گزارش /

استان لرستان دارای 9 نماینده در مجلس شورای اسلامی است که با تکمیل نهایی اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس هر یک از این نمایندگان راهی کمیسیون های ویژه خانه ملت شدند.

به گزارش لرستان خبر، در این میان نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی در انتخابات اعضای هیات رئیسه کمیسیون های تخصصی مجلس دو کرسی ریاست و دو نائب رئیسی کمیسیون‌ها را کسب کردند.
استان لرستان در هفت کمیسیون تخصصی آموزش و تحقیقات، اجتماعی، شوراها و امور داخلی کشور، برنامه بودجه و محاسبات، عمران، امنیت ملی و سیاست خارجی و قضایی مجلس دهم هم اکنون نماینده دارد.
صید محمدخان بیرانوندی و محمدرضا ملکشاهی راد منتخبان اول و دوم خرم‌آباد و دوره چگنی به ترتیب در کمیسیون های آموزش و تحقیقات و عمران عضو هستند.
علاء الدین بروجری نماینده ادوار گذشته و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز دوباره به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد و عباس گودرزی دیگر نماینده این شهر، فعاایت خود در کمیسیون اجتماعی را آغاز کرد.
الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت و رومشکان که در مجلس نهم رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نهم بود، در این دور نیز ریاست کمیسیون مذکور را برعهده گرفته است.
حمیدرضا کاظمی منتخب مردم پلدختر نیز به عنوان نایب رئیس دوم کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس انتخاب شد و محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز نیز به عضویت کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات درآمد.
علی رستمیان، نماینده سلسله و دلفان نیز نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی و مجید کیانپور نماینده دورود و ازنا راهی کمیسیون عمران مجلس شدند.
به نظر می رسد با توجه به انتخاب لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی و همچنین مشکل استان در اخذ نخصیص های آب، جای نمایندگان مردم در کمیسیون های اقتصاد و انرژی خالی است.
همچنین با توجه به ظرفیت بی نظیر استان در حوزه معدن و وضعیت نه چندان مناسب صنعت، جای خالی نمایندگان لرستان در کمیسیون صنایع و معادن احساس می شود.

منبع: ایرنا

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • کارمند

    کمیسیون قضایی برای لرستان چه کاری می خواهد انجام دهد؟لرستان کمیسیونی که به مشکلات آب وبی کاری مرتبط است نیاز دارد

نظرات