سردار سلامی:

جانشین فرمانده کل سپاه ایستادگی را رمز پیروزی بر دشمن دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی قدرت سیاسی و تسلط آمریکا بر منطقه از بین رفته است.

به گزارش لرستان خبر، به نقل از سپاه نیوز، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دومین گردهمایی بسیجیان دانشگاه امام صادق(ع) از دانشجویان به عنوان جستجو گران حقیقت که نقش عمده ای در توسعه فکری جامعه دارند یاد کرد و گفت:  قدرت و وسعت تفکر و اندیشه و باور نشان دهنده قدرت جامعه است و پیروزی و شکست در جنگ ها و رقابت های بزرگ مسائلی درون ذهنی است؛ اگر جامعه در درون ذهن خود احساس پیروزی بر دشمن را بکند قطعا در برابر دشمن پیروز می شود و هیچ ربطی به تعداد و امکانات ندارد. این حقایق در صدر اسلام تجربه شده است.

وی با تاکید بر نقش، جایگاه و اهمیت فکر و اندیشه در عزت و ذلت جوامع، افزود: دشمنان به دنبال تسخیر تفکر و اندیشه مسلمانان هستند زیرا هرکس بتواند بر افکار تسلط پیدا کند بر آن جامعه نیز حکومت خواهد کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اسلام توسط انقلاب اسلامی مجددا درخشید و تسلط کافر بر مسلمان را نقض کرد. به همین دلیل مستکبران دیدند که انقلاب اسلامی تسلط آنها بر جهان را به چالش کشیده به مقابله با این انقلاب الهی پرداختند.

وی سقوط شاه را یک زلزله سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: شکست سیطره آمریکا بر منطقه برای هیچ کس قابل باور نبود و شکست استکبار توسط ملت ایران و به رهبری امام خمینی (ره) موجب تمرکز آنها بر دشمنی با انقلاب اسلامی ایران شد تا از گسترش تفکر انقلاب اسلامی در جهان جلوگیری شود.

سردار سلامی اشغال سفارت آمریکا به دست جوانان ایران اسلامی را موجب برهم زدن تفکر و اندیشه اقتدار استکبار جهانی دانست و اظهار داشت: شکست‌های پی درپی استکبار جهانی در ایران نشان داد که به بیان امام راحل، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. در جنگ تحمیلی با وجود اینکه قدرت های شرق و غرب عالم با هم متحد شده بودند مجددا پیروزی حق بر باطل اثبات شد. این پیروزی ها نشان داد که قلب ها و ذهن ها پیروزی ها را می سازند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: در دوران دفاع مقدس ما با آمریکایی ها مستقیم در خلیج فارس جنگیدیم ،شاید برای بسیاری قابل باور نباشد؛ ریگان رئیس جمهور آمریکا گفته بود که خواب را از سران نظام ایران می گیرد و به همین دلیل در آن دوره که فاصله بسیاری از لحاظ نظامی با جهان داشتند رودرروی آنها ایستادیم اما امروز دیگر این فاصله وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هرگز نباید از دشمن ترسید، افزود: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درک ما را از دشمن تغییر دادند، در صورتی که قدرت فیزیکی دشمن چندان تغییر نکرده بود. این یعنی تفکر بسیجی، یعنی هیچ بن بستی برای ما وجود ندارد.

سردار سلامی با اشاره به اقدامات و تفکر شهید تهرانی مقدم برای هدف قرار دادن ناوهای هواپیمابر با موشک بالستیک در صورت بروز هر گونه تهدید یا خطایی از سوی آنان، گفت: دستیابی به این تکنولوژی پیشرفته داستان ناوهای هواپیمابر را در منطقه پایان داد و موجب عقب نشینی آمریکایی ها شد. امروز به برکت انقلاب اسلامی قدرت سیاسی و تسلط آمریکا بر منطقه از بین رفته است و چند سال پیش فرماندهان آمریکایی اعلام کردند که ناوهای هواپیمابر آهن‌پاره و انبار مهماتی برای نابودی آنهاست که از دولت مردان خود خواستند آنها را نجات دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: دستاوردهای دفاعی و علمی که امروز به آنها دست یافته ایم روزی برای ما آرزو بود اما به برکت انقلاب اسلامی و هدایت های هوشمندانه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به این جایگاه رسیده ایم.

وی با اشاره به اقدامات تروریستی و تشکیل داعش توسط آمریکایی ها در منطقه، گفت: تلاش آنها برای آسیب به مقاومت به وسیله گروه های تروریستی موجب شد قدرتی عظیم و مردمی در سوریه، عراق و یمن شکل بگیرد که امروز موجب وحشت رژیم صهیونیستی است. آنها بیش از ۷ تریلیون دلار برای تشکیل داعش هزینه کردند اما دستاورد و پیروزی آن برای انقلاب اسلامی و مقاومت است.

سردار سلامی افزود: ایران اسلامی دربرابر همه توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی ایستاده و ترور، تحریم و تهدید آمریکایی ها را شکست داد. آمریکایی‌ها می‌دانند همه قدرت‌هایی که امروز جرات ایستادگی دربرابر آمریکا را پیدا کرده اند و با سیاست های آنها مخالفت می کنند به دلیل پیروزی های جبهه مقاومت است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را یک قدرت جهانی دانست و گفت: بخش اعظم مشکلات اقتصادی کشور به دلیل مشکلات مدیریتی است اما با وجود این مسائل نیز مشکلات کشور ما قابل مقایسه با مشکلات اجتماعی و اقتصادی آمریکا نیست.

وی ایستادگی را رمز پیروزی بر دشمن دانست و گفت: تجربه تاریخی ما نشان می دهد که هرجا در مقابل آمریکایی ها کوتاه آمدیم و یا مذاکره کردیم آنها پیش می آیند، اینکه فرمانده معظم کل قوا می فرمایند مذاکره نمی کنیم به این دلیل است که مذاکره یک جنگ است و اگر کمی عقب نشینی کنی آنها پیش آمده و به زیاده خواهی خود ادامه می دهد، فرهنگ آمریکا نشان می دهد که انتهای مذاکره و سازش با آنها جنگ و تهاجم است.

سردار سلامی وجود رهبری مقتدر و اندیشمند را یکی از مهمترین موئلفه های قدرت ملی ایران دانست و گفت: پیروزی های امروز انقلاب اسلامی نتیجه آینده نگری رهبری معظم انقلاب است؛ اما دشمنان تلاش دارند در این استراتژی ها و اقدامات شک ایجاد کنند؛ مثلا مطرح می کنند که چرا به سوریه و عراق کمک کردیم و یا اینکه به انرژی هسته ای چه احتیاجی هست. باید به آنها گفت اگر با داعش و تروریسم در سوریه و عراق مقابله نمی کردیم امروز در مرزها باید به جنگ آنها می رفتیم.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات