فاصله حرف تا عمل

معاونت سیاسی استانداری لرستان چندباری است که اقدام به برگزاری نشست های خبری با حضور برخی از رسانه ها کرده است به طوری که بسیاری از رسانه های مکتوب خبرگزاری ها و پایگاه های خبری جز مدعوین این نشست ها نیستند.

به گزارش لرستان خبر، توجه به رسانه ها و آزادی بیان همواره یکی از شعارهای انتخاباتی دولت تدبیر و امید بود؛ اما اکنون که به پایان عمر دولت نزدیک شده ایم وقتی وضعیت این چند ساله را بررسی می کنیم شاهد تناقض گویی هایی در این عرصه هستیم وخبرنگاران کشور با نوعی برخورد گزینشی روبه رو شده اند.

معاونت سیاسی استانداری لرستان نیز چندباری است که اقدام به برگزاری نشست های خبری با حضور برخی از رسانه ها کرده است به طوری که بسیاری از رسانه های مکتوب خبرگزاری ها و پایگاه های خبری جز مدعوین این نشست ها نیستند.

این در حالی است که سید سعید شاهرخی معاون سیاسی استانداری لرستان بارها با تاکید بر استفاده از ظرفیت رسانه ها در جهت توسعه استان تاکید کرده و افزود: «دیدگاه ما در استانداری لرستان و به ویژه شخص استاندار همان گونه است که است که رئیس جمهور امروز بیان کردند خبرنگاران دیده بانانی هستند که حافظ حقوق اجتماعی و سیاسی مردم است.»17/03/94

این در حالی است که شاهرخی دبیر شورای اطلاع رسانی روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران باز هم با تاکید بر اینکه «دولت تدبیر و امید از هر گونه نقد سازنده استقبال خواهد کرد و امر شایسته سالاری، خوش آمد گویی به همه سلایق سیاسی، دوری از خود سری ها، برابری قانون برای همه و ... از دیگر رویکردها و سیاستهای دولت تدبیر و امید به شمار می آید /خبرگزاری مهر.» بازهم به جایگاه اصحاب رسانه تاکید کرده است.

حال باید گفت اگر رسانه های استان نقش موثری در پیشرفت و توسعه استان دارند پس دلیل این برخوردهای گزینشی چیست؟

درحالی حذف برخی از رسانه ها در این نشست خبری باعث ایجاد دلخوریهایی در بین اصحاب رسانه شده است که باید گفت این سیاست‌ یک بام و چند هوای استانداری علاوه بر بی مهری به رسانه های غیرهمسوی دولت در نهایت موجب تفرقه در میان حامیان دولت نیز خواهد شد.

حال انتظار داریم معاونت سیاسی استانداری لرستان دلیل قانع کننده ای برای حذف رسانه های منتقد دولت جهت شرکت در نشست های خبری خود داشته باشد چرا که این برای چندمین بار است که این نشست ها با چند رسانه محدود برگزار می شود.
منبع: سفیرافلاک

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • حامد

    حذف منتقدان مساوی است با پاک کردن اصل صورت معما ......اندکی صبر باید سحر نزدیک است.

نظرات