رئیس سازمان حج و زیارت لرستان:

خبرگزاری لرستان خبر: رئیس سازمان حج و زیارت استان لرستان گفت: در صورت فراهم شدن شرایط پهنای باند فرودگاه خرم آباد به زودی شاهد اعزام زائران لرستانی به صورت مستقیم از فرودگاه خرم آباد به سمت سرزمین وحی و عتبات عالیات هستیم.

حمید الیاسی در گفت و گو با خبرنگار لرستان خبر در  خرم آباد ، اظهار کرد: اعزام مستقیم زائران از فرودگاه خرم آباد یکی از دغدغه های اصلی سازمان حج و زیارت و سایر نهادهای استانی است که در این راستا با همکاری استاندار لرستان تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی افزود: بنا بر گزارش سازمان حج و زیارت کشور سهمیه لرستان برای اعزام زائران به سرزمین وحی در امسال  ۹۸۵ نفر در قالب ۷ گروه اعلام شده است، که این زائران در قالب کاروان های متفاوت در تمام شهرهای لرستان اعزام می شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت لرستان تصریح کرد: از گروه های اعزامی امسال به حج تمتع ۳ گروه از آن مربوط به شهر خرم آباد، ۲ گروه مربوط به شهر بروجرد، ۱ گروه مربوط به شهر الیگودرز و یک گروه مربوط به شهر دورود است.

الیاسی اظهار کرد: طبق جلساتی که با استاندار لرستان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی  و سازمان هواپیمایی کشوری داشته ایم تصمیم گرفته شد باندهای فرودگاه خرم آباد برای فرود هواپیماهای پهن پیکر عریض شود تا به زودی پرواز مستقیم زائران لرستانی از فرودگاه خرم اباد به سرزمین وحی را داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، سازمان حج و زیارت  ستادهایی را برای تحقق شعار سال با محوریت اقتصاد و فرهنگ تشکیل داده است که امید است در امسال شاهد تحقق آنها  باشیم.

الیاسی افزود: بر اساس طرحی که از سوی سازمان حج و زیارت کشور سال گذشته ابلاغ شد زائران محترم حج تمتع می توانند هزینه سفر خود را از طریق ۲ قسط که یکی در اسفند ماه سال گذشته پرداخت شد و قسط دوم را از ۶ اردیبهشت به مدت یک هفته پرداخت نمایند.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات