معاون وزارت آموزش و پرورش:

لرستان خبر: معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۲۰۰ کانون فرهنگی تربیتی در کل کشور وجود دارد که ۲۸ کانون از این تعداد جزو طرح ملی و دارای استانداردهای لازم است که کانون امام علی (ع) شهرستان دورود نیز یکی از آنها است.

به گزارش لرستان خبر از دورود، علی عراقی امروز در همایش مدیران کانون‌ها و اردوگاه‌های فرهنگی و تربیتی استان لرستان که در کانون امام علی (ع) شهرستان دورود برگزار شد، خطاب به فعالان در کانون‌ها و اردوگاه‌های فرهنگی و تربیتی اظهار کرد: شما در تربیت و تعلیم دانش‌آموزان و فرزندان کشور نقش ویژهای را ایفا می‌کنید و وظیفه سنگینی دارید.

وی با تأکید بر اهمیت برگزاری این همایش و نشست‌ها، خاطرنشان کرد: در سال 93  برنامه‌های ویژه‌ای داریم که امیدواریم موجب شکوفایی در بخش تربیت و غنی‌سازی اوقات فراغت شود.

معاون اداره‌کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دوره‌های سنی مختلف، عنوان کرد: هر دوره سنی نیازهای مربوط به خود را دارد.

وی تصریح کرد: در مقطع ابتدایی نیاز به ایجاد شادابی، نشاط و خلاقیت در دانش‌آموزان احساس می‌شود و در مقطع تحصیلی راهنمایی با توجه به اهمیت این دوره سنی، دانش‌آموز نیاز به تربیت و راهنمایی دارند.

عراقی عنوان کرد: در دوران دبیرستان، دانش‌آموز باید به تحقیق، پژوهش و مطالعه هدایت شود و این با تشکیل انجمن‌ها و گروه‌های تحقیقاتی محقق می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه شعارمان در تابستان سال 93 "هر دانش‌آموز یک مهارت"است، اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی‌های کانون‌ها و اردوگاه‌ها در راستای تحقق این شعار باشد.

وی با بیان اینکه 23 سال از آغاز به کار کانون‌های فرهنگی و تربیتی گذشته است، گفت: از همان ابتدا این کانون‌ها به عنوان محلی برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، در راستای فعالیت‌های مکمل برنامه‌های کمک درسی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: باید برنامه‌های خود را متناسب با زمان و نیاز بچه‌ها پیش ببریم، چراکه نمی‌توان از برنامه‌های 20 سال گذشته استفاده کرد.

معاون اداره‌کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مشارکت خانواده‌ها در غنی‌سازی اوقات فراغت فرزندان خود، گفت: خانواده‌ها مسئول اصلی تربیت کودکان هستند و می‌توان با برنامه‌های مناسب و مشارکت خانواده‌ها در این برنامه‌ها، کودکان را به سمت کانون‌ها و اردوگاه‌ها هدایت کرد.

عراقی با بیان اینکه حدود یک هزار و 200 کانون فرهنگی تربیتی در کل کشور وجود دارد، گفت: 28 کانون از این تعداد جزو طرح ملی و دارای استانداردهای لازم است که کانون امام علی (ع) شهرستان دورود نیز یکی از آنها است.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات