رئیس اتحادیه انجمن‌های علمی آموزشی معلمان فیزیک کشور:

لرستان خبر: رئیس اتحادیه انجمن‌های علمی آموزشی معلمان فیزیک کشور گفت: بیشتر فارغ‌التحصیلان رشته فیزیک و حدود 60 درصد برگزیدگان المپیادها به دلیل مشکلات مادی و جاذبه دیگر کشورها، از ایران مهاجرت می‌کنند.

به گزارش لرستان خبر، محمدحسن بیاتانی عصر امروز در حاشیه شانزدهمین کنفرانس فیزیک ایران در دانشگاه لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز تمایل دانش‌آموزان به رشته ریاضی فیزیک کم شده است.

 

وی افزود: هم اکنون 60 درصد دانش‌آموزان رشته تجربی و تنها 12 درصد رشته ریاضی را انتخاب می‌کنند این در حالی است که حدود 20 سال پیش 70 درصد دانش‌آموزان رشته ریاضی فیزیک را انتخاب می‌کردند.

 

رئیس اتحادیه انجمن‌های علمی آموزشی معلمان فیزیک کشور عنوان کرد: امروز بیشتر فارغ‌التحصیلان رشته فیزیک بیکار هستند درحالی که در گذشته جذب می‌شدند، از طرفی امروز گرایش فیزیک و هسته‌ای نسبت به سایر گرایش‌ها داوطلب بیشتری دارد.

 

وی فارغ‌التحصلان رشته فیزیک را در سال حدود یک هزار و 500 نفر برشمرد و تصریح کرد: بیشتر فارغ‌التحصیلان رشته فیزیک و حدود 60 درصد برگزیدگان المپیادها به دلیل مشکلات مادی و جاذبه دیگر کشورها، از ایران مهاجرت می‌کنند.

 

بیاتانی بیان کرد: دولت باید برای جلوگیری از مهاجرت تحصیل‌کرده‌ها و نیز در راستای رفع مشکلات اقتصادی این قشر در زمانی که می‌توانند برای تولید علم و ثمر دادن در کشور مفید باشند، تدابیر لازم را بیندیشد.

 

وی ضمن تأکید بر لزوم حفظ شأن معلمان در کشور، خاطرنشان کرد: در صورت حفظ شأن این قشر از جامعه می‌توان شاهد ارتقای سطح علمی کشور باشیم.

 

رئیس اتحادیه انجمن‌های علمی آموزشی معلمان فیزیک کشور گفت: در راستای کاهش فاصله علمی ایران اسلامی با سایر کشورها تلاش‌های زیادی انجام شده و تغییر در نوع نگاه و توجه به امر پژوهش در اموزش و پرورش سبب موفقیت ایران در انرژی هسته‌ای و نانو بوده است.

 

وی نبود بازار کار مناسب و اشتغال به کار را از دلایل عدم گرایش دانش‌آموزان به رشته ریاضی فیزیک دانست و افزود: امروز در ایران زیرساخت‌های مهندسی دچار اشکال شده است.

 

انتهای پیام/پ

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات