معاون اوقاف لرستان:

لرستان خبر: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: بنیاد عفاف و حجاب در لرستان راه اندازی می شود و در روز ۲۱ تیر ماه مراسمی در خرم آباد برگزار و از تمامی فعالان این حوزه دعوت می شودراهکارهای خود را در این زمینه ارائه دهند.

به گزارش لرستان خبر از خرم آباد، حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده امروز در جمع خبرنگاران از برپایی بنیاد عفاف و حجاب در لرستان خبر داد و اظهار کرد: در روز 21 تیر ماه مراسمی در این ارتباط در خرم آباد برگزار می شود و از تمامی فعالان این حوزه دعوت می شود راهکارهای خود را در این زمینه ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: اولین وظیفه حاکمان در جامعه اسلامی اقامه نماز، پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر است لذا تمامی مسئولین این حوزه باید تلاش خود را برای تقویت مقوله حجاب در لرستان بکار گیرند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان به آثار منفی استفاده از ماهواره و اینترنت اشاره کرد و گفت: زیبنده نیست در استان لرستان حتی یک زن بی حجاب وجود داشته باشد و زنان مسلمان نباید تحت تاثیر تبلیغات منفی ماهواره و اینترنت در مورد حجاب قرار گیرند.

حجت الاسلام عباس زاده افزود: در ارتباط با تقویت عفاف و حجاب همه مردم باید در عرصه حاضر شوند و در این مورد احساس مسئولیت داشته باشند و امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنند.

وی با بیان این مطلب که تمامی شهدا به رعایت حجاب و عفاف تاکید فراوان داشته اند گفت: آنچه در وصیت نامه تمام شهدا مشخص است سفارش آن ها به رعایت حجاب از جانب خانواده های خود و تمامی زنان مسلمان بوده و آن ها بخاطر حفظ این ارزشها جان خود را فدا کردند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان تصریح کرد: با اشاره به این حقیقت که همه ما شیعه و مسلمان هستیم و حجاب یکی از اولویت های زندگی است تصریح کرد: همه ما مردان باید از خانواده های خود حفاظت کنیم و نگذاریم بی عفتی وارد حریم خانواده هایمان شود.

وی به نقش و حضور مثبت زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: اسلام نمی گوید زنان در خانه بنشینند و هیچ رفت و آمدی نداشته باشند بلکه می فرماید زنان باید با حفظ حجاب فعالیت های اجتماعی داشته باشند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان افزود: آن ها که حجاب را مانع فعالیت های زنان می دانند سخت در اشتباه هستند چرا که با چادر و حجاب 100 درصدی هم می شود کارهای بسیار سخت و دشوار هم انجام داد.

حجت الاسلام عباس زاده گفت: اگر زنان با حجاب کامل در اجتماع ظاهر شوند عرصه را بر زنان بی حجاب تنگ کرده و آن ها دیگر جرات نمی کنند با ظاهر نامناسب در اجتماع ظاهر شوند.

انتهای پیام/ ق

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات