پاسخ جبهه پایداری لرستان به حمله های سریالی:

دبیر جبهه پایداری در استان لرستان گفت: الان تصمیم گیری های کلان در سطح استان لرستان برای عزل و نصب مدیران در یکی ازهتل های خرم آباد صورت می گیرد و هر آنچه در این هتل تصمیم گیری شود یک هفته بعد اجرایی می شود

به گزارش لرستان خبر، بعد از برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و مشخص شدن ترکیب نمایندگان استان در استان لرستان عزل و نصب مدیران وارد مرحله جدیدی شد و مسئولان ارشد استان به ویژه معاونان استاندار محترم در اقدامی خودجوش مطرح کردند «قطعاً از نیروهایی مانند جبهه پایداری که امتحان خود را در هشت سال گذشته پس داده‌اند به‌ هیچ‌ عنوان استفاده نخواهیم کرد» و در چندین مرحله و نشست خبری این موضوع را مطرح کردند.

 تاکیدات مکرر مسئولان ارشد استان مبنی بر عدم به کارگیری نیروهای جبهه پایداری لرستان، برای مردم استان این سئوال را مطرح کرده که آیا جبهه پایداری که از سال 91 تاکنون در استان لرستان فعالیت می کند چه در دولت دهم و چه در دولت فعلی سهمی در عزل و نصب مدیران داشته است یا خیر؟ و یا اصلا نقش جبهه پایداری در معادلات سیاسی استان لرستان چه اندازه است که تا این حد مسئولان ارشد استان به این جبهه حمله می کنند.

برای دریافت پاسخ این سوال و دیگر سوالات گفتگویی با دکتر عسکریان دبیر جبهه پایداری در استان لرستان انجام داده ایم که مشروح آن به شرح زیر است.

جبهه پایداری در چه سالی فعالیت خود را در لرستان آغاز کرد؟

بعد از حدود شش ماه  که هسته مرکزی جبهه پایداری در کشور شکل گرفت این جبهه فعالیت خود را اواخر سال 90 و اوایل سال 91 در استان لرستان آغاز کرد

در سال های اخیر صحبت های زیادی مبنی بر اینکه جبهه پایداری لرستان مدیران را در دولت دهم در استان عزل و نصب می کرد مطرح شده، این موضوع درست است؟

 نه به هیچ وجه. مدیران دولت دهم در لرستان و اعضای جبهه پایداری استان از لحاظ خط و مشی باهم زاویه داشتند و جبهه پایداری هیچ نقشی در عزل و نصب مدیران استان در دولت قبل نداشت.

اما خیلی ها عنوان می کنند که نقش شما خیلی پررنگ بوده

نه چنین چیزی کذب است و همه می دانند که هیچ رابطه ای بین ما نبوده است و حتی مسئولان وقت هم می دانند.

photo_2016-07-04_14-08-18

این روزها در استان همه جا صحبت از جبهه پایداری است. آیا این جبهه  در دولت یازدهم در استان لرستان برای نصب مدیران سفارش کرده و به استانداری فشار وارد کرده است؟

جبهه پایداری در دولتی که می توانسته است برای دخالت در عزل و نصب مدیران نقش داشته باشد(دولت دهم) چنین دخالتی نکرده است چه برسد به اینکه الان در این دولت که موقعیتش وجود ندارد بخواهد در عزل و نصب ها مداخله کند؛ اما مسئله ای که وجود دارد این است که به اسم جبهه پایداری تا توانسته اند نیرو برکنار کرده اند در حالی که ما هیچ مدیری که منتصب به جبهه پایداری باشد را در استان نداشته ایم.

از سال 92 که دولت یازدهم روی کار آمده است آیا با مسئولان سیاسی استان ملاقات سیاسی داشته اید؟

اگر مراجعه ای به مسئولان سیاسی شده است صرفا به عنوان نمایندگان ستادهای انتخاباتی بوده و برای همکاری نبوده است. البته یکی دو بار هم برای برای برگزاری مراسم ها مراجعه کرده ایم که یکی از این مراجعات به خاطر برگزاری یادواره شهدای حاج عمران بوده که اصلا موضوع سیاسی نبوده است. در واقع نه ما و نه مسئولان سیاسی استان تمایلی برای برگزاری نشست های سیاسی نداشته ایم؛ البته اگر آنها درخواست هم می کردند ما شرکت نمی کردیم.

اگر شما در عزل و نصب ها دخالتی نداشته اید پس دلیل حمله هایی که به جبهه پایداری در لرستان می شود چیست؟

خوشبختانه در بدنه نیروهای حزب اللهی، انقلابی و ولایی هر برنامه ای که برگزارمی شود هیچ جدایی بین جبهه پایداری و این نیروها نیست و بر عکس هر برنامه ای را که جبهه پایداری برگزار می کند نیروهای حزب اللهی در برگزاری آن همکاری می کنند و این برای سیاسیون قابل قبول نیست.

در بحث انتخابات نیز این احساس وجود دارد که چون گفتمان برخی از کاندیداها گفتمان انقلاب بوده است پس این افراد منتصب به جبهه پایداری هستند؛ در حالیکه ما در خرم آباد اصلا کاندیدایی را معرفی نکردیم اما در بعضی از شهرستانها همان هایی را که جبهه پایداری سالها پیش انتخاب کرده بود همان ها کاندیدای جبهه اصولگرایی شدند و با این حال اینها احساس می کنند که جبهه پایداری یک نفوذی در بین این نیروها دارد و با این حال کسانی که با جبهه پایداری مخاف هستند میخواهند با قدرت مادی که در اختیار دارند به نوعی ابراز قدرت کنند غافل از اینکه کسانی می توانند ابراز قدرت کنند که دارای نفوذ فکری باشند.

مسئله دیگر این است که این آقایان از یک سو از اسلام ناب ضربه خورده اند و از سوی دیگر از تطبیق دادن خود با گفتمان انقلاب اسلامی ناتوان هستند و این را از چشم جبهه پایداری می بینند.

در واقع با روی کار آمدن دکتر روحانی کسانی که می خواستند رزومه ای برای خود درست کند تا مسئولیتی به آنها واگذار شود ضمن اینکه به مجلس می آمدند و خود را معرفی می کردند چند ناسزا و فحش هم به جبهه پایداری می دادند و بعد وزیر و معاون وزیر می شدند.

p22

نظر شما این است که مدیرانی که حمله به جبهه پایداری را اولویت خود قرارد اده اند دنبال اهدافی خاص هستند؟

بله.معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان هم با توجه به مواضعی که نسبت به جبهه پایداری داشته اند در حال جمع کردن رزومه برای خود هستند؛ اما اینکه چه زمانی با توجه به اینکه دولت یازدهم به پایان عمر خود نزدیک می شود می خواهند از این رزومه استفاده کنند این بحث دیگری است.

شما نگاه کنید کسی که خودش متولی اصلی انتخابات است و با همه هیئت های اجرایی و نظارت به طور مستقیم در ارتباط است و  معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات استان  است اما می بیینیم که فردای روز انتخابات در تجمع غیرقانونی یک کاندیدا شرکت می کند و حتی.....

چرا عده ای در بین احزاب فقط به جبهه پایداری حمله می کنند؟

چون نوع فعالیت جبهه پایداری برای برخی افراد که از لحاظ فکری با گفتمان انقلاب زاویه دارند مشکل ایجاد کرده و هویت آنها را برای مردم مشخص کرده است؛ برای کار عمیق بر اساس گفتمام امام و رهبری، چند فقیه بزرگ همچون مرحوم آیت الله خوشوقت و علامه مصباح را در راس هرم این جبهه قرار دادند و با این حال جبهه پایداری گروهی است که با پشتوانه فکری علامه مصباح عمل می کنند و با ایشان حتی در کارهای کوچک هم مشورت می گیرند.

در هر حال جبهه پایداری هر حرکتی را انجام می دهد به دلیل اینکه ناب انقلاب اسلامی است می تواند زاویه افراد با انقلاب اسلامی را مشخص کند. امروز جبهه پایداری به یک شاخص تبدیل شده است به عنوان نمونه وقتی که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که به عنوان یک روحانی دارای عنوان بزرگی هم هست برای اینکه برای خود رزومه سازی کند در جمعی اعلام می کند که جبهه پایداری دست کمی از داعش ندارند و من ثابت می کنم که اینها از داعش بدتر هستند باید بگوییم که ایشان در حالی این مطالب را مطرح کرده اند که از نظر بار حقوقی و معنوی اصلا توجه نکرده که چه چیزی گفته است.

الان در ایران چه کسانی و با چه تفکری می روند و در مقابل داعش شهید می شوند؟ این مدافعان حرم افکارشان بیشتر به جبهه پایداری می خورد یا به جبهه اصلاحات؟ الان یکی از مدافعان حرم، که رهبر معظم انقلاب بارها از آنها تعریف کرده اند را پیدا کنید که افکار آنها مطابق با افکار اصلاحات بوده و بعد رفته و با داعش جنگیده باشد

کسانی که علیه جبهه پایداری هجمه می کنند صرفا می خواهند موجب ایجاد بدبینی شوند تا اجازه ندهند این تفکر رشد پیدا کند.

اینها هدفشان این است که رهبر معظم انقلاب را بکوبند اما چون نمی توانند اطرافیان رهبری را می زنند.

photo_2016-07-04_14-08-26

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان هم الان همین کار را انجام می دهند. در واقع بی دلیل نیست در این موقعیتی که همه جا ساکت است به یک باره نام جبهه پایداری را می برند اینها می خواهند جو درست کنند. اتفاقا ما نیز صبر کردیم که ببینیم چه هدفی دارند که مشخص شد می خواهند با سر و صدا ما را مشغول به خود کنند تا در سایه یک سری از مدیران را تغییر دهند و به دست به کارهایی بزنند.

این آقایان الان نمی توانند فرمایشات رهبر معظم انقلاب را نقد کنند و یا مقابل آن بایستند به همین دلیل اول می خواهند پر و پال را بزنند و گفتمانی را که در جهت رهبری و انقلاب اسلامی است را بایکوت کنند تا دیگر کسی به حرف آنها گوشش ندهد و آنها بتوانند به راحتی کار خود را انجام دهند.

چند وقت پیش هم که فائزه هاشمی را به استان آوردند؛ نماینده ولی فقیه در استان نیز گفتند که من چند بار اعلام کردم که فائزه به استان سفر نکند، به اعضای شورای تامین استان نیز که یک به یک مراجعه کردیم گفتند که ما هیچ نقشی نداشته ایم و صرفا شخص استاندار و معاون سیاسی و امنیتی در این دعوت نقش داشته اند.

آیا جبهه پایداری حاضر است که مسئولان استان مدیرانی که به سفارش این جبهه منصوب شده اند را معرفی کنند؟

بله قطعا. مسئولان استان اعلام کنند که فلان مدیر به سفارش جبهه پایداری در استان لرستان منصوب شده است و یا اصلا بگویند که جبهه پایداری مدیر مدرسه ای را در این سه سال که افکارش به جبهه پایداری نزدیک بوده است را به عنوان مدیر یک مدرسه که مسئولیت چندان  مهمی نیست  منصوب کرده است.

سئوالی که در بین سیاسیون مطرح است این بوده که چرا جبهه پایداری لرستان در مقابل هجمه های شدید مسئولان ارشد استان سکوت پیشه کرده؟

بنا بر توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر همدلی در جامعه و وحدت بین مردم و دولت، جبهه پایداری استان همچنان سکوت می کند تا که شاید گشایشی در اقتصاد مردم ایجاد شود؛الان زمانی است که باید به دنبال رونق بخشیدن و برکت بخشیدن به زندگی مردم باشیم.

photo_2016-07-04_14-08-34

 الان تورم و رکود در کشور بیداد می کند رکود در مسکن معنایش این است که 40 درصد بیکاری افزایش یافته چون وقتی که مسکن دچار رکود می شود از مصالح ساختمانی گرفته تا کارگر و بنا و نیروهای فنی همه مشکل پیدا می کنند. الان چندین کارخانه بزرگ کاشی سازی کشور تعطیل شده اند. مسکن مهر توسط دولت قبل اجرا شد اما در این دولت مسکن اجتماعی را قرار شد جایگزین آن کنند که این اتفاق نیفتاد. واقعیت این است که روز به روز قدرت خرید مردم کاهش می یابد و هیچ کاری هم از دست کسی بر نمی آید.

نظرشما در مورد عزل و نصب هایی که در هفته های گذشته با سرعت بالا در استان انجام شده چیست؟

نظر خاصی ندارم و فقط بحث ما این است که دلیلی ندارد چند ماه مانده به پایان عمر این دولت یک سری ازمسئولان را تغییر دهند مثلا مسئول جدید در این چند ماه چه کار می تواند انجام دهد که مسئول قبلی نمی توانسته است آن را انجام دهد.

حرف ما با آقای بازوند استاندار است چون از گذشته و فعالیت های وی در دولت های گذشته شناختی داریم. در واقع ایشان یک نیروی کاری بوده اند و نه یک نیروی سیاسی. اما الان سوال ما این است که چرا اجازه این سیاسی کاری ها را می دهند؟ 

به نظر من آقای بازوند نه می خواهد و نه توانش را دارد که در مقابل این افراد بایستد چون الان تصمیم گیری های کلان در سطح استان ما برای عزل و نصب ها در یکی ازهتل های خرم آباد صورت می گیرد و هر آنچه در این هتل تصمیم گیری شود  یک هفته بعد اجرایی می شود. در واقع اتاق فکر عزل و نصب مدیران لرستان در یک هتل قرار دارد.

در واقع یک دولت در سایه در استان تشکیل شده است که دارند کارهای خود را انجام می دهند و فکر نمی کنم که استاندار  علاقه و توانایی برای مقابله با آنها را داشته باشد. حقیقت این است که تصمیم گیری های صورت گرفته در هتل مورد نظر با هدف پرورش نیرو صورت می گیرد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • عباس

    قطعا"یکروز هم در همین هتل که اطاق فکرهزل ونصب های استان انجام میگیرد عزل استاندار هم رقم خواهد خورد

  • ناطقی

    استانی که سرنوشتش وهدایتش در هتل انجام سود معلوم است که هیچوقت توسعه نخواهد یافت زیرا سهامدارانش روزگاری از میران استان بودند وهیچ توفیقی نداشتند همین آقای بازوند استاندار 8سال معاون استاندار پایاریها بوده وحالا ژست مخلفت با آنها را میگیرد

  • سعیده

    سلام وقت بخیر. من از بچه های حزب ندای ایرانیان هستم و در چند سال اخیر هیچ فعالیت سیاسی خاصی از جبهه پایداری ندیدم و اتفاقا اقای عسکریان را نیز ادم با شخصیت و منطقی دیدم و نمیدانم چرا مسئولان استانداری مدام به این حزب حمله می کنند

    شاید به عملکرد این حزب در فضای کشوری نقد باشد که هست ولی در فضای استانی این مسئله وجود ندارد

    در این مصاحبه هم وقتی ادم میخونه دوباره صحبت های خوب میبینه نه تندروی

  • محمدجواد

    بابا شما همتون تندرو هستید و ......

    درود بر اصلاحات لرستان درود بر مخالفان اصول گرایان. شماهم نمی تونید با این حرف ها گندهاتون رو جمع کنید
    به امید موفقیت اصلاحات و اعتدال

    • کریم

      سلام جناب دکتر عسکریان ناراحت نباشید با این همه استقبال از جناب دکتر احمدی نژاد 40میلیون رای پشتوانه شماست هر چند ممکنه بنام جبهه پایداری نباشه اما بنام دکتر مردمی نژاد که هست..چون ما مردم کوچه وبازار نظرمون اینه....دولت محمود را احمد دلیل/ای خدا کن دشمنانش را ذلیل /دولتش بار دگر پاینده کن/ یاریش کن ای خداوند جلیل

  • حسینی

    سلام،وقت بخیر،واقعا برای استاندار متاسفم که خودشو آلت دست .... کرده و مدیران موفقی که عملکرد مثبتی داشتند رو با حرف و نظر این جماعت عزل نمودند و مطمئنا هیچ وابستگی به جبهه پایداری نداشتنداز جمله مدیر کل راه و شهرسازی استان، مدیر کل اقتصاد و دارایی،ریس دانشگاه پیام نور و....

    انشااله این بلا رو یه روزی سر خود بازوند همه میارن و این روز خیلی دور نیست

  • بیرانوند

    بابا دلتون خوشه .... و دار و دستش که به عملکرد و خدمت کردن به مردم توجهی ندارن اتفاقا هر کی خوب کار کنه اینها میوفتن دنبالش از کار عزلش میکنند و کسی که ضرر میکنه این مردم لرستان هست باورکنید من خودم یه اصلاح طلبم و به روحانی رای دادم ولی این برکناری چند تا مدیر اخیر که داشتند خدمت میکردن خیلی ناراحتم کرد

  • فلاحیان

    درود بر شما که با شجاعت حرف حق را میزنی . . .
    در این دولت به اصطلاح اقای شاهرخی فراجناحی نه تنها جبهه پایداری ، بلکه حتی یک اصول گرا مدیر شده ؟؟؟؟؟

  • خادم ملت

    چقد خوبه هرکس که ادعای دلسوزی برای شهر و کشورش رو داره یه کم قبل از نطقش فک کنه بعد نطق کنه
    هدف از انتخاب مدیر متخصص وشایسته چیه؟
    مگر این نیست که زمام امور اداره ی مربوطه رو به دس بگیره و با تخصصش مشکلات رو رفع کنه تا راندامان کاری و به تبع پیشرفت کشور رو سبب بشه!!
    چرا یکسری از مسئولان رو تغییر ندن؟
    یک روزم یک روزه
    یک روز دیرتر مدیرضعیف عوض بشه 10 روز دشمنان جلوتر از ما میفتن اونم به سبب سوء استفاده از ضعف همون مدیر
    خونه خاله نیست که برادر ارجمند کشور ایرانه که دورتادورش دشمنه
    هر کی دم از امام و رهبر و انقلاب میزنه خواهشا به سخنان این عزیزانم رجوعی داشته باشه
    کی و کجا بزرگان کشور گفتن در صورت دیدن ضعف چشم ببندید تا دوران ریاست جمهوری شخص تموم بشه بعد مدیر رو عوض کنید
    لازم به ذکره مد نظر حضرت آقا اصولگرای اصلاح طلبه
    در ضمن بحث آقای روحانی و آقای احمدی نژاد رو باید کنار گذاشت و با اتحاد نقاط ضعف رو بایدبرطرف کرد
    امنیت این کشور آسوده به دست نیومده که بعضی احزاب به خاطر اثبات برتری خودشون بر دیگری بخوان به خطر بندازنش

    • ناشناس

      وقتی مدیر ضعیف عوض میشه نباید یه صعیف تر بزارن جاش . . .

  • لک

    نتیجه ی این رذیلت سالاری ها و رابطه بازیها، ناامیدی بدنه ی این سازمانها و در نهایت عموم مردم از عوامل این اقدامات خواهد بود، انتخابات در راه است!!
    دشمن دانا به از نادان دوست !!

  • سیاوش

    مسئولان ودولتمردان ورییس جمهوردراین چندسال برای رفع بیکاری وفقردرکشورواستان لرستان چه کردند؟
    چرا مدیرانی راکه به کارگرفته دزد ازآب درآمدنددولت تنهابرای مفسدان اقتصادی وغارتگران بیت المال بودجه داردوخزانه برای آنهاپراست وبرای مردم خالی؟
    اگردولتتدبیرواعتدال تدبیرواعتدال داشت الان حقوق مردم ضایع نمی شدوننگی برای دولت نمی شداگرلرستان محروم است وبیکاری بیدادمی کندبه علت همین بی عدالتی ها وبی تدبیریهاست
    چرادولت تدبیروامیدبه جای سیاسی بازی ازمدیرانی شایسته ومتقی وانقلابی استفاده نمی کندکه اکنون شاهددزدی مدیرانی باشیم که ظلم درحق مردم می کنندوبیت المال راغارت می کنند
    خزانه اگرخالیست برای مردم خالیست ولی برای مدیرانی دزدونالایق وغارتگرکه به بیت المال رحم نمی کنندپراست
    چشم مردم درخواب نیست این وجدان بعضیهاست که درخواب است

  • بهزاد

    حجت‌الاسلام‌ ارزنده به حقوقهای نجومی مدیران اشاره کرد وافزود: افتضاح حقوقهای نجومی مدیران سیلی بر گوش دولتمردان است و در دولت تدبیر وامید عده ای تنها به دلیل نسبت های فامیلی مسئولیت داشته اند که افتضاحی بالاتر از این نیست .

  • بهزاد

    سخنان صریح امام جمعه دلفان:
    سفر ۱۰ دقیقه ای وزیر کار، مصداق دهن کجی به مردم بود/ خلاف گویی برخی مسئولین در خصوص حل مشکلات، مردم دلفان را بدبینوی به سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان دلفان اشاره کرد و گفت: بعضی افراد از این سفر قصد بهره برداری سیاسی داشتند.
    وی تصریح کرد: وزیری که مسئولیت های سنیگنی همچون تعاون،کار و رفاه اجتماعی را به عهده دارد مگر در کل دوره مسئولیتش چند بارمی تواند به یک شهرستان سفر کند؟خیلی ها منتظر بودند تا وزیر در این سفر حداقل موضوع زنان کارگر یا آمار بالای بیکاری را مورد بررسی قرار دهد.

نظرات