عضو شورای شهر خرم آباد در گفتگو با لرستان خبر:(2)

عضو شورای شهر خرم آباد از ماجرای انتخاب و برکناری شهردار اسبق خرم آباد، جلسات محرمانه برای انحلال شورای شهر، ماجرای زدو بند در این شورا و ... گفت

به گزارش لرستان خبر، بخش نخست گفتگو با جافر وفایی عضو شورای شهر خرم آباد هفته گذشته در لرستان خبر منتشر شد؛ اکنون بخش دوم گفتگو صریح و شجاعانه عضو شورای شهر با "لرستان خبر" که در آن به پشت پرده عزل و نصب شهرداران در سه سال اخیر و نقش سیاسیون در راستای اثرگذاری بر عملکرد شورای شهر و شهرداران پرداخت شده است در زیر آمده است:

 

در بحث فرهنگی انتقاداتی به عملکرد شورای شهر و شهرداری خرم آباد وارد است نظر شما چیست؟

در دوره چهارم شورای شهر در حوزه فرهنگی به تمام بخش ها توجه شده است و البته در این راستا سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری خرم آباد نیز در این دوره راه اندازی شد.

شورای شهر به خاطر حساسیتی که نسبت به مقوله فرهنگ داشت سازمان فرهنگی هنری را در شهرداری خرم آباد ایجاد کرد و ما این سازمان را یک قدم بسیار مثبت در جهت سازماندهی فرهنگی و ورزشی شهر خرم آباد می دانیم.

شهرداری در برگزاری یادواره های شهدا و ایجاد فضای معنوی در شهر خرم آباد حضور فعالی داشته است و در واقع در مناسبت های مختلف شاهد هستیم که شهرداری برای ایجاد حس و حال معنوی شهر اقدامات لازم را انجام داده است.

سوال ما این است که حمایت مالی از هیئات مذهبی و اختصاص پاداش به هیئات برتر به غیر از دوره چهارم شورا در کدام یک از دوره ها اتفاق افتاده است.  دو سال است که شورای شهر از هیئات مذهبی حمایت می کند و هر سال از ده نفر از مداحان برتر که مروج فرهنگ دینی و مذهبی بوده اند تقدیر کرده ایم.

همچنین اعضای شورا در مجامع مختلف که بانی آن هیئات مذهبی بوده اند حضور یافته اند و البته در بحث ایجاد شور و نشاط و شادی نیز شورا به صورت جدی ورود پیدا کرده است. با این اوضاف چگونه می توانیم بگوییم که شورای شهر دوره چهارم نسبت به مسائل فرهنگی ضعیف عم کرده است.

photo_2016-07-19_19-56-30

به این امر اعتقاد داریم که در بحث ایجاد شور و نشاط باید به صورت محله ای ورود پیدا کنیم به همین دلیل در سال 93 در 10 منطقه 10 مراسم جشن را که خیلی هم مورد استقبال مردم قرار گرفتند برگزار کردیم.

در بحث ورزشی نیز معتقدیم که شورای شهر فرا تر از حد به وظایف خود را انجام داده است. به عنوان نمونه تاکنون دو سالن ورزشی با مجوز شورا احداث شده است و پیگیر هستیم که دو سالن ورزشی را با توجه به رایزنی هایی که با استاندار کرده ایم در پارک فدک منطقه کوی فلسطین احداث کنیم.

حاشیه نشینی در شهر خرم آباد یکی از معظلات مهم اجتماعی است شورای شهر و شهرداری در راستانی کاهش این حاشیه نشیتی چه اقداماتی انجام داده اند؟

نسبت به ادوار گذشته توسعه بافت های فرسوده در شهر خرم آباد خیلی کنترل شده است و اگر بررسی انجام شود متوجه خواهید شد که در بحث حاشیه نشینی در گذشته چقدر حاشیه نشینی توسعه پیدا کرده است و در حال حاضر چه میزان افزایش یافته است.

برای نوسازی بافت های فرسوده چه اقداماتی صورت گرفته است؟

بافت های فرسوده را اداره کل راه و شهرسازی مشخص کرده است و با این حال شورای شهر نوسازی این بافت ها را رایگان کرده است. همچنین تجمیع پلاک ها را رایگان کرده ایم یعنی گفته ایم که اگر در این مناطق هر چقدر بیشتر پلاک ها تجمیع شوند خدمات را رایگان بیشتری را ارائه می کنیم.

برای اینکه بتوانیم شهر خرم آباد را از وجود بافت های فرسوده نجات دهیم شورای شهر خدمات ویژه ای را ارائه می دهد. به عنوان نمونه صدور پروانه ها و مجوزهای ساخت و ساز را در برخی از مناطق به صورت رایگان 100 درصد رایگان کرده ایم و در حال حاضر نیز برای ساماندهی ورودی و خروجی شهر خرم آباد پیشنهادی را ارائه کرده ایم که بر اساس آن صدور پروانه ساخت در منطقه کرگانه تا منطقه ماسور به صورت رایگان انجام شود و مجوز تراکم نیز در راستای ساماندهی بافت های این مناطق به راحتی صادر شود.

برخی ها معتقدند که انتخاب محرابی(شهردار اسبق) به عنوان شهردار یک بازی برای کنار گذاشتن او از شورا بود این درست است؟

آقای محرابی به این دلیل به عنوان شهردار انتخاب شد چون سیاسیون فرصت نفس کشیدن را از شورای شهر گرفتند.

 اعتقاده بنده این نبود که اعضای شورا با آگاهی خواستند آقای محرابی را با انتخاب به عنوان شهردار از شورای شهر کنار بگذارند و در واقع او را اخراج کنند. محرابی در شورای شهر فقط یک رای داشت بنابراین در برابر 12 رای دیگر اعضای شورا نمی توانست کاری انجام دهد.

photo_2016-07-19_19-55-37

 این توانمندی را 12 عضو شورا داشتند که اگر احساس کردند که آقایان محرابی بر خلاف اهداف شورا گام برمی دارد او را از ریاست شورا کنار بگذارند.

 واقعیت این است که اعضای شورای شهر محرابی را به عنوان شهردار خرم آباد انتخاب کردند تا جلوی انحلال شورا گرفته شود.

شورای در آن زمان در یک تنگنایی قرار گرفته بود چون فقط یک هفته برای انتخاب شهردار فرصت داشت وگرنه منحل می شد و با این حال با توجه به اینکه احساس کردیم سیاسیون و فرماندار وقت تمایل به انحلال شورا داشتند؛ لذا محرابی به عنوان شهردار انتخاب شد.

در ملاقاتی که با یکی از نمایندگان سابق در مجلس داشتم به من اطلاع دادند که یک هفته دیگر برای جلوگیری از انحلال شورا فرصت دارید در حالی که اعضای شورا از این موضوع اطلاعی نداشتند چون به گفته وی دو هفته قبل از دیدار بنده با او در فرمانداری خرم آباد جلسه شورای حل اختلاف را بدون حضور رئیس شورای شهر خرم آباد برای انحلال شورا گرفته بودند.

جالب اینجاست که رئیس شورا را هم در آن جلسه دعوت نکرده بودند و حتی مهلت دو هفته ای برای انحلال شورا را هم به ما اعلام نکرده بودند.

در واقع نیت این بود که شورای شهر خرم آباد منحل شود تا بعد از انحلال اختیار به دست استاندار بیفتد؛ البته در این شلوغ بازار نظر استاندار بر منحل شدن شورا نبود اما برخی از احزاب و سیاسیون شهر خرم آباد به این بهانه که شورای شهر یک شورای اصولگرا است می خواستند که شورا منحل شود.

چرا بعد ازانتخاب محرابی به عنوان شهردار عده ای مدام می گفتند که شهردار می خواهد برکنار شود؟

محرابی با 12 رای از 13 رای اعضای شورای شهر به عنوان شهرادر خرم آباد انتخاب شد چون در آن زمان من به خاطر یک ماموریت ورزشی در تهران بودم.

محرابی در شرایطی به عنوان شهرار انتخاب شد که برخی از اعضای شورا بر روی گزینه شجاع دریکوند مانده بوده اند و ما نیز بر روی هرمز نصیری نظر داشتیم؛ اما نهایتا 12 عضو شورا با توجه به مهلت دو هفته ای که برای انحلال شورای شهر خرم آباد پیش بینی شده بود به این نتیجه رسیدند که آقای محرابی را برای جلوگیری از انحلال شورا به عنوان شهردار انتخاب کنند.

قطعا انتخاب محرابی بر اساس یک طرح و نقشه برای کنار گذاشتنش از شورای شهر نبود و با این حال اگر او می توانست تعاملات خوبی را با اعضای شورا برقرار کند از شهرداری برکنار نمی شد و احساسم هم این است که اگر به عنوان شهردار باقی می ماند یک شهردار موفق بود و البته اعتقاد من به ایمان آقای محرابی نه تخصصشان.

photo_2016-07-19_19-56-01

اما نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که عده ای از اعضای شورای شهر از همان روزی که محرابی به عنوان شهردار انتخاب شد به مدیریت او ایراد داشتند. نباید فراموش کنیم که اگر محرابی با 12 رای اعضای شورای شهر شهردار شد تعدادی ازاعضاء بر خلاف میل باطنی خود به محرابی رای دادند چون فقط می خواستند که شورا منحل نشود؛ اگر چه محرابی نیز به مانند شهردار فعلی خرم آباد می توانست با هفت رای شهردار شود

اما محرابی در مصاحبه ای که با لرستان خبر انجام داد مدعی شد که شورا از همان روز اول به دنبال این بود که وی را برکنار کند نظر شما چیست؟

نه به هیچ وجه شورای شهر با این نگاه محرابی را به عنوان شهردار خرم آباد انتخاب نکرد. محرابی به علت عدم مدیریت در برخورد با مشکلات، عدم پاسخگویی به مطالبات و همچنین دخالت سیاسیون جناح اصلاح طلب و حتی اصولگرا برکنار شد.

در واقع سیاسیون رایزنی می کردند و می گفتند نگذارید محرابی شهردار بماند. البته نمایندگان مجلس هم در این موضوع دخالت کردند.

کدام نمایندگان؟

همه می دانند! بنده در یک نشست خصوصی بین محرابی و ایرج عبدی نماینده سابق خرم آباد در مجلس واسطه شدم و معتقدم که در بحث اختلاف بین این دو  50 درصد آقای محرابی و 50 درصد نیز آقای عبدی مقصر بود

چطور شد که آقای عیدی بیرانوند به عنوان شهردار انتخاب شد آیا از بیرون فشاری به شورا وارد می شد؟

در خصوص انتخاب عیدی بیرانوند به عنوان شهردار اعضای شورا به اجماع رسیدند. خارج از شورا در خصوص انتخاب شورا کسی با من رایزنی نکرده است چون می دانند که من زیر بار فشارها نمی روم اما در ابتدا بنده به آقای مسعود مختاری برای شهرداری خرم آباد پیشنهاد دادم و بعد نظرم روی این بود که هرمز نصیری برگردد و برخی از دوستان هم نظرشان بر ماندن سیاوش سپهوند بر کرسی شهرداری بود؛ اما در نهایت شورا بر روی شهردار وقت اجماع کرد.

آیا از عملکرد شهردار راضی هستید؟

به عنوان یک عضو شورای شهر 80 درصد از عملکرد شهردار خرم آباد راضی هستم و البته گذشته از مخالفین که همیشه هم مخالف هستند فکر می کنم که یک اجماعی در شورا بر روی شهردار وجود دارد.

photo_2016-07-19_19-55-55

بنده از دو جهت ازعملکرد شهردار خرم آباد راضی هستم اول به خاطر عدالتی است که در مناطق مختلف شهر خرم آباد رعایت کرده است مثلا الان در محله های حاشیه ای مانند دره گرم، فلک الدین، کوی فلسطین، پشته حسین آباد، کرگانه، ماسور و اسدآبادی شهرداری اقدام به اجرای پروژه های عمران شهری کرده است و دوم اینکه شهرداری  کارهای بزرگی را در شهر انجام داده است.

به شخصه از عملکرد ورزشی، فرهنگی و عمرانی شهردار خرم آباد راضی هستم؛ اما در بحث انتصابات و به کارگیری نیروها راضی نیستم.

جریان اینکه گفته می شود اعضای شورای شهر  برای انتصابات و یا اینکه بستگان آنها را در شهرداری مشغول به کار کنند به شهردار  فشار می آورند چیست؟

البته من اعتقادی به این حرف ندارم؛ اما به عنوان نمونه مگر می شود که در مجلس، نمایندگان برای انتصاب ها به دولت فشار نیاورند. مگر می شود که اهرم های فشاری برای انتصاب ها بر روی استانداران نباشد و با این حال شاید بعضی جاها فشارهایی بر شهردار وجود داشته باشد اما اینکه این فشار از سوی شورای شهر برای انتصابی اعمال شده است من به این اعتقاد ندارم.

یعنی شما اعتقاد دارید باید شهردار باید در عزل و نصب ها ملاک های فامیلی شورای شهر را پیاده کند؟

نه.معتقدم که اگر شهرداری آنقدر توانمندی نداشته باشد که نیروهایش را خودش انتخاب کند بهتر این است که شهردار نباشد. شهردار باید آنقدر شهامت و جسارت داشته باشد که بتواند در مقابل پیشنهادهایی که به او می شود بایستد. البته وجود فشار ازطرف شورای شهر بر شهردار برای انتصاب فساد نیست. فساد این است که شورا وارد معاملات شود.

شنیده ها حاکی از این است که برخی ازاعضای شورای شهر با استفاده از رانت زمین هایی را در جنوب شهر خریداری کرده اند آیا شما از این قضیه خبر دارید؟

از اینکه اعضای شورای شهر خرم آباد در جنوب شهر خرم آباد زمینی خریداری کرده اند اطلاعی ندارم اما در شمال شهر خرم آباد اطلاع دارم که نه از طریق رانت زمین خریده اند.

 اعتقاد قلبی من این است که کمترین تخلف در ادوار مختلف شورای شهر خرم آباد مربوط به شورای چهارم است.

یکی ازپروژه هایی که در چند سال اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده احداث تقاطع غیر همسطح بهارستان است ماجرا چیست؟

سه سال است که پیگیر احداث چهار تقاطع غیر همسطح شامل زیرگذر بهارستان، تقاطع غیر همسطح بلوار شهید فرشاد شفیع پور به مسکن مهر، تقاطع غیر همسطح خیابان شریعتی به کوی فلسطین و تقاطع غیر همسطح بلوار ولایت به بلوار شهید چاغروند در شهر خرم آباد هستیم و با این حال روند احداث همزمان این پروژه ها ابتدا از زمان محرابی شهردار وقت خرم آباد شروع شد.

در این راستا قراردادی نیز منعقد شد؛ از این رو در ابتدا که پیشنهاد احداث زیرگذر بهارستان به طول 400 متر به صحن شورا آمد ما کلیات طرح  را تصویب کردیم و بعد از آن اجرای پروژه به پیمانکار واگذار شد؛ اما در جریان رفت و برگشت های  قرارداد و مشکلاتی که با شهردار وقت به وجود آمد نهایتا آقای محرابی به حق و یا به ناحق پیمانکار را ماده 48 کرد و متاسفانه در این بین اختلافی نیز میان کیانپور معاونت عمرانی وقت و استاندار به وجود آمد که معاونت عمرانی از این معاونت کنار رفت.

photo_2016-07-19_19-56-40

ولی گفته می شد زد و بندهایی در این پروژه وجود داشت

در هر حال اینکه گفته می شد بین محرابی شهردار وقت و پیمانکار پروژه بهارستان زد و بندی وجود داشت صحت ندارد چون اگر اینگونه بود محرابی پیمانکار را ماده 48 نمی کرد. حتی بحث هایی هم که در مورد ارتباط استاندار و پیمانکار مطرح می شد صحت نداشت.

معتقدم که حتی به اندازه یک سر سوزن نه استاندار و نه شهردار و پیمانکار وقت زیرگذر بهارستان هیچکدام مشکل مالی در مورد پروژه نداشتند. در هر حال آقای محرابی در آخرین لحظات خدمت خود پیمانکار را بر اساس اختیارات قانونی که داشت لغو قرارداد کرد.

اگر زدو و بندی نبود چرا جلوی اجرای این پروژه تا امسال گرفته و امسال اجرا شد؟

در هر حال از طریق وزارت کشور پیگیری هایی صورت گرفت و مکاتباتی نیز با شورای شهر انجام شد تا از اجرای پروژه ها جلوگیری شود و الان هم مستندات آن موجود است.

 البته دوستان معتقد بودند که جلوگیری از اجرای پروژه های مورد نظر نتیجه پیگیرهای کیانپور از طریق وزارت کشور بوده تا مانع اجرای آنها شود. چون آقای کیانپور یک سری موارد غیرقانونی مانند نبود طرح ترافیکی شهر خرم آباد را مطرح می کردند به همین دلیل با اجرای پروژه ها مخالف بودند.

نهایتا با توجه به اینکه اجرای تقاطع های غیر همسطح به یک مطالبه عمومی تبدیل شده بود با پیگیری ها و رایزنی هایی که از طرف اعضای شورای شهر و فرماندار خرم آباد صورت گرفت و با پیشنهاداتی که از طرف معاونت عمرانی استانداری مطرح شد پس از طی کردن روال قانونی مجدد ساخت این تقاطع ها توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر نیز عملیات احداث زیر گذر بهارستان به طول 1400 متر شده است.

اما هزینه اجرای این پروژه هم کاهش یافته

هزینه ساخت زیرگذر بهارستان در گذشته 100 میلیارد تومان به شورا اعلام شد؛ اما این رقم بر روی کاغذ نیامده بود و الان نیز هزینه ساخت آن را بین 64 تا 66 میلیارد تومان پیشنهاد داده اند که این رقم نیز تاکنون بر روی کاغذ نیامده است.

در حال حاضر رابطه بین شورای شهر، شهرداری و استانداری چگونه است؟

شخصا از استاندار راضی هستم چون در بحث ورزش به خوبی حمایت کرده است؛ اما اگر شورای شهر از استاندار نقد نکند که دیگر شورای شهر نیست. قرار نیست همه بله قربان گو باشند؛ البته نظر برخی ازدوستان این است که استانداری می خواهد شورای شهر تحت سیطره آنها باشد ولی تا الان هیچ اهرم فشاری از طرف استانداری و فرمانداری خرم آباد و سیاسیون نسبت به بنده اعمال نشده است و در مورد استاندار هم وی هیچگاه بر شورای شهر موضوعی را دیکته نکرده است؛ اما پیشنهاد، مشاوره و نظر داده است؛ البته قانون نیز به استاندار این اجازه را داده است که بررسی هایی را انجام دهد اما نمی تواند به شورا فشار بیاورد.

photo_2016-07-19_19-55-47

البته من در جلسه ای خطاب به استاندار گفتم که حق قانونی شورای شهر است که در جریان کم و کیف تمام پروژه های عمرانی شهر خرم آباد قرار بگیرد و گفتم که اگر شورا نامحرم است بگویید تا مصوبه ای نداشته باشیم و اگر محرم هستیم پس باید در جریان جزئیات قرار بگیریم که استاندار نیز در پاسخ گفتند حق قانونی شورا است که از یک ریال تا 200 میلیارد در جریان پروژه های عمرانی قرار بگیرد.

عملکرد استاندار را در این سه سال چگونه ارزیابی می کنید؟

استاندار در این سه سال در بخش عمران شهری و ورزشی به خوبی حمایت کرده است؛ اما برخی از انتصابات ادارای و سیاسی او تحت فشار سیاسیون بوده است.

نظرتان در مورد برگزاری جشن گلونی و حاشیه های ایجاد شده در 2 سال اخیر چیست؟

من از اول گفته ام که با مدل برگزاری جشن گلونی مخالف هستم و الان هم می گویم که مخالفم. گلونی یک نماد دینی، ملی و مذهبی برای ماست و افتخار ما این است که مادران ما در زمان های گذشته آن را به عنوان پوشش و مردان نیز در زمان رزم از آن استفاده می کردند. من با این مخافم که دختران  لر را آرایش کنیم و عکس آنها را با گلونی در فضای مجازی منتشر کنیم تا از آنها بهره برداری های غیر دینی و غیر اخلاقی شود.

ولی شما ظاهرا 2 موضع متناقض داشتید در مورد برگزاری مراسم. ابتدا مخالفت کرده و بعد هم بیانیه حمایت دادید. درسته؟

ما در جشنی که دختر و پسر به صورت مختط بخواهند با گلونی به عنوان نماد مادرم برخورد کنند به شدت برخورد می کنم. ما با برگزاری جشنی که موجب تقویت و به تصویر کشیدن شخصیت زن لر می شود موافقیم اما اینکه دختران و زنان بخواهند به اسم گلونی به صورت آرایش کرده در این جشن حاضر شوند آن را یک نفوذ فرهنگی برای به انحراف کشیدن این نماد می دانیم.

سوال ما این است که در کجا زن لر به خود اجازه داده است که پوشش گلونی را به گونه ای در میان افراد نامحرم استفاده کند که پوشش و حجاب او را زیر سوال ببرد و دست در دست نامحرم به رقص و پایکوبی بپردازد.

دلیل مخالفت شما با برگزاری برنامه گلونی، توهین به زنان لر و ترویج فساد است یا چیزی دیگر؟

قبلا گفته ایم و الان هم می گوییم که ما از برنامه هایی که در راستای تقویت نمادهای دینی و مذهبی و محلی باشند در چارچوب قانون استقبال می کنیم. اولین مراسم جشن گلونی به خوبی برگزار شد؛ اما در سال دوم به انحراف کشیده شد و شاهد حرکات ضد فرهنگی بودیم. معتقدم که اگر اجازه برگزاری سومین مراسم جشن گلونی صادر می شد شاید وضعیت وحشتناکی رخ می داد.

متاسفانه سال گذشته کسانی در جشن گلونی شرکت کردند که شاید اصلا شناختی از گلونی نداشتند و تاسف بار تر اینکه برخی از پسران را هم مشاهده کردیم که به صورت آرایش کرده گلونی را به دور گردن خود انداخته بود ما مردم لر نداریم که آرایش کند و گلونی را دور ردن خود بیندازد در واقع مردان لر در دفاع از سرزمین خود از گلونی استفاده می کردند.

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می تواند با اخذ مجوز از شورای فرهنگی عمومی استان متولی برگزاری جشن گلونی باشد در واقع شخصیت حقوقی برگزار کننده و محل برگزاری جشن گلونی باید مشخص شود در این شرایط ما نیز ازبرگزاری این جشن هم استقبال و هم هزینه می کنیم.

photo_2016-07-11_20-42-09

نظرتان در مورد عزل و نصب های استان و اختلاف هایی که بین گروه های مختلف در استان ایجاد شده چیست؟

عدم ثبات مدیریت خوب نیست؛ اما باید به یک مدیر حق داد که نیروهای تحت امرش را خودش انتخاب کند؛ اما اگر عزل و نصب ها سیاسی و در چارچوب اختلاف افکنی باشد این نشان دهنده عدم توسعه سیاسی است. اینکه به خاطر تبلیغ افکار خود بخواهیم افکار دیگران را نهی کنیم این نیز نشان دهنده توسعه سیاسی است. در واقع بداخلاقی های سیاسی در استان لرستان را باید نشات گرفته از عدم توسعه سیاسی بدانیم و اینها باعث عقب ماندگی و انحراف افکار عمومی  در استان می شود.

استان لرستان نیاز به سیاسی کاری ندارد. نیاز امروز لرستان رفع مشکلات اقتصادی است. ما زمانی که به توسعه اقتصادی و عمرانی دست پیدا کردیم می توانیم در راستای توسعه سیاسی نیز گام برداریم در غیر این صورت کارهای سیاسی بیهوده است. الان فضای سیاسی استان فضای تخریب است.

این روزها به نظر می رسد که سیاسیون چشم به شورای شهر دوختند و دنبال سیاسی کرن آن هستند. نظرتون چیه؟

اعتقاد من این است اگر شورای شهر سیاسی شود دیگر باید فاتحه آن را بخوانیم و اگر اینگونه باشد این یک آسیب است. در واقع سیاسیون با سیاسی کردن شورا می خواهند که قدرت مردم را کم کنند.

معتقدم که برای جلوگیری از سیاسی شدن شورا مردم نباید در انتخابات به احزاب رای بدهند. اگر قرار باشد که ماهیت مردمی بودن شورای شهر پابرجا بماند شورا باید غیر سیاسی باشد.

چه توصیه ای به سیاسیونی که چشم طمع به شورای شهر دوخته اند دارید؟

باید تفکرات حزبی و سیاسی را کنار بگذارند و برای خدمت به مردم کمر همت ببندند. شنیده ام که تعدادی ازدوستان سیاسی در حال رایزنی هستند تا زمینه حضور سیاسیون را در شورای شهر خرم آباد فراهم کنند توصیه می کنم که سیاسیون به دنبال کسانی باشند که پاک تر و دلسوزتر باشند، ایده های بزرگ داشته باشند، به دنبال منافع خود نباشند و در واقع به دنبال کسانی باشند که بر هوای نفس خود مسلط باشند.

به عنوان عضو شورای شهر خرم آباد چقدر از شورا حقوق دریافت می کنید؟

حقوق دریافتی من از شورای شهر دو میلیون و 300 هزار تومان است و چون جانباز هستم میزان دریافتی من از دیگر اعضای شورا بیشتر است.

آیا پاداش های کلان و ویژه به اعضای شورای شهر خرم آباد پرداخت می شود؟

حق جلسات سازمان ها را به اعضای شورا پرداخت می کنند؛ البته من حق جلسات سازمان فرهنکی و ورزشی خرم آباد را دو سال است که دریافت نکرده ام.

 در مورد دریافت پاداش های کلان هم من  تابحال پاداش های کلان را دریافت نکرده ام و اگر هم دیگران گرفته اند من ندیده ام

منزل شخصی ام را در زمین واگذاری نیروی انتظامی و وام سه درصدی بنیاد جانبازان ساخته ام. حتی در سال 80، 12 قطعه قبر خریداری کرده ام و قبر خودم را هم آماده کرده ام.

برای شرکت در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر خرم آباد در سال 96 کاندیدا می شوید؟

مگر می شود که کاندیدا نشوم. من تا زمانی که احساس می کنم برای شهر خرم آباد تاثیرگذار هستم در انتخابات شورای شهر کاندیدا می شوم و اگرمردم هم به من نه بگویند دست آنها را می بوسم.

 

*** بخش نخست مصاحبه عضو شورای شهر را در لینک زیر بخوانید

هجمه سنگین سیاسیون بر شورای شهر خرم آباد و تلاش برای انحلال شورای چهارم/ نقش افراد پشت پرده در برکناری شهردار خرم آباد

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • سیاسی

    سلام شب بخیر. دارم شاخ در میارم چرا در این سه سال در مورد این قضایا شکوت شده؟ چرا مردم از این اتفاقات خبر نداشتند؟
    کدوم سیاسیون؟ مگه میشه ایم هم منفعت احزاب

  • خبرنگار

    مگه میشه مگه داریم!!!
    یعنی کودتا برای شورای شهر؟!!

    پس ای مسئولان نظارتی هاینه کو؟
    چه خبره ایجا؟
    من کی ام

  • اردشیرخان

    اصن خوشم میاد از شما که با ای مصاحبه ها جالب و جذابتو همه چیزو می ریزید دهم
    کی پشتتونه که ایطور ورود می کنید؟ پشتتون به کی گرمه؟ به ما هم بگید تا ماهم تو نشریمون ایطور کار کنیم!!!
    خارج از شوخی خیلی نترسید از انتخابات تاکنون و محتواتون هم خیلی خوبه و دوس دارم باهاتو کار کنم

نظرات