، خودسری بوده و الآن به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانیم  از گروه‌هایی که آن تفکر رادارند حتی اگر مورد سفارش و تأیید  افرادی باشند استفاده کنیم.

شاهرخی عنوان کرد: همچنان بر عهدی که با مردم بسته‌ایم وفاداریم و در جهت تحقق خواست مردم  گام برمی‌داریم و اجازه نخواهیم داد افرادی که  به برنامه‌های دولت اعتقاد ندارند  به‌عنوان مجری در تیم مدیریتی استان قرار بگیرند.

وی بیان کرد: حکم فرماندار کوهدشت امروز ابلاغ‌شده و طی چند روز آینده فرماندار  کوهدشت که یکی از فرمانداران باسابقه کشور است معرفی خواهد شد و در استان به‌عنوان مدیرکل امنیتی استان از حضور جهانیان به‌صورت مجدد بهره‌مند خواهیم شد.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    مروژ /مورچه/ كه موتش /مرگش/ مرسه بال در مياره.

  • ناشناس

    آقای معاون سیاسی!!! اگر همانطور که شما گفته ایدمبنای عزل و نصبها همراهی با مردم است ،مردم در آخرین و جدیدترین موضع گیری به همین نمایندگانی رای داده اند که به عزل و نصبهای کاملا سیاسی شما معترض هستند!! همانطور که وزرا از مجلس رای اعتماد میگیرند هماهنگی با نمایندگان استان در عزل و نصبهای استانی وبا نمایندگان شهرستان در عزل و نصبهای شهرستانی لازم است ،و در دولتهای گذشته هم بوده و جزو تدبیر ریاست جمهوری و دولت فعلی هم هست! خوب است جنابعالی بیش از این در استان اختلاف افکنی نکنی و به دست و پای استاندار نپیچید و برایش حاشیه درست نکنی، بگذارید استاندار و سایر معاونین کارشان را بکنند

  • پیمان

    ایشون همون کسی هستند که سیم میکروفن ..... رو جمع میکردند حالا دارند از سیاستهای کلان حرف میزنند

  • ناشناس

    اقای شاهرخی مشکل معیشتی مردم لرستان که حل شد اشتغال فراوانه خیلی از مشاغل به دلیل استقبال کم خالی مانده وبرگردیم به عقب همین زمین خالی برجها اول یک زمین چمن فوتبال قشنگ بود واقایان ان را تبدیل به پارکینگ اتوبوسرانی کردند میشود بفرمایید مبلغ واگذاری ان چقدر بوده وکجا هزینه شده

  • جک

    اردوغان گفت دلیل باخت تیم ملی ترکیه در جام ملت های اروپا یکی از احزاب این کشور بوده است!!

    حالا به گفته مسئولان دلیل هر اتفاقی در لرستان دولت قبل و جبهه پایداری بوده است!!!!

    واقعا خنده آوره

  • ناشناس

    احوال معاون پيشنهادي مديركل امور شهري چطوره .؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    عجب سياست پيچده اي داره.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • علی

      لطفا دریافتیهای معاون سیاسی را انعکاس نمایید

  • ناشناس

    بخشی از فضای سبز شهر را برای برج دوقلو تصاحب کردند!!! حالا هم افتخار میکنند، مسئولین نظارتی و اطلاعاتی باید کم و کیف موضوع را پیگیری و از حق و حقوق مردم صیانت کنند

  • محمود

    سئوال : جناب معاون سیاسی نسبت به معاونین سیاسی در دولتهای قبل چقدر هزینه را بر بیت المال تحمیل کرده و چقدر کارآمدی داشته است؟ ! هزینه‌های دکوراسیون،خودرو،راننده، نیروهای دفتری و.... بررسی کنید؟ هزینه بالا وبازدهی منفی!!!!!

  • حسن

    معاون سیاسی از لحاظ مالی که مشگل نداره ..... در میدان علوی .مدرسه ...... حقوق مکفی . حق .....متعدد و........از دست اوردهای ایشان می باشد>

  • احمدی

    آقای معاون سیاسی با کدام مجوز قانونی و شرعی ماشین چند ...ملیونی زیر پایت انداختی در حالی که چند صد جوان فارغ التحصيل بیکار یکی هزار تومان هم در جیبشان نیست
    تو فقط یک ... براى نظام هستی برو ....

  • محمد

    پاكتها برملا ميشه.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    برجهاي دوفلو..............؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اشتغال..............؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پايلوت عدم توسعه لرستان ....؟؟ پايلوت توسعه آذربايجان.........؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    آخرش كار شاق نگفتي ....
    پيش قاضي ملق بازي.................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • خادم ملت

    مدیران بالای 30 سال سابقه رو حذف کنید و مدیر متخصص و با انگیزه و جوان رو سرکار بیارید تا همه مشکلات حل بشن. شما اگه بحث دولت رو پیش میکشید و میخواید همسو با دولت پیش برید ماهی یه بار غیرمحسوس مدیرانتون و عملکردشون رو آنالیز کنید ببینید آمار و اطلاعاتی که میدن واقعیت داره یا خیر

  • حسن

    الان اکثر نمایندگان دوره جدید از اصولگرایان هستند و مسلما با استانداری هماهنگ نیستند و این به ضرر استان هست پس بهتره یه جناح کنار برود

نظرات