صفار هرندی در خرم آباد مطرح کرد؛

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه برجام تا کنون هیچ حاصلی نداشته است گفت: باید جلوی گردن کش و متکبر، متکبرانه برخورد کرد.

به گزارش لرستان خبر، محمد حسین صفار هرندی ظهر یکشنبه در همایش سالانه ائمه جماعات، فرماندهان پایگاه های مقاومت و هیئت امنای مساجد استان مسجد را به عنوان اولین کانون اصلی گردهمایی مومنان دانست و اظهار داشت: مسجد سنگر حزب الله بوده و در منظومه فرهنگی و اعتقادی ما به منزله یک کانون انسجام بخش و کانون تجمع حزبی محسوب می شود.

فعال بودن ۴۰ هزار باب مسجد در کشور

وی با اشاره به اینکه شهرسازی ما در گذشته های دور در اطراف مسجد شکل گرفته و شهر از پهلوی مسجد بزرگ شده است، بیان داشت: میدان امام اصفهان گواه خوبی بر این موضوع بوده که محلات ما مسجد محور بوده اند زیرا در یک طرف این میدان بازار، در طرف دیگر آن مسجد و در دیگر اطراف آن دارالحکومه، پادگان نظامی و همه مکان هایی که برای اداره یک جامعه ضروری است شکل گرفته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مسجد قبل و مسجد النبی در مدینه کانون هایی هستند که بقیه شهر در اطراف آن ها شکل گرفته است.

صفار هرندی با اشاره به اینکه از میان ۷۰ هزار مسجد موجود در کشور بیش از ۴۰ هزار باب مسجد مفتوح و فعال است، عنوان کرد: هیچ تشکیلات حزبی در عالم وجود ندارد که این میزان گستردگی را داشته و توانسته باشد این شبکه بزرگ را ایجاد کرده باشد لذا قوی ترین احزاب عالم هرگز توان راه اندازی این همه کانون حزبی را ندارند.

ضرورت تکریم مساجد

وی بر لزوم تکریم مساجد تاکید کرد و گفت: در دوره جدید وضعیت مساجد کشور از لحاظ آراستگی بهتر از گذشته است اما علاوه بر توجه به آراستگی ظاهری مساجد توجه به روح و محتوای آن امری ضروری است زیرا مسجد برای این پدید آمده تا مومنان در آن به خط شده تا بتوانند نور و خوبی را اشاعه کنند.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در صدر اسلام همه امور اداره حکومت اسلامی حتی نظامی گری در مساجد تدبیر می شد، افزود: در مساجد کشور پس از انقلاب و با تعبیه بسیج در کنار مسجد علاوه بر توجه به مباحث دینی به مواردی برای اداره اجتماع توجه می شد بطوریکه در اوایل انقلاب ساماندهی مسائل اقتصادی جامعه نیز در مساجد صورت می گرفت و این موضوعات هیچ منافاتی با روح مسجد نداشت زیرا مسجد جایی است که در آن امورات مومنین باید تدبیر و تدارک دیده شود.

صفار هرندی تصریح کرد: الحمدلله در کشور مسجدی از نوع مسجد «ضرار» که در آن فرهنگ گسستگی بین مومنین و دور شدن دل ها از همدیگر اشاعه داده شود وجود ندارد اگر هم چنین مساجدی وجود داشته باشند بسیار نادر هستند.

سکولار به دنبال جدایی زندگی مادی و معنوی است

وی از ائمه جماعات به عنوان فرمانده و بزرگ مسجد یاد کرد و بیان داشت: موفق ترین ائمه جماعت افرادی هستند که اعضاء هیئت امنای مساجد، جوانان بسیجی و ... را در امور مسجد دخالت داده و با مشورت آن ها کارها را پیش می بردند و این پیوستگی بین آن ها بهترین نوع اداره مسجد را رقم خواهد زد.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امام راحل مردی بود که مسجدها را از انزوای پیشین درآورد و به جامعه ملحق کرد، ادامه داد: در دوران انقلاب بسیاری از نمازهای پرشور کشور در خیابان برگزار می شد که این برپایی نماز در خیابان به منزله دعوت کننده مردم به حضور در مساجد بود.

صفار هرندی با تاکید بر اینکه زندگی مادی و معنوی ما به هم پیوسته است، تصریح کرد: دنیای سکولار اصرار دارد این دو عرصه را از هم جدا کند و تاکید دارد که مردم در مسجد و کانون های مذهبی باید به امورات دینی خود بپردازند و وقتی وارد متن جامعه شدند خود را از دیدگاه های دینی خلع کنند لذا سکولارها می گویند ما ضد دین نبوده ولی جای دین تنها در مسجد و اماکن مذهبی است و نباید آن را در جاهای دیگر نشان داد.

بعد از انقلاب توجه به ارزش های الهی در دستور کار قرار گرفت

وی تصریح کرد: همان افرادی که قبلا دم از سکولاریزم می زدند در مقابل موج گرایش مذهبی مردم کوتاه آمده اند بطوریکه دیده می شود بعد از کودتای اخیر در ترکیه حکمی مبنی بر اجازه به زنان نیروهای ارتش برای حضور در باشگاه های وابسته به ارتش با پوشش اسلامی و حجاب کامل داده شده است لذا فشار افکار عمومی مسلمانان و مومنان آن ها را به عقب نشینی وادار کرده است.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران به حضور افتخار آمیز زنان مسلمان با پوشش اسلامی در بازی های المپیک اشاره کرد و گفت: در بازی های المپیک امسال دیده شد دختران یا زنان مسلمانی که به مقام قهرمانی رسیده اند با حجاب روی سکوی قهرمانی می روند در حالیکه تا ۲۰ سال گذشته این صحنه ها دیده نمی شد لذا اقتدار اسلامی زمانی که به جوشش دربیاید اثر خود را اینگونه خواهد گذاشت که هر سال ظهور زن های مسلمان در مجامع جهانی بیشتر می شود.

صفار هرندی با تاکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلاب بنا شد جامعه ما مطابق دین و شریعت ساخته شود، بیان داشت: بعد از انقلاب سیمای شهرها از پلیدی ها پاک شد و دیگر در سر درب سینماها تصاویر مستهجن دیده نشد و ارزش های الهی در دستورکار قرار گرفت.

یک دروغ بزرگ است که حزب الهی ها و اصولگرا ها مخالف تعامل با دنیا هستند

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب پیوند بین علایق مذهبی و زندگی اجتماعی ما سبب شد یک زیستن مومنانه را در کشور تجربه کنیم، تصریح کرد: مردم ما در زندگی اجتماعی پیوسته با مسجد یاد گرفته اند که نباید زیر بار ظلم بروند و این همان جهاد کبیر بوده زیرا جهاد کبیر همان چیزی است که خداوند در فطرت ما قرار داده که نباید زیر بار حرف ظالمان برویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه نباید به دشمن تکیه کرده و از کفار تبعیت کنیم، افزود: مطابق دستورات اسلام مومنین حق ندارند کفار را به عنوان دوست و آقابالاسر خود بدانند و زیر بار تحمیل غیر مسلمان ها بروند و از آن ها دوستی بگیرند بلکه باید استقامت داشته باشند.

صفار هرندی عنوان کرد: اگر مردم به دنبال گشایش در زندگی خود هستند باید ایمان همراه با تقوا را در دستورکار خود قرار دهند که بخشی از تقوا مربوط به تقوای پرهیز از گناه بوده و بخشی دیگر به  تقوای ستیز مربوط می شود بدین گونه که افراد باید به جنگ با بسیاری چیزها بروند.

وی با طرح این سوال که چه کسی گفته است ما نمی خواهیم با دنیا تعامل داشته باشیم، ادامه داد: یک دروغ بزرگی را به مومنین، حزب الهی ها، اصولگراها و پیروان ولایت و رهبری نسبت داده اند که مخالف تعامل با دنیا هستند درحالیکه ما هرگز نگفته ایم نمی خواهیم با دنیا تعامل کنیم حتی امام راحل در اینباره فرمود ما با همه دنیا می خواهیم رابطه داشته باشیم جز دو کشور از جمله اسرائیل و آفریقای جنوبی و سپس فرمود آمریکا هم اگر آدم شود با او هم رابطه داریم.

نماینده ملت در مجامع بین المللی نباید قولی بدهد و موجب سرشکستگی ملت شود

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: مطابق دستور اسلام ما باید با دنیا رابطه و مراوده داشته باشید اما وقتی که از معامله خارج شدیم نباید آلوده شده و عزت خود را از دست داده باشیم و نباید فشار دشمن را تحمل کرده و از ترس فشار دشمن منافع ملی را پیش پای آن ها قربانی کنیم.

صفار هرندی با بیان اینکه اگر رابطه ما با دنیا مستلزم این باشد زیر بار زور آن ها کمرمان خم شده و گردن کج کنیم، اسلام اجازه این کار را به ما نمی دهد، ادامه داد: یک عده الان به دنبال این هستند که ما را به هر قیمتی که شده با دنیای فاسدی رفیق کنند که از ما می خواهد جلویش سر خم کنیم اسلام به ما اجازه چنین کاری نمی دهد.

وی گفت: اینکه در یک سمت میز مذاکره نمایندگان کشور ما نشسته و در سمت دیگر آن همه دنیای خارج از تفکر ما در سوی دیگر بنشیند مایه افتخار ما است اما باید مواظب حرف هایی که رد و بدل می شود باشیم مبادا قولی بدهیم که معنای آن ذلت مومنین باشد لذا کسی که از طرف ملت نماینده می شود که در مجامع جهانی از حقوق ملت دفاع کند حق ندارد قرار و مداری بگذارد که موجب سرشکستگی ملت شود.

برجام تا کنون هیچ حاصلی نداشته است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برجام تا کنون تقریبا هیچ حاصلی نداشته است، بیان داشت: امروز که ما وارد دور برجام شده و حسن ظن خود را نشان داده ایم و به قول رهبری در جاهایی نرمش نشان داده ایم که البته قهرمانانه بود برای این بود که در ازاء این کارها قرار بود طرف مقابل از تحریم ها چشم پوشی کرده و آن ها را بردارند ولی امروز شش ماه از دوره اجرایی شدن برجام گذشته با این وجود به قول رئیس بانک مرکزی کشور برجام تقریبا هیچ حاصلی نداشته است.

صفار هرندی با بیان اینکه مگر ما مجبور هستیم که به این وضعیت ادامه داده و حتما باید تجدید نظر کنیم، عنوان کرد: وقتی ما به سراغ تجدید نظر برویم طرف مقابل از وحشت دنبال ما خواهند آمد و ملتمسانه به ما خواهند گفت بیایید برخی خواسته هایتان را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه اسلام به ما گفته است باید جلوی گردن کش و متکبر متکبرانه برخورد کرد، افزود: برخی گمان می کنند اگر از دینمان تبعیت کنیم دنیایمان را از دست می دهیم و می گویند دین و دنیا با هم جمع نمی شود در حالیکه دین منزوی و توام با گوشه نشینی درست نیست/مهر

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • علی یار

    خدا شاهد است که از همان اول هم رهبر هوشمند انقلاب هم فرمودند به این خوش رقصی های غربی ها خصوصا آمریکا دل نبندید اینها ریاکار هستند ولی متاسفانه عده ای ساده اندیش با همراه کردن حواس مردم و با اصرار به این کار تن دادند....قرارداد ترکمن چای و قرارداد پاریس هم که در هردو قرارداد قسمت بزرگی از ایران جداشد در همان زمان توسط میرزا ی نوری خیانت کار به دروغ به نفع مردم و کشور اعلام شد ولی چندین سال بعد مردم به این توافق ننگین آگاه شدند حالا این توافق هم به همین ترتیب خواهد بود و با توجه به سرعت انتقال رسانه ها و اخبار حتم بدانید در کمترین زمان در آینده به این مطلب ملت پی خواهند برد و ای وای به حال این ساده لوحان.وای به حال اینانی که دل رهبرمان را خون کردند.

نظرات