مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: فرهنگ جهادی و جهاد فرهنگی باید مدنظر معلمان قرار بگیرد و آموزش و پرورش لرستان از مدیران و معلمان صاحب فکر و ایده دعوت می‌کند راه‌کارهای خود را برای ارتقای آموزش و پرورش ارائه دهند.

به گزارش لرستان خبر از خرم‌آباد، گودرز کريمي‌فر، امروز در مراسم تجليل از معلمان نمونه لرستان که در پرديس دانشگاه علامه طباطبايي خرم‌آباد برگزار شد، با گرامي‌داشت ياد و خاطره استاد مطهري اظهار کرد: استاد شهيد مرتضي مطهري هم به سنت اعتقاد داشت و هم به سبک نو، ولي معتقد بود نوگرايي زماني زيباست که روح شريعت در آن حفظ شود.

وي با بيان اينکه شهيد مطهري پيروي از عقلانيت را برگرفته از مسير و شعار اعتدال مي‌دانست، افزود: سخنان و رهنمودهاي اين استاد و معلم برجسته با گذشت سال‌ها پس از شهادت وي همچنان در اذهان باقي مانده است و براي همگان تازه است.

کريمي‌فر به تأليف بيش از صد کتاب توسط استاد مطهري اشاره و بیان کرد: کتب استاد مطهري براي همه اقشار از کودک و نوجوان و جوان و مرد و زن قابل فهم است، شهيد مطهري به همه زبان‌ها در هر شرايط و براي هر کس سخن گفته و دغدغه وي پاسخ به نيازهاي جامعه و نيازهاي فرهنگي نسل جوان و نوجوان جامعه بوده است.

مديرکل آموزش و پرورش لرستان با بيان اينکه افتخار ما اين است که شهيد مطهري الگوي معلمان ما است، گفت: استاد شهيد مرتضي مطهري مسائل و مطالب را به‌گونه‌اي بيان مي‌کرد که هر مخاطبي از شنيدن صحبت‌هاي وي لذت مي‌برد.

وي با بيان اينکه خردگرايي استاد مطهري در چارچوب عقلي، فلسفي و اسلامي مي‌گنجد، افزود: استاد مطهري متفکرترين دانشمند عصر کنوني بود، وي با همراهي شهيد مفتح توانست وحدت بين حوزه و دانشگاه را برقرار کند و با شهادتش نيز توانست علم و شهادت را به هم پيوند دهد.

کريمي‌فر با بيان اينکه تجربه، نگاه و ديدگاه‌ و شخصيت معلم در فرايند تدريس نقش مهمي دارد، گفت: معلم بايد هم نگاه علمي و هم شخصيتي برجسته داشته باشد تا بتواند در دانش‌آموزان تأثيرگذار باشد.

وي با بيان اينکه معلمي موفق است که شاگردنگر و درس‌نگر باشد و يک معلم بايد روان‌شناس و جامعه‌شناس خوبي باشد، افزود: يک معلم بايد دانش‌آموزان را خلاق، مبتکر و کنجکاو بار بياورد و علاوه بر اين نظم و انضباط را در دانش‌آموزان بپروراند.

مديرکل آموزش و پرورش لرستان با بيان اينکه فرهنگ جهادي و جهاد فرهنگي بايد مدنظر معلمان قرار بگيرد، گفت: آموزش و پرورش استان از مديران و معلمان صاحب فکر و ايده دعوت مي‌کند راه‌کارهاي خود را براي ارتقاي آموزش و پرورش ارائه دهند.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات