رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان خبرداد

لرستان خبر: رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان گفت :11 هزار و463 نوآموز تا پایان هفته سوم در برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان مورد ارزیابی قرار گرفته است .

لرستان خبر،ˈامیرحسین برجیˈروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستای اجرای برنامه سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان این طرح از 17 خردادماه جاری تا 17 مردادماه سال جاری به مدت دو ماه در لرستان ادامه دارد.
 

وی اظهار داشت : از این تعداد نوآموز لرستانی 9 هزار و 663 نفر پس از دریافت شناسنامه سلامت به مدارس عادی ارجاع داده شدند و تعداد یک هزار و 800 نفر جهت انجام بررسی بیشتر به مراحل تخصصی معرفی شدند.
 

برجی افزود : طبق هماهنگی که با آموزش و پرورش عشایری به عمل آمده، سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان عشایری قبل از شروع سال تحصیلی 94-1393 صورت خواهد گرفت.
 

وی با اشاره به اینکه برنامه سنجش نوآموزان پایه اول ابتدایی برنامه ای ملی وکشوری است ، گفت :این برنامه در استان در 18 پایگاه ثابت و هفت پایگاه سیار اجرا خواهد شد، که در صورت لزوم در مکانهای مورد نیاز تمدید می شود .
 

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در این برنامه 33 هزار نوآموز مورد سنجش قرار گیرند ،گفت: نوآموزان برنامه سنجش در زمینه های آمادگی تحصیلی، هوش، بینایی، شنوایی ومعاینه های عمومی و بهداشتی سنجش خواهند شد و در صورت لزوم به مراحل تخصصی اجراع می شوند .
 

برجی افزود: در این طرح نوآموزانی که نیاز به ارزیابی تخصصی نداشته باشند، با دریافت پرونده سلامت به مدرسه مورد تقاضا برای ثبت نام معرفی و نوآموزانی که مشکوک به مشکل باشند، پس از اجرای آزمون های تخصص مورد نیاز و تعیین جایگاه آموزشی به واحد مورد نظر معرفی می شوند.
 

وی اظهار داشت: کمک به بهبود کیفی آموزش و پرورش، تعیین ویژگی های نوآموزان از لحاظ هوش و استعداد و تشخیص به موقع مشکلات جسمی و روحی در کودکان از جمله اهداف اجرای این طرح هستند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات