اندر حکایت بی‌خبری ادارات بروجرد؛

مدیران شهرستان بروجرد با انتقاد از رسانه‌های منتقد استانی تلاش می‌کنند دستاورد حیطه مسئولیت‌های خود را فارغ از ضعف‌های مشهود برجسته و کارآمد نشان دهند و برچسب تندروی بر پیشانی رسانه‌های منتقد بزنند.

به گزارش لرستان خبر، چندی پیش با مسئول روابط عمومی یکی از ادارات بروجرد در خصوص جلسه‌ای صحبتی به میان آمد که وی علت عدم اطلاع‌رسانی به برخی رسانه‌های این شهرستان را برای حضور در جلسات ادارات مختلف را انتقادی بودن آن رسانه‌ها ذکر کرد و گفت تا زمانی که این رسانه‌ها از بدی‌های شهر می‌گویند ما جلساتمان را بدون حضور این رسانه‌ها برگزار خواهیم کرد و آن‌ها باید همچنان بدون اطلاع از برگزاری جلسات به انتقاد بپردازند.

ظاهراً در شهرستان بروجرد همه‌چیز گل‌وبلبل است و نیازی هم به انتقاد نیست و عموماً رسانه‌های هم سو نیز بار مسئولیت ادارات این شهرستان را در تعریف و تملق‌گویی بر دوش کشیده و کار گزارش‌نویسی را برای آن‌ها انجام می‌دهند.

حال فارغ از هرگونه اهمال و جبهه‌گیری غیرهمسو باید از مدیران این شهرستان پرسید شما که ادعا دارید در حوزه اختیاراتتان فراتر عمل کرده و هیچ نقصی در این زمینه وجود ندارد پس چرا از پاسخگویی به رسانه‌های مردمی و مستقل نه تملق گر هراس دارید و ترجیح می‌دهید از رسانه‌های متملق در جلساتتان دعوت به عمل‌آورده و از انتقاد منتقدین فرار کنید؟

آیا این مصداق نقض وظایف و مسئولیت‌های شما نیست که تلاش می‌کنید کاستی‌های حوزه اختیارات خود را از رسانه‌ها که چشم و گوش شهروندان و پل ارتباطی آن‌ها با شما هستند، پنهان کنید؟

مدیران شهرستان بروجرد اگر به‌زعم شما در این شهر هیچ نقص و کاستی برای انتقاد رسانه‌های منتقد یافت نمی‌شود پس این‌همه گلایه و نارضایتی شهروندان در امور مختلف از کجا نشأت می‌گیرد؟

برگزاری این‌همه جلسات بدون خروجی و صرفاً برای ارائه گزارش کار به مسئولان بالادستی چه گلی بر سر این مردم زده است که حالا تلاش می‌کنید از حضور منتقدین در جلسات فرمالیته خود خودداری کنید؟

اصولاً اگر انتقادی در کار نباشد آیا مسئولان نقایص حوزه کاری خود را مشاهده می‌کنند که بتوانند در راستای خدمت‌رسانی گامی بردارند؟

اما سخنی با رسانه‌هایی که تلاش می‌کنند رسالت خبری را بدون در نظر گرفتن منافع شهروندان تنها در جهت اهداف شخصی رسانه خود پیش برند؛ رسالت یک خبرنگار و عموماً رسانه‌های خبری تعریف و تملق‌گویی از ادارات و سازمان‌های مختلف و زاویه گرفتن با منتقدان نیست بلکه رسالت یک خبرنگار ارائه و انعکاس درست اخبار بدون در نظر گرفتن منافع سازمانی است که اگر این‌چنین باشد حوزه خبر و اطلاع‌رسانی نیز به ‌وسیله‌ای برای سودجویی افراد تبدیل می‌شود و قداست رسالت گونه خود را از دست می‌دهند همچنان که در برخی رسانه‌های استان لرستان این اتفاق ناخوشایند تملق‌گویی از مدیران بیکار در سال‌های اخیر به دلیل منفعت‌طلبی‌های سازمانی رواج یافته و عرصه اطلاع‌رسانی آمیخته با چاپلوسی متملقانه شده است.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات