مدیرکل نوسازی مدارس لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: امسال سازمان نوسازی مدارس کشور در چهارمین جلسه ستاد مرکزی خود به اتفاق آراء استان لرستان را به عنوان استان میزبان دربرگزاری اختتامیه شانزدهمین جشنواره خیران مدرسه سازکشور انتخاب کردند.

به گزارش لرستان خبر از خرم آباد، حسین اسدی پور امروز در جلسه تشریح برنامه های شانزدهمین جشنواره خیران مدرسه سازاستان لرستان اظهار کرد:هرساله جشنواره های خیران مدرسه ساز درتمامی استانهای کشوربرگزار می شود و امسال شاهد برگزاری شانزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز در تمامی نقاط کشور هستیم که درحال برگزاری است.

وی افزود: امسال سازمان نوسازی مدارس کشور در چهارمین جلسه ستاد مرکزی خود به اتفاق آراء استان لرستان لرستان را به عنوان استان میزبان دربرگزاری اختتامیه شانزدهمین جشنواره خیران مدرسه سازکشور انتخاب کردند.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: خوشبختانه با اعتمادسازی هایی که در گذشته شده و حمایت هایی که امروزه وجود دارد موفق شدیم در لرستان این جشنواره را به صورت سراسری برگزارکنیم.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز درکشور دارای یک برند وامتیاز فرهنگی است وهم از بعد اعتباری می تواند برکات زیادی را برای استان به دنبال داشته باشد.

وی گفت: براساس قانون اگر خیران عزیز 30 درصد درساخت مدارس مشارکت داشته باشند درهرکجای استان که باشد دولت مکلف است تا 70درصد مابقی پروژه را تامین اعتبار نماید و این بحث دارای بند قانونی است.

اسدی پور تصریح کرد: با توجه به محدودیتهای اعتباری که داریم وازطرفی نیازهایی که آموزش وپرورش استان درحوزه های مختلف اعم ازکلاس درس، فضاهای فرهنگی، فضاهای ورزشی دارد، باید ازاین جشنواره های خیران مدرسه ساز به عنوان یک فرصت خوب استفاده کنیم ودررفع مشکلات فضاهای آموزشی و پرورشی استان تلاش و جدیت بیشتری را به کارببریم.

وی با بیان این مطلب که امسال باید ازظرفیت شانزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز لرستن وهمچنین اختتامه آن نهایت بهره برداری روببریم افزود: خوشبختانه دربین میهمانان و مدعوین ما خیرانی دراین جشنواره حضورپیدا می کنند که هرکدام ازآنها بیش از70 مدرسه را احداث و تحویل آموزش وپرورش داده اند که به عنوان نمونه یکی از خیران بیش از100 مدرسه وهنرستان و مدارس استثنایی را ساخته است.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان درخصوص برگزاری جشنواره های بانوان خیرمدرسه ساز در استان گفت: خوشبختانه تا به امروز استان لرستان دربرگزاری جشنواره های ستاد بانوان رتبه اول کشوررا به دست آورده که به دلیل برنامه ریزی خوب وپیگیری ودلسوزیه ایی بوده که شما مسئولان محترم ستاد بانوان شهرستان ها داشته اید.

اسدی پور درباره برگزاری جشنواره های استان گفت: برای اولین بار است که در برگزاری جشنواره ها یک همکاری نزدیک بین اداره کل آموزش و پرورش لرستان و اداره نوسازی لرستان وجود دارد که جای تشکر دارد.

وی افزود: بزرگترین تجمع فرهنگی کشور با بیش از 2 هزار نفر از خیران مدرسه ساز و مسئولان  کشوری و استانی 8 خرداد ماه 93  در خرم آباد برگزار می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به استقبال بسیارخوبی که درسال های گذشته از این جشنواره داشتیم این گردهمایی 2 هزارنفری را به لطف پروردگار درمجموعه ورزشی تختی خرم آباد برگزار می کنیم و برنامه های بسیارخوب و ویژه ای تدارک دیده شده که امیدواریم با تعامل وهمکاری همه عزیزان بتوانیم میزبان خوبی باشیم.

انتهای پیام/ ق

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات