معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

لرستان خبر: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: باید در راستای برآوردن نیاز افراد نوآور و تسهیل در دریافت وام وتسهیلات از سوی افراد نوآور و شرکت‌های دانش‌بنیان بدون مراجعه به تهران، صندوق نوآوری در استان لرستان تأسیس شود.

به گزارش لرستان خبر، سورنا ستاری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان در لرستان افزایش یابد.

 

وی ضمن تأکید بر این‌که باید مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان برطرف شود، افزود: نباید روند تأیید صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان طولانی شود و ما تلاش می‌کنیم تا این مشکل برطرف شود.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد: در راستای فعالیت مناسب و ایفای نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور، دولت زیرساخت‌هایی را برای این شرکت‌ها در نظر گرفته است و تسهیلات را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

 

وی بر لزوم وجود نیروی کارآمد و نیروی انسانی نوآور تأکید و تصریح کرد: در صورتی امکانات و تجهیزات فراهم شده در زمینه کارهای پژوهشی نتیجه می‌دهد که شیوه تفکر و نوع نگاه‌ها تغییر کند و نیروی انسانی نوآور وجود داشته باشد.

 

ستاری ضمن تأکید بر لزوم نوآوری و ابتکار در جامعه و قشر جوان، بیان کرد: باید نگاه‌ها به اشتغال و اشتغال‌زایی تغییر کند چراکه جوانان اشتغال را در به استخدام دولت درآمدن می‌بینند در حالی‌که با تغییر نگاه باید خود افراد به دنبال اشتغال پیش بروند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید در راستای برآوردن نیاز افراد نوآور و تسهیل در دریافت وام وتسهیلات از سوی افراد نوآور و شرکت‌های دانش‌بنیان بدون مراجعه به تهران، صندوق نوآوری در استان لرستان تأسیس شود.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ما آمادگی اعطای وام به اساتید دانشگاهی را بدون ضامن و ارائه چک و سفته تا سقف 150 میلیون تومان داریم و نیز شرکت‌های دانش‌بنیان و افراد نوآور می‌توانند از تسهیلات 300 میلیون تومانی قرض‌الحسنه بهره‌مند شوند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات