معاون بنیاد شهید لرستان:

لرستان خبر: معاون پژوهشی بنیاد شهید لرستان گفت: بدون فرهنگ و هنر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امکانپذیر نیست و در این راستا باید تئاتر مقاومت و تئاتر خیابانی با موضوع جنگ و انقلاب برگزار شود.

به گزارش لرستان خبر از خرم آباد، اکبر ذیودار امروز در حاشیه ستاد برگزاری سالروز گرامیداشت حماسه 3 خرداد در خرم آباد اظهار کرد: در ارتباط با بحث ترویج فرهنگ و شهادت دو مقوله مطرح می شود که یکی جمع آوری اطلاعات و آمار شهیدان و ایثارگران و دیگری بحث انتشار آن است که ما امروزه کار جمع آوری را انجام داده ایم.

وی افزود: هم اکنون تعداد زیادی از وصایا و دست نوشته های شهیدان و عکس های آنان را جمع آوری کرده ایم که متأسفانه هنوز منتشر نشده اند.

ذیودار بیان کرد: آزادسازی پلدختر به منزله بزرگترین پیروزی سیاسی انقلاب اسلامی بود چون با این پیروزی وضعیت ایران در جهان تغییر کرد به طوری که کشوری که به هیچ وجه حاضر نبود در جنگ کوتاه بیاید مجبور شد برای ایران تقاضای صلح بدهد.

معاون پژوهشی بنیاد شهید لرستان اظهار کرد: نقش لرستان در عملیات بیت المقدس بسیار پررنگ بوده است.

وی تصریح کرد: لرستان در جنگ 43 روزه خرمشهر 163 شهید و در عملیات حاجعمران 223 شهید را تقدیم کرده است که باید برای بزرگداشت این شهیدان هرساله برنامه اجرا کنیم.

ذیودار افزود: بنا بر بیانات مقام معظم رهبری باید همه با همفکری  همکاری بنامه هایی را اجرا کنیم که از جمله این برنامه ها، اجرای برنامه فرهنگی، هنری در حسینیه سید الشهدا خرم اباد با حضور سازمان هایی مانند سپاه، شهرداری، ارتش و صدا و سیما برگزار می شود.

معاون پژوهشی بنیاد شهید لرستان گفت: بدون فرهنگ و هنر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امکانپذیر نیست و در این راستا باید تئاتر مقاومت و تئاتر خیابانی با موضوع جنگ و انقلاب برگزار شود.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات