بررسی مشکلات استان لرستان در یک دیدار

در این جلسه آیت ا... نیازی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و همه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ، استاندار لرستان ، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و تعدادی از روحانیون و مسئولان حضور داشتند.

به گزارش لرستان خبر، نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، استاندار، فرمانده سپاه شامگاه دوشنبه در بیت نماینده ولی فقیه در لرستان با آیت الله میرعمادی دیدار کردند.

در این جلسه آیت ا... نیازی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و همه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ، استاندار لرستان ، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و تعدادی از روحانیون و مسئولان            حضور داشتند.

منافع سیاسی و طایفه‌ای نباید مانع خدمت‌رسانی به مردم لرستان شود

آیت ا... میرعمادی ضمن تأکید بر حفظ وحدت ، اتحاد و انسجام برای خدمتگذاری به مردم گفت : هدف از برگزاری این نشست تقویت همدلی برای خدمت به مردم ولایتمدار استان و حل مشکلات مردم می­باشد.

photo_2016-06-29_16-25-32

نماینده ولی فقیه در استان گفت : باور ما بر این است که اگر با هم باشیم همه کارها انجام می­شود و برای مشکلات می­توان راه حل پیدا کرد. خداوند متعال به ما قدرت ، امکانات و توانمندی­های لازم داده است ، هنر ما به کارگیری توانمندی­ها و استفاده از ظرفیت­ها و تبدیل تهدیدها به فرصت­ها است.

ایشان با اشاره به ویژگی­های این دوره نمایندگان استان و حضور در کمیسیون­های تخصصی بر ضرورت فعال بودن نمایندگان و دوری از مسائل حاشیه­ای ، جدیت در پیگیری حل مشکلات را در پیشرفت و توسعه استان بسیار مؤثر دانست و گفت : نقش نمایندگان در پیشبرد برنامه­ها بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

آیت ا... میرعمادی با اشاره به ، تعیین استان لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی را یک فرصت استثنائی دانست و از همگان خواست در تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام نموده و با تعیین پروژه­های خاص در ایجاد اشتغال تلاش نمایند و با تعیین اولویت­ها بر طرح­ها نظارت دقیق داشته باشند.

امام جمعه خرم­آباد با اشاره به آسیب­های اجتماعی همانند بیکاری ، افزایش طلاق ، گسترش مواد مخدر و غیره گفتند: مردم مشکل دارند ، جوانان مشکل ازدواج ، اشتغال و مسکن دارند ، بسیاری از جوانان و تحصیل کرده­ها دنبال کار می­گردند و در هر خانه حداقل چند نفر بیکار وجود دارد ، ما مسئول حل این مشکلات هستیم بنابراین باید تلاش کنیم و امروز سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال جوانان بالاترین عبادت است.

DSCF3746

وی با اشاره به عملکرد شهرستان و استانی نمایندگان گفت : باید به صورت دستجمعی منافع استان را دنبال کرد ، در این راستا منافع حزبی ، سیاسی و طایفه­ای نباید مانعی برای خدمت رسانی به مردم گردد ، هرچه در این نظام مقدس جمهوری اسلامی بتوانیم به مردم خدمت کنیم ، آخرت خودمان را آباد کردیم و بیشتر از همه خودمان از آن بهره­مند می­شویم.

آیت ا... میرعمادی با اشاره به ظرفیت­ها و توانمندی­های استان بر ضرورت استفاده از جایگاه مجلس در تبدیل نمودن استعدادهای بالقوه به بالفعل گفت : نمایندگان با شناسائی توانمندی­ها و انتقال آن به مسئولان و جذب اعتبار لازم با مشارکت مردم و سرمایه گذاران زمینه پیشرفت استان را فراهم نمایند.

انسجام و همدلی بین مسئولان موانع استان لرستان را برطرف می‌کند

در این جلسه آیت ا... نیازی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت همدلی و همزبانی در بین نمایندگان استان و مسئولین در جهت رفع موانع توسعه استان اظهار داشت : بر این باوریم که اگر بین مسئولین استان انسجام لازم وجود داشته باشد بسیاری از موانع به راحتی رفع می شود.

photo_2016-06-29_16-25-40

نماینده مردم  استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در این دوره ، امید برای توسعه و آبادانی استان در بین مردم بیش از هر زمان دیگر است گفت :مردم به تغییرات امیدوارند و باید در سایه اتحاد ، وحدت و خدمت به وقفه ، پاسخ اعتماد و امیدواری مردم را داد.

آیت ا... نیازی با اشاره به عمق ارادت مردم استان به نظام اسلامی ، دیدار با مقام معظم رهبری را خواسته دیرینه مردم استان دانست و بر لزوم پیگیری جمعی برای دیدار مرم استان با معظم­له یا پیگیری برای سفر مقام معظم رهبری به استان تأکید کرد.

تنها راه برون‌رفت لرستان از مشکلات جذب سرمایه‌گذاری خارجی است

استاندار لرستان در این جلسه با اشاره به مشکلات گفت : راه حل ایجاد اشتغال فعال کردن بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری است.

استاندار لرستان ایجاد وحدت رویه در بین نمایندگان برای حل مشکلات استان را ابتکاری تأثیر گذار از سوی نماینده ولی فقیه در جهت حل مشکلات استان دانست و افزود محدودیت­های لرستان به حدی است که رفع آن­ها تنها با همدلی و وفاق نمایندگان و مسئولان امکان پذیر است.

1467109736

بازوند بیکاری و تأمین معیشت را چالشهای اصلی مردم لرستان برشمرد و افزود با توجه به اصل 44 و ممنوعیت سرمایه گذاری دولت تنها راه برون رفت از این وضعیت جذب سرمایه گذار خارجی است.

استاندار لرستان الگو قرار گرفتن لرستان در اقتصاد مقاومتی را فرصت کم نظیری برای رفع موانع توسعه استان دانست و افزود  ،با نگاه فراگیر و همت بلند که امروز در بین نمایندگان استان و مسئولان به وجود آمده می­توان از آن به عنوان فرصت برای رشد و آبادانی استفاده کرد.

آمادگی سپاه لرستان برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با اهمیت دانستن این جلسه و تحقق عمده اهداف این نشست ،       بر انسجام نمایندگان و مسئولان تأکید کرد و گفت : همه مسولین نظام باید در جهت رفع مشکلات استان به خصوص رفع مشکل بیکاری انسجام لازم داشته باشند

سردار کشکولی برگزاری این جلسه  را گامی مهم در جهت همدلی و توسعه استان دانست و گفت فرهنگ بسیار مهم است باید همچنان در اولویت باشد ، ما نباید از مسائل فرهنگی غافل باشیم ، باید برای رفع مشکلات و معضلات فرهنگی اقدام عملی صورت گیرد

photo_2016-06-29_16-25-46

وی افزود برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در استان در صورت تأمین اعتبار ، بسیج آمادگی کامل دارد و در سال گذشته نیز اشتغال زائی فراوانی داشته است.

*لزوم توجه مسئولان به حوزه های علمیه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز در این جلسه با بیان نقش حوزه­های علمیه در انقلاب اسلامی و حل بسیاری از مشکلات از سوی علما و روحانیت گفت امروز نیز حوزه­های علمیه در گفتمان سازی پیرامون مسائل مختلف جامعه از جمله اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حیات الغیب با اشاره به شرایط حساس جامعه بر اولویت قرار دادن فرهنگ در برنامه­ها ، خواستار ارتباط تنگا تنگ بین مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حوزه­های علمیه شد.

نقش اشتغال در کاهش آسیب های اجتماعی

حجت الاسلام والمسلمین متقی­نیا مسئول شورای سیاستگذاری بسیج استان بر حل مشکلات مردم به خصوص جوانان تأکید کرد و عنوان داشت باید اشتغال جوانان به عنوان یک موضوع بسیار مهم در دستور کار قرار گیرد و اگر این معضل برطرف شود شاهد کاهش چشم گیر آسیب­های اجتماعی در سطح استان خواهیم بود.

photo_2016-06-29_16-25-58

سخنان نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

* در این جلسه آقای دکتر بروجردی نماینده مردم بروجرد ، آقای ملکشاهی­راد نماینده مردم خرم­آباد ،                  آقای ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت ، آقای بیرانوند نماینده مردم خرم­آباد ، آقای عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد ، آقای خدابخشی نماینده الیگودرز ، آقای کیانپور نماینده شهرستان درود و ازنا و آقای علی رستمی نماینده مردم سلسله و دلفان و آقای کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان هر یک مطالب و موضوعات مختلف استان را مطرح نمودند که خلاصه سخنان نمایندگان به شرح ذیل می­باشد.

- توجه به بخش خصوصی و ضرورت جذب سرمایه گذاری برای توسعه استان

- نگاه فراگیر و رفتار عادلانه مسئولان در توزیع اعتبارات و امکانات

- تأکید بر وحدت ، اتحاد و انسجام مسئولان در حل مشکلات مردم

- تهیه برنامه جامع و نقشه راه برای پیشرفت استان و تقسیم و تعیین وظایف هر یک از مسئولان جهت عملی کردن برنامه­ها

photo_2016-06-29_16-15-52

- تلاش برای تحقق و عملی کردن درآمدهای استان و ضرورت بالا بردن درآمد سرانه مردم

- پیگیری دسته جمعی برای دریافت حق استان در سطح ملی از طریق مجلس و رئیس جمهوری

- تلاش جدی نمایندگان برای لحاظ کردن سرمایه گذاری دولت در استان لرستان در برنامه ششم برای جبران    عقب ماندگی­ها

- پیگیری افزایش سهم تخصیص آب استان

- اجماع  و اعلام آمادگی همگان بر اقدام عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان

- تلاش نمایندگان برای تعیین ردیف بودجه خاص در سال 1396 برای استان بخاطر برون رفت از مشکلات موجود

- تعریف پروژه مشخص در هر شهرستان به عنوان طرح­های اقتصاد مقاومتی(برش شهرستانی اقتصاد مقاومتی)

- اولویت بندی نمودن طرح­ها و پروژه­های اقتصاد مقاومتی و نظارت دقیق بر طرح­ها و پروژه­ها

- فعال کردن صنایع کوچک و متوسط در استان از طریق حمایت ها و ارائه تسهیلات لازم

- سرمایه گذاری جدی ومشخص در امر گردشگری و طبیعت گردی لرستان ، فراهم کردن زمینه­های لازم برای اقامت بیشتر گردشگران

- توجه جدی مسئولان به مسائل فرهنگی و قرار دادن فرهنگ در اولویت برنامه­ها و ضرورت پیوست بسته فرهنگی در فعالیت­های عمرانی

- استفاده از ظرفیت بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی

- تقویت گفتمان اقتصاد مقاومتی و فرهنگ سازی در زمینه کار ، تولید ، سرمایه گذاری ، صرفه جوئی ، مصرف کالاهای داخلی و....

photo_2016-06-29_16-26-15photo_2016-06-29_16-26-29photo_2016-06-29_16-26-34photo_2016-06-29_16-26-44photo_2016-06-29_16-26-55

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • محمد

    به نظرم اول بايستي تحول جدي در استان صورت پذيرد آن هم با استفاده از توان نيروهاي توانمند .دست پاك .چشم پاك.
    از اين دست جلسات خيلي بر گزار شده.
    اكثر آقايان هم شرف حضور داشتند.
    توجه همه جانبه به توسعه استان.
    توجه عملي به توزيع اعتبارات.
    رفع بيكاري.رفع مشكلات فرهنگي .ازدواج .طلاق .ناهنجاريها اجتماعي و..............؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ .
    فعال نمودن شوراي فرهنگ عمومي استان وشهرستانها.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پيگيري مطالبات استان.در سطح ملي.
    به قيام و قعود اكتفا نشود.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پيگيري مباحث اقتصاد مقاومتي در اقدام و عمل نه صرفا تشكيل جلسه.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    تكميل پروژهاي نيمه تمام.برخي آقايان از سال 85 مستقيما با كارهاي عمراني سروكار داشتن.
    تسريع درتكميل محورهاي مواصلاتي در استان. مانند مداخل ورودي و خروجي اين كشور.مثلا محور كوهدشت خرم آباد چندين سال است كه ادامه داره.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    حضرت عباسي كدام استان مثل ماست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.
    توجه صنايع كوچك وبزرگ.
    توسعه گردشگري ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    درعين حال منتظر خروجي جلسه هستيم.
    وساير.....................
    درخاتمه.
    خدايا به احترام اين ايام و فرق شكافته مولا امير المومنين خودت كمك كن به مردم اين استان.

  • عدالت خواه

    مديريت استان دچار انفعال .نياز به تحول جدي هست .اگر به اين شكل پيش برويم .پيشرفت حاصل نخواهد شد.كار با جلسه حل وفصل نخواهد شد.اقدام وعمل مهم است .استان نياز به تحول اقتصادي عمراني .اجتماعي دارد.نه صرفه مسايل سياسي.نمايندگان بر اساس وظايف بايد از اختيارات قانوني خود استفاده كنند.

نظرات