پرویز سروری:

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه صحبت های رئیس جمهور در بین شهرداران کشور و مهمانان خارجی بیشتر شبیه به یک همایش انتخاباتی شبیه بود تا یک سخنرانی مقام رسمی کشور.

به گزارش لرستان خبر، پرویز سروری عضو شورای شهر تهران گفت: مسولین باید در مواضعی که اتخاذ می کنند به یاد داشته باشند که در فضای انتخاباتی ریاست جمهوری نیستند و باید مواضعی را اتخاذ کنند که منافع جمهوری کشور را حفظ کند. در یک ائتلافی که شخصیت های بین المللی وجود دارند طبیعتا باید جاذبه های یک کشور و نقاط مثبت آن کشور مورد تاکید قرار بگیرد تا زمینه ورود سرمایه های خارجی به کشور فراهم شود.

سروری اظهار داشت: در همه دنیا جناح ها و شخصیت ها مسایل سیاسیشان را در داخل بیان می کنند و هرگز بین افراد بیگانه حرف ها و اختلافات داخلی را مطرح نمی کنند. متاسفانه ما شاهد این روند غلط و غیر قابل قبول هستیم که مسئولین در بین شخصیت های غیر ایرانی شروع به انتقاد از یکدیگر می کنند. مواضعی که ریاست محترم جمهور پیش گرفتند به نظر من چیزی جز نمایش اختلافات در بین بیگانگان نبود و احساس می شود که بیشتر به یک رقابت سیاسی و انتخاباتی شبیه است و این موضوع باید کنار گذاشته شود

عضو شورای شهر تهران افزود: فرصت زیادی تا شروع رقابت های انتخاباتی باقی مانده و فرصت بسیاری برای شروع تبلیغات انتخاباتی است اما ظاهرا کلید فعالیت های انتخاباتی را مسولین خیلی زود زدند و چالش ها و روش های سیاسی را آن هم نه در داخل کشور بلکه در بین چشمان بهت زده مهمانان خارجی که منتظر شنیدن ظرفیت ها و جاذبه ها و توانمندی های داخلی و به ویژه مدیریت شهری بودند زده شد.

سوری تصریح کرد: من فکر می کنم مسولین به جای انکه به نقد رقبای خودشان بپردازند، باید از عملکرد خودشان دفاع کنند و با بیان مشکلاتی که وجود داشته و اقداماتی که انجام داده اند اعلام موضع کنند. در کل این اقدامات به هیچ وجه به سود منافع ملی کشور نبوده و نخواهد  بود و همانطور که گفته شد فرصت های ما را به تهدید ها تبدیل می کند. متاسفانه صحبت های رئیس جمهور در یک جمع کاملا خاص که شورا ها و شهرداران ایران و دیگر کشور ها حضور داشتند،  بیشتر شبیه به یک همایش انتخاباتی شبیه بود تا یک سخنرانی مقام رسمی کشور.

وی در پایان در خصوص ارتباط مسئله کاهش اختیارات شهردار که در شورا مطرح شد با سخنان رئیس جمهور در رابطه با شهرداری گفت:  اما این موضوع با موضع کاهش اختیارات شهردار که در شورای شهر مطرح شد می تواند بی ارتباط نباشد از این نظر که به یک شکلی رقابت های انتخاباتی هم در بعد تخریب رقیب و هم در بعد ایجاد فضا های پر تنش و پر چالش به وجود می آید. متاسفانه اقدامی که در جهت لغو بعضی اختیارات شهردار صورت گرفت می توانست منجر به لغو خدمت رسانی به مردم شود و زمینه های هرج و مرج در مدیریت شهری را به شدت فراهم کند

منبع: تهران پرس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات