مدیرکل ارشاد لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل ارشاد لرستان گفت: همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان نمایشگاه بزرگ "بهار قرآن و عترت" در 10 استان کشور برگزار می‌شود که لرستان نیز یکی از این استان‌هاست.

لرستان خبر، حجت الاسلام علی اسماعیلیان امروز در جمع خبرنگاران در خرم آباد اظهار کرد: در ماه رمضان نمایشگاه بزرگ قرآن در 10 استان کشور برگزار می‌شود که لرستان نیز یکی از این استان‌هاست.

 

وی افزود: برای برپایی نمایشگاه بزرگ قرآن در ماه رمضان به اعتبارات زیادی نیاز داریم که امید است تمامی نهادهای فرهنگی استان ما را در برپایی هرچه باشکوه‌تر این نمایشگاه قرآنی یاری رسانند.

 

حجت‌الاسلام اسماعیلیان با بیان اینکه در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز 200 غرفه در این نمایشگاه برپا می‌شود، تصریح کرد: کمبود اعتبارات فرهنگی سبب آسیب‌پذیری نهادهای فرهنگی کشور میشود که این مهم باید مورد توجه متولیان امر قرار بگیرد.

 

مدیرکل ارشاد لرستان در رابطه با بخش‌های مختلف این نمایشگاه بیان کرد: موضوع نمایشگاه "بهار قرآن و عترت" با توجه به نام‌گذاری سال به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" و تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر ضرورت توجه به فرهنگ به‌ویژه فرهنگ دینی نمایشگاه قرآن و عترت صرفاً با موضوعات قرآن و عترت است.

 

وی افزود: بخش فعالیت‌های جنبی این نمایشگاه شامل امور هنری از جمله هنرهای تجسمی، نمایشی و سینمایی و بخش کودک و نوجوان و فعالیت‌های مرتبط با این بخش است و علاوه بر این در این نمایشگاه قرآنی کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های طراحی، خوشنویسی و نقاشی با موضوع قرآن و عترت نیز برپا می‌شود.

 

مدیرکل ارشاد لرستان در رابطه با بخش کودک و نوجوان این نمایشگاه اظهار کرد: در این نمایشگاه نرم‌افزارهای قرآنی مرتبط با کودک و نوجوان با موضوع مباحث و معارف اسلامی نیز ارائه می‌شود.

 

وی تصریح کرد: از جمله فعالیت‌های بخش علمی این نمایشگاه می توان به برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن، همایش‌های مذهبی، میزگردها، گفتمان‌های دینی، کلاس‌های آموزشی و سخنرانی اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه در نظر است از حضور قاریان ممتاز، سخنرانان و مداحان برجسته نیز استفاده شود، افزود: بخش پژوهشی این نمایشگاه نیز شامل معرفی پایان‌نامه‌ها، مقالات، گفتمان‌های چهره‌ به چهره و میزگردهای تخصصی با حضور اساتید، پژوهشگران و نخبگان کشور است.

 

حجت‌الاسلام اسماعیلیان با اشاره به فعالیت 50 مؤسسه قرآنی وابسته به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و 150 مؤسسه و مرکز قرآنی وابسته به سایر ادارات و نهادها، بیان کرد: در این نمایشگاه مؤسسات قرآنی استان توانمندی‌های خود در حوزه قرآن را برای بازدیدکنندگان معرفی می‌کنند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات