مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن کریم خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف در مشهد مقدس این تعهد را داده است که یک میلیون حافظ و قاری تربیت کند بنابراین سال گذشته 6700 نفر از این تعداد سهم استان لرستان شده است و خوشبختانه استان لرستان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم جزو یکی از 3 استان برتر در کشور شده است.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام علی خاکباز ظهر امروز در جمع رسانه‌های لرستان در خرم‌آباد ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و به ویژه ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: طرح نشاط معنوی بستری برای اوقات فراغت جوانان در سایه بقاع امامزادگان در 24 بقعه و امامزاده استان لرستان اجرا می‌شود که در این طرح کلاس‌های اخلاق، عقاید، تربیت، مشاوره و غیره برگزار می‌شوند.

 

وی عنوان داشت: بیش از 200 مبلغ بومی و غیر بومی که از قم دعوت شده‌اند در این طرح ما را یاری می‌کنند و در تربیت دینی جوانان که اوقات فراغتشان با ماه مبارک رمضان ادغام شده است می‌توانند  ما را کمک کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اینکه ما می‌توانیم در اوقات فراغت جوانان و تربیت دینی آنها تاثیر زیادی داشته باشیم خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان در کنار طرح نشاط معنوی جوانان زیادی را جذب کرده و به آنها آموزش‌های دینی و اخلاقی می‌دهیم.

 

وی با اشاره به طرح بصیرت عاشورایی و اجرای آن در استان لرستان ادامه داد: طرح بصیرت عاشورایی یک برنامه فرهنگی کامل و جامع است که در استان لرستان برگزار می‌شود.

 

خاکباز با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن کریم خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف در مشهد مقدس این تعهد را داده است که یک میلیون حافظ و قاری تربیت کند بنابراین سال گذشته 6700 نفر از این تعداد سهم استان لرستان شده است و خوشبختانه استان لرستان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم جزو یکی از 3 استان برتر در کشور شده است.

 

این مسئول اضافه کرد: 5500 نفر در آزمون نهایی این مسابقه شرکت کرده‌اند که این برای ما امیدوارکننده است.

 

خاکباز ادامه داد: امسال 7700 نفر سهم استان لرستان در این طرح هستند که خوشبختانه تاکنون بیش از 2000 قاری و حافظ قران ثبت‌نام کرده‌اند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان تصریح کرد: مسابقات قرآنی سال گذشته در استان لرستان به خوبی اجرا شده‌اند و در این مسابقات به نفرات برتر یک حج عمره مفرده، یک عتبات عالیات، 4 سفر مشهد مقدس و 80 جایزه دیگر  اهدا شده است.

 

وی گفت: بحث احیای موقوفات تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف باید در دستور کار همه ما قرار گیرد و ما به دنبال وقف‌های جدید و مورد نیاز استان مانند قرآن، کمک به جوانان، دانشجویان، افراد نیازمند و کسانی که در شرف ازدواج هستند را یکی از برنامه‌های خود به ویژه در سال جاری قرار دهیم.

 

این مسئول با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه لرستان همه نقاط ضعف را به جان و دل می‌پذیرد اضافه کرد: امیدواریم رسانه‌های این استان نقاط مثبت ما را انعکاس دهند و نقاط ضعف ما را همواره به ما گوشزد کنند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات