امام جمعه پلدختر:

لرستان خبر: امام جمعه پلدختر گفت: احیای فرهنگ زکات در جامعه سبب ریشه کنی فقر در جامعه و برقراری عدالت اجتماعی در میان مردم می شود.

به گزارش لرستان خبر از خرم آباد، علی محمد لروند امروز در جمع خبرنگاران در پلدختر اظهار کرد: همایش بزرگ زکات در شهرستان پلدختر با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان و برخی از مسئولان استانی در روز 4 خرداد ماه امسال برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش افزود: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش بزرگ تبیین و تشریح ابعاد این فریضه الهی است که سبب می شود فرهنگ زکات در جامعه ترویج داده شود.

حجت الاسلام لروند تصریح کرد: فرهنگ سازی در زمینه پرداخت و جمع آوری زکات و فراهم کردن بستر مشارکت فعال مردم در راستای اجرای این فریضه مهم الهی از دیگر اهداف برگزاری این همایش در شهرستان پلدختر است.

امام جمعه پلدختر بیان کرد: یکی از مواردی که در دین اسلام بسیار بر آن تأکید شده است زکات است که ما نیز در راستای عمل به فرامین دینی و فرایض الهی باید به ترویج فرهنگ پرداخت و جمعآوری زکات در جامعه بپردازیم.

حجت الاسلام لروند افزود:  پرداخت زکات موجب فقرزدایی از جامعه می شود و توجه به زکات به عنوان یکی از احکام الهی، نقش مهمی در فقرزدایی از سطح جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از آن دارد.

وی گفت: احیای فرهنگ زکات در جامعه سبب ریشه کنی فقر در جامعه و برقراری عدالت اجتماعی در میان مردم می شود که این عدالت و برابری همان دستورات الهی دین اسلام است که باید در جامعه اسلامی تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/ ق

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات