مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه از بین ‌بردن بی‎سوادی والدین دانش‎آموزان عزم ملی همه دستگاه‎ها را می‏طلبد، گفت: دستگاه‎های اجرایی می‎توانند در شناخت این افراد تاثیرگذار باشند و به ما معرفی کنند.

لرستان خبر، گودرز کریمیفر عصر امروز در نخستین شورای راهبردی سودآموزی لرستان در خرمآباد اظهار داشت: با توجه به اینکه ریشهکن کردن بیسوادی در استان لرستان یکی از برنامههای جدی ما در این خصوص است، بنابراین نخستین شورای راهبردی پس از دو سال در استان لرستان تشکیل شده است، تا با حمایت سایر دستگاههای اجرایی به امر مهم دست پیدا کنیم.

 

وی عنوان داشت: در بین دستگاههای اجرایی استان کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج سازندگی و... باید بیشتر تلاش کنند، تا بیسوادی در این استان ریشهکن شود و این دستگاه افراد بیسواد ادارات خود و خانوادههای آن‌ها را شناسایی و به ما اطلاع دهند.

 

این مسئول یادآور شد: یکی از برنامههای که ما باید بر اساس برنامه پنجم توسعه به آن دست پیدا کنیم، ریشهکن کردن بی سوادی افراد بیسواد به خصوص گروهای سنی بین 10 تا 49 ساله است.

 

کریمیفر خاطرنشان کرد: 300 هزار دانشآموز در آموزش و پرورش لرستان قرار دارند که در بین این افراد اولیای برخی از آنها بیسواد هستند، بنابراین یکی از برنامههای ما از بین‌ بردن بیسوادی در بین اولیای دانشآموزان و شناسایی آن‌ها است.

 

این مسئول متذکر شد: متاسفانه در برخی از افراد بیسواد انگیزه و میل ادامه درس خواندن و شرکت در کلاس درس در برخی مناطق کم‏تر توسعه یافته و نیمه توسعه یافته وجود ندارند که این خود یکی از بزرگترین چالشهای ما در اجرایی شدن طرح با‌سوادی 10 تا 49 سال‌ها است.

 

کریمیفر ادامه داد: ما باید باور باسواد شدن را در افراد بیسواد به وجود بیاوریم، زیرا باسواد کردن افراد بیسواد در جامعه یک وظیفه همگانی است و همه ما باید در این راستا تلاش کنیم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات