یادداشت؛

این بازی برد برد تا جایی ادامه داشت که کشتی غرق شده سانچی را هم تحریم کردند و احتمالا در مرحله بعد اسب رستم یعنی رَخش را هم تحریم کنند و سپس خر ملانصرالدین و گاو حسن را نیز! حتی سیمرغ هم که در پشت کوه قاف قرار دارد را به لیست تحریم ها اضافه می کنند تا به ساده‌دلان بگویند که مثل ققنوس به خاکستر نشسته‌اید؛ هرچند اگر همان ققنوس هم پر بگشاید آتش به خرمن‌تان می‌اندازد، بگذریم.

به گزارش لرستان خبر، اول حاجت را بگیر، بعد نذر را ادا کن

الاغ‌اش مریض شده بود سه روز روزه نذر گرفت تا خوب شود اما الاغ مرد.

هنوز تحریم‌ها برداشته نشده بود که با خیال راحت به نذرشان عمل کردند و صنعت هسته ای را تعطیل کردند و بتن ریختند داخل قلب آن! و شادمان از اینکه تحریم‌ها را برداشته‌ایم، محکم شروع کردند به پای‌کوبی روی بتون قلب رآکتور. تا جایی که قساوت قلب گرفت و سنگ‌دل شد.

این پای‌کوبی و بازی تا زمانی ادامه داشت که طرف غربی دبه دبه از آب سنگین ایران سر می کشید و می‌نوشید و عربده سر می‌داد تا آب سر کشید. در این طرف معرکه دیگر خبری از قِر کمر سانتری فیوژهای ایران نبود. در خماری کامل به سر می‌بردند و منکرات، کرک و پرشان را قیچی کرده بود. به جای باده، زهر هلاهل در کام صنعت هسته ای ریخته شد که رفتند سراغ لوله فاضلاب سازی! و با ورود ناظران چشم چران بین‌المللی رقص سماع مولوی جمع شد و ناچار به قونیه گریخت.

پشیمانی از کرده یک بار بس

هلاهل دوباره نخورده‌ست کس

پس از ایستادن چرخش کمر سانتری فیوژها به بهانه چرخش چرخ اقتصاد و معیشت مردم؛ تحریم‌ها برداشته که نشد هیچ، هر روز شاهد افزوده شدن لیست جدید تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی دیگری بودیم و هستیم. به قول شاعر:

این بازی تحریم چرا کات ندارد

افسوس سلاح تو مهمات ندارد

این بازی برد برد تا جایی ادامه داشت که کشتی غرق شده سانچی را هم تحریم کردند و احتمالا در مرحله بعد اسب رستم یعنی رَخش را هم تحریم کنند و سپس خر ملانصرالدین و گاو حسن را نیز!. حتی سیمرغ هم که در پشت کوه قاف قرار دارد را به لیست تحریم ها اضافه می کنند تا به ساده‌دلان بگویند که مثل ققنوس به خاکستر نشسته‌اید. هرچند اگر همان ققنوس هم پر بگشاید آتش به خرمن‌تان می‌اندازد، بگذریم.

زیباترین جمله‌ای که بزرگواران مذاکره کننده می‌گفتند بزرگ‌ترین دست‌آورد برجام فروریختن دیوار تحریم‌ها بود. اما با افزایش مجدد تحریم‌ها بعد از برجام گفتند بزرگترین دست‌آورد برجام این بود که به دنیا ثابت کردیم آمریکا قابل اعتماد نیست! باشد ثابت کردید پس لابد آن‌که دوباره هوای مذاکره به سرش زده عمه ترامپ است! لا اقل باز با دست ملت مار نگیرید.

حالا هم بازی سازش دیگری راه انداخته‌اند که عضو FATF شوید تا پول‌های جیب‌تان در ماشین لباس‌شویی شسته نشود. و باز با دلی صاف و باوری خوش، باور کرده‌اند که چشم. آخر بزرگواران در برنامه جامع اقدام مشترک با وجود پشتوانه عیار با معرفتی مانند جان کری که امضایش تضمین بود هم زدند زیر میز و جز تقریبا هیچ  هیچ عایدی نداشت اخیرا خود وزیر خارجه خندان‌مان هم در مجلس گفت: نه من نه شخص رئیس جمهور تضمین cft را نمی دهیم. برجام که برد برد بود و امضای کری تضمین‌اش بود، شد این! حالا این fatf بی پدر و مادر که هیچ‌کس حاضر به ضمانت کردن‌اش نیست چه گلی می‌خواهد به سر ملت بزند!؟ حداقل اول ببینید الاغ‌تان خوب می‌شود بعد روزه نذرتان را ادا کنید. اصلا نگفته‌اید که فردا سردبیر بیچاره روزنامه شرق پس از تصویب FATF چه تیتری بزند؟ در برجام که "امضای کری تضمین است" را زد حالا که جان کری نیست و نه ظریف و نه رئیس جمهور هم ضمانت‌اش را قبول نکرده‌اند چه تیتری بزند!؟ 

مثلا می تواند تیتر بزند که: "امضای وزارت خزانه‌داری آمریکا تضمین است" البته این نمی شود چون خیلی از تحریم‌های ایران کار همین دم بریده یعنی خود وزارت خزانه داری آمریکاست. پس می تواند تیتر بزند"ارزانی پوشک پس از امضای مبارزه با پول‌شوی" دیدید نمی شود! جان خودتان تیتر زدن خیلی سخت است؟ حالا دولت هی دلار را بالا و پایین کند تا کمر شل مجلس در مقابل تصویب این لایحه دولا شود. این بوی کباب نیست که به مشامتان خورده، آن‌طرف‌تر دارند خر داغ می کنند.

مهدی سلیمان نژاد

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات