نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس:

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: لرستان دچار عقب ماندگی های فراوانی بوده که جبران این عقب ماندگی ها باید توسط دولت انجام شود.

به گزارش لرستان خبر، محمدرضا ملکشاهی راد ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان حفظ وحدت بین مجمع نمایندگان استان را باعث ارائه خدمات رسانی بهتر به مردم دانست و اظهار داشت: هر زمان بین نمایندگان استان تفرقه و اختلاف وجود داشته است به منابع و منافع مردم لطمه وارد شده است لذا هم راستا بودن روی منافع و مسائل مردم امری ضروری از سوی نمایندگان استان است.

وی منشاء اختلاف نمایندگان مردم در مجلس را نوع نگاه آن ها نسبت به بحث های مدیریتی و عزل و نصب ها دانست و بیان داشت: نمایندگان مردم شهرستان های استان در مجلس در حوزه های زیرساختی، عمرانی، اشتغال و ... با یکدیگر اختلاف بنیادی ندارند بلکه ممکن است در مباحث مدیریتی اختلاف نظر داشته باشند.

عقب ماندگی های لرستان باید توسط دولت جبران شود

ملکشاهی راد با تاکید بر اینکه از زمان شکل گیری مجمع نمایندگان استان تا کنون همه نمایندگان بر داشتن وحدت اصرار و اتفاق نظر داشته اند، تصرح کرد: تاکید نمایندگان استان بر حفظ وحدت بگونه ای بوده که مجمع نمایندگان لرستان زودتر از سایر استان ها تشکیل شده است و پیش بینی می شود در این دوره از نمایندگان استان نسبت به دوره های قبل وحدت بیشتری بین نمایندگان حاصل شود با این وجود هنوز موتور محرکه مجمع نمایندگان لرستان که عامل آن وحدت باشد خوب روشن نشده است.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی اساسی ترین مشکل و اولویت اول مردم و مسئولین لرستان را بیکاری دانست و گفت: جوانان لرستان در تب بیکاری می سوزند و امروز فقر و محرومیت مردم این استان را آزار می دهد و من به عنوان نماینده مردم به چیزی جز ایجاد اشتغال فکر نمی کنم لذا در شرایط کنونی باید پاسخی برای خانواده هایی که جوانان بیکار دارند داشته باشیم.

ملکشاهی راد جذب سرمایه گذار، تامین زیرساخت ها، مدیریت درست، ارتقاء فرهنگ کار، ایجاد امنیت برای سرمایه گذاری و ... را از عوامل موثر در رفع معضل بیکاری استان دانست و افزود: لرستان دچار عقب ماندگی های فراوانی بوده و پیکره این استان در بحث سرمایه گذاری بسیار نحیف است لذا جبران این عقب ماندگی ها باید توسط دولت انجام شود و برای رفع بیکاری نیازمند عزم ملی و منطقه ای هستیم.

اشتغال فصلی و ناپایدار دردی از بیکاری استان حل نمی کند

وی بر ورود جدی دولت و مجلس برای رفع بیکاری لرستان تاکید کرد و گفت: ما باید دولت را متقاعد کنیم که لوایحی به مجلس بفرستد که این لوایح بتوانند عقب ماندگی های استان را جبران کرده و مشکل بیکاری لرستان رفع شود.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اشتغال فصلی و ناپایدار دردی از بیکاری استان حل نمی کند، اضافه کرد: اشتغال پایدار در جامعه ما قانع کننده نیست و ما در بحث اشتغال آماری را قبول داریم که در رابطه با اشتغال پایدار باشند.

ملکشاهی راد به تعطیلی واحدهای تولیدی زیادی در استان اشاره کرد و ادامه داد: ما در شهرک های صنعتی استان شاهد قبرستان صنعت در لرستان هستیم لذا برای رفع بیکاری استان در شرایط کنونی اگر قادر به راه اندازی صنایع بزرگ نیستیم باید حداقل بتوانیم نسبت به ایجاد بنگاه های کوچک زود بازده اقدام کنیم که برای توسعه مشاغل خانگی و افزایش بنگاه های زود بازده در استان بحث های فراوانی با استاندار لرستان و مسئولین استان داشته ایم.

وی با بیان اینکه کارخانه سیمان دورود بخاطر از دست دادن بازار فروش خود امروز با حداقل ظرفیت کار می کند، عنوان کرد: امروز کارخانجات ما رقبای بین المللی دارند لذا باید بتوانیم برای کارخانجات خود بازار فروش ایجاد کنیم تا ارزش افزوده آن ها بالا رود.

بخاطر دخیل نکردن نمایندگان در بحث اقتصاد مقاومتی گلایه مندیم

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در حوزه اقتصاد گفتار درمانی به درد هیچکس نمی خورد، گفت: باید این احساس در جامعه ایجاد شود که از طریق اقتصاد مقاومتی باید برای مردم شغل ایجاد شود و مدیران بجای مطرح کردن بحث های تئوریک و گزارشات خاص در این زمینه باید طرح و برنامه های عملیاتی خود در این خصوص را مطرح کنند.

ملکشاهی راد مدیریت را اساسی ترین مسئله در حوزه اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: وزیر کشور برای بررسی پروژه های استان در حوزه اقتصاد مقاومتی دو مرتبه به استان سفر کرده است با این حال در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی که باید باعث افزایش درآمد مردم، افزایش تولید داخلی و ... شود، فعلا در لرستان نمایان نیست زیرا مسئولین هم اکنون دنبال احیاء کارخانجات و بنگاه های کوچک هستند.

وی گفت: گلایه مندی ما نمایندگان از مسئولین و وزیر کشور این بوده که تا کنون نمایندگان را در مباحث اقتصاد مقاومتی دخیل نکرده اند.

ذخیره آب های زیرزمینی در لرستان به حالت بحرانی رسیده است

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای احیاء چهار کارخانه نیست، افزود: باید در این زمینه درک درستی به مدیران و مردم انتقال داد و مدیران به سراغ افزایش تولیدات داخلی و فراهم کردن شرایط افزایش سرمایه گذاری در استان باشند درحالیکه گاهی می بینیم شرکت های دولتی رقیب بخش خصوصی بوده و مدیران با تنگ نظری اجازه ورود سرمایه گذاران به استان را نمی دهند درحالیکه باید برای آن ها فرش قرمز پهن کنیم.

ملکشاهی راد با تاکید بر اینکه مسئولین و رسانه ها باید در مورد گرفتن حق استان در زمینه آب فریاد بزنند، بیان داشت: مسئله آب یکی از عمده ترین زیرساخت های توسعه استان است و با وجود اینکه بخش عمده آب کشور در لرستان وجود دارد اما تنها یک صدم درصد ذخیره آبی کشور را در استان داریم و این قابل اغماض است لذا باید مدیریت آب در کشور را متقاعد کنیم که لرستان در زمینه آب باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از بحث اشتغال و افزایش تولید در استان روی مسئله آب و اجرایی شدن سدهای استان تاکید داریم، افزود: ذخیره آب های زیرزمینی در استان به حالت بحرانی رسیده است و دولت اعتبار کافی برای اجرایی شدن سدهای استان را ندارد با این حال ما نمایندگان استان تا کنون در مورد گرفتن اجرایی شدن سدهای استان دو مرتبه در مجلس تذکر داده ایم و نامه های فراوانی در این خصوص نوشته ایم لذا هم نمایندگان و هم استاندار لرستان در زمینه اجرایی شدن سدهای استان همصدا پیش می رویم.

ملکشاهی راد با بیان اینکه نمایندگان استان برای احداث سدهایی که مصوبه گرفته اند مصمم هستند، افزود: دولت باید روی قول و وعده خود برای اجرایی شدن سدهای استان بماند و اگر سد معشوره تا کنون اجرایی نشده است بدلیل بی عرضگی نمایندگان قبل بوده است.

مدیریت در کشور را جزء سهام سیاسیون قرار داده ایم

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از گرفتاری های ما این بوده که اقتصاد کشور در دست سیاسیون است، عنوان کرد: امروز در تغیرات حوزه مدیریتی کشور بیش از اینکه به ناکارآمدی فرد توجه شود به سیاسی بودن آن توجه می شود دلیل آن این بوده که ما مدیریت را به عنوان سرمایه تلقی نمی کنیم بلکه مدیریت را جزء سهام سیاسیون قرار داده ایم لذا یکی از نقاط ضعف ما در کشور نداشتن نگاه تخصصی به موضوع مدیریت است.

ملکشاهی راد با بیان اینکه نبود نگاه تخصصی در مدیریت باعث شده هر کسی را وارد حوزه مدیریت کنیم، افزود: معتقد هستم مدیریان در حوزه های مدیریتی خود و برای رسیدن به اهداف سازمان باید از آسیب های سیاسی مصون باشند هرچند انتخاب مدیران در برخی دستگاه ها مانند آموزش و پرورش، فرمانداری ها و بخشداری ها ناگزیر مطابق نگاه سیاسی است ولی اینکه در مدیریت حوزه هایی همچون اقتصادی، بهداشتی و ... نگاه سیاسی اعمال شود آزاردهنده خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دولت یازدهم اعتدال گرا بوده در مدیریت نیز باید روش اعتدال داشته باشیم و به کارآمدی افراد توجه کنیم درغیر اینصورت با هدررفت سرمایه ها مواجه خواهیم شد بطوریکه امروز در بسیاری از سازمان ها مدیریت ناکارآمد بوده لذا اعلام می کنم من از هیچ مدیر ناکارآمدی حمایت نمی کنم. /مهر

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • دلسوز

    همانطوریکه مردم در این سه ساله از دولتمردان با تدبیر فقط حرف شنیدند و عمل ندیدند اینبار از شما هم جناب ملکشاهی علیرغم اینکه خیلی ها از جمله خودم به شما اعتماد داشتیم هم عمل موثری ندیدیم و اگر همینطور پیش برود مردم همانطوریکه از دولت فعلی دلسرد و به سبب خلف وعده ها و حالا حقوق های نجومی دلشکسته شده اند از شما هم دلسرد خواهند شد همانطوریکه در جلسات انتخاباتی گفتید قول مساعد برای بهبود صنعت و صنایع کوچک را در شهرکهای صنعتی داده بودید که با توجه به مدیریت تحمیلی و چند ساله و نا کارآمد و بسیار ضعیف فعلی به ویرانه ای تبدیل شده و به جز آمارهای خلاف واقع و شوهای شعارگونه و تبلیغاتی و تلویزیونی وکاملا توخالی چیز دیگری در این مدیریت شهرکهای صنعتی در این چند سال ندیدیم قول مساعد دادید که در کمترین زمان ورود میکنید و دست این افراد را به حول و قوه الهی از این استان قطع خواهید کرد ولی این مهم هنوز عملی نشده و کشتی صنعت استان در شهرکهای صنعتی به قعر اقیانوس نابودی با سرعت نور حرکت می کند لطفا به داد برسید و یا اگر ملاحظاتی موجب جلوگیری از این اصلاحات میشود را افشا کنید مردم این انتظار جهادی را از شما دارند.یا علی

  • ناشناس

    با سلام جناب نماینده شما که دم ار مدیران متخصص مزنید کدامیک از مدیران کل حضرتعالی متخصص بود ماکنعلی متخصص خود شما باندبازتر ازسایر نمایندگان هستی درعزل ونصب ها کجا کارامدی وتخصص مد نظرت بود؟ تمام بچه های رزمنده وجانباز با بیس از 40ماه رزمندگی از اداره کل اخراج کردی مگر کارشناسان ان اداره کل بابیش 15 سال تجربه رپا بیرون انداختی درصورتی که درهیج زمانی سیاسی کاری رادرکارخود. انجام نمدادند فقط جرمشان این بود که عضو موتلفه نبودند واز نظر تفکر سیاسی مقابل شما بود درخصوص اشتغالکه فرمودید انهم افرادی خاص مد نظر شماست نه خانواده هایی که بیش از دوفرزند تحصیل کرده در منزل دارند

  • پاپی

    شما در خواب خوش در مجلس تمام مشکلات را حل مى کنید

  • خرم اباد

    باز که شد بحث تیوریک؟؟؟!!!!

  • فضل اله

    مرگ بر عمر وعاص هواداران عمروعاص

  • بیرانوند

    فضل اله معلومه جایت بد جوری سوخته!

    • ازاعضآی شوراهها

      مدیرکل منابع طبیعی استعفا استعفا اصلانی استعفااستعفا .کبریت به ریشه جنگل زدید شاهکارهای خودتان راهم توجیح میکنید.

  • رضا

    نه اینکه الان مدیران این دولت بخصوص در آموزش و پرورش استان باندباز نیستند .خیلی بدتر از دولت قبلی می باشد

  • شهروند

    نمیدانم جنگل ومرتع راچه باسیاست که فردی رابه قول بعضی ها همسو باسیاست سرکاربیارند.ولی همسوباجنگل نباشد.امسال اندازه صدسال گذشته اتش سوزی وتخریب مرتع داشتیم .برای نابودکردن جنگل نماینده مجلس ومعاون استاندارازمدیرکل منابع طبیعی تشکرمیکنند.دستت دردنکندکه جنگل ومرتع رانابود کردی توفقط با ماهمسوباش گورپدرجنگل ومرتع.بذآربسوزدمدیریت بحران همسواست کافیست.ای بلوط بیچاره معلوم نشداصولگرایی یااصلاح طلب.

  • خادم ملت

    خواهشی که از مدیران ارشد کشوری دارم اینه که مدیران ناکارآمد و آنهایی که سنی ازشون گذشته رو کنار بذارن چرا که ملت مضحکه دست نیستن. این ملت ؛ ملتیه که باعث شده ما در دنیا سرافکنده نباشیم ؛چه در دوران جنگ تحمیلی و چه در دوران تحریم های سخت!در تمام دنیا مرسومه که مدیر در طول سال ارزیابی بشه البته توسط متخصصین آن کار و مدیری که نمره قبولی گرفت در پست خود بقا میابه و مدیری که نمره قبولی نگرفت سریعا تعویض میشه.مسئولین بالادست کشور با مردم لر مشکلی ندارن این مدیران ناکارامد و غیر متخصص و مسن هستن که باعث تغییر نگرش مردم میشن.لذا از دلسوزان واقعی کشور و نظام خواهشمندم در اسرع وقت نیروهای غیر متخصص و مسن رو شناسایی و عزل کنن.

  • رضاییان

    بد ترین انتصابات توسط مدیرکل آموزش وپرورش انجام گرفته

نظرات