امام جمعه بروجرد:

لرستان خبر: امام جمعه بروجرد گفت: جامعه اسلامی امروز مدیون فرهنگ فاطمی است و تنها در صورتی می تواند از جریان اسلامی دفاع کند که فرهنگ فاطمی را بشناسد و در جامعه ترویج دهد.

به گزارش خبرگزاری لرستان خبر از  بروجرد ، حجت الاسلام حسن ترابی امروز در مراسم جشن ولادت حضرت زهرا (س) در بروجرد اظهار کرد: همه مسلمانان چه مرد و چه زن باید از زندگانی حضرت زهرا (س) الگوبرداری کنند و ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) را سرلوحه زندگی دینی و اجتماعی خود قرار دهند.

وی افزود: حضرت فاطمه (س) زمانی به دنیا آمد که عرب های دوران جاهلیت زنان و دختران خود را زنده به گور می کردند  و ایشان به عنوان یک الگو برای بشریت سبب شخصیت بخشی به زنان جامعه شد.

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) در همه زمینه های دینی و معرفتی سرآمد همه زنان دنیا بوده است و به عنوان الگوی کاملی برای زنان و مردان برای امامان مادری نمونه بوده است.

امام جمعه بروجرد اظهار کرد: مقام حضرت فاطمه (س) به قدری بالاست که پس از رحلت پیامبر (ص) چندین بار جبرئیل بر ایشان نازل می شد و ایشان را از اخبار و حوادث آینده خبر  می داد که امام علی (ع) این وقایع را در کتاب مصحف فاطمیه ذکر کرده اند و این کتاب به عنوان گنجینه ای راهنما و راهگشای مسلمانان در همه امور است.

حجت الاسلام ترابی افزود: جامعه اسلامی امروز مدیون فرهنگ فاطمی است و تنها در صورتی می تواند از جریان اسلامی دفاع کند که فرهنگ فاطمی را بشناسد و در جامعه ترویج دهد زیرا در صورت شناخت و بهرب گیری از فرهنگ فاطمی و بکار گیری آن در زندگی می توان در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن ایستادگی کرد.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات