امام جمعه بروجرد:

لرستان خبر: امام جمعه بروجرد عنوان کرد: مجموعه شهرداری نباید تحت فشار دیگران کار کنند بلکه تنها نیاز منطقه و مردم و پاسخگویی به اعمال در روز قیامت را مد نظر بگیرند.

لرستان خبر، حجت الاسلام والمسلمین ˈحسن ترابیˈ روز دوشنبه در دیدار با کارکنان شهرداری بروجرد به مناسبت روز شهرداریها، در حسینیه اهل البیت (ع) این شهرستان افزود: باید اقتصاد مقاومتی و پرهیز از صرف هزینه های اضافه در مجموعه شهرداری اعمال شده و سال به سال درصد بودجه عمرانی افزایش یابد.
 

وی افزود: سرفصل های کاری در حوزه شهرداری بسیار متنوع است و شهروندان از زمان تولد تا زمان مرگ با مجموعه شهرداری سر و کار دارند.
 

وی خدمات شهرداری بروجرد را مطلوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: شهرداری با تمامی محدودیت ها و مشکلات مالی تا کنون توانسته خدمات خوبی را به شهروندان ارایه دهد .
 

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه در گذشته شهرداری ها از بودجه دولتی استفاده می کردند افزود: هم اکنون شهرداریها باید خودکفا و خودگردان باشند که این مساله کار را برای اغلب شهرداری ها سخت کرده و شهرداریهای کشور از نظر درآمد زایی، تامین هزینه ها ی جاری و پیشرفت طرحهای عمرانی با مشکل مواجه اند.
 

وی با اشاره به وجود نیروهای مازاد در شهرداریها افزود: متاسفانه به دلیل عدم مدیریت های گذشته در این مجموعه شهرداریها با مشکل نیروی مازاد و مشکل در تامین حقوق انها مواجه اند.
 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی از شهرداری بروجرد و سازمانهای وابسته به آن خواست تا در حوزه عمران و خدمات شهری عدالت را رعایت کنند و خدمات را بر اساس نیاز و اولویت بندی ها به همه مردم ارایه دهند.



در ادامه شهردار بروجرد از ارایه بیش از 100 نوع خدمات شهرداری به مردم خبر داد و گفت: هم اکنون شهرداری با یک هزار و 700 نیرو کارگر و کارمند و با وجود تمامی مشکلات مالی آماده خدمات رسانی به مردم است.



ˈ منوچهر یوسفیˈ افزود: در سال 92 بودجه شهرداری 52 میلیارد تومان بود که 100 درصد محقق شد و حتی چهار درصد بیشتر از بودجه مذکور تحقق داشته ایم، ولی با گذشت چند ماه از سال 93، حدود 50 درصد از بودجه تصویبی که 73 میلیارد تومان می باشد ، عقب هستیم.



وی اضافه کرد: کاهش در امدهای شهرداری ناشی از رکود ساخت و سازها و افزایش نرخ بیمه تامین اجتماعی برای ساختمانها است .


وی تشویق و ترغیب سرمایه گذاران برای ساختمان سازی را در توسعه شهر و شهرداری موثر دانست و افزود: به رغم پیگری های انجام شده شهرداری بروجرد همچنان با مشکل تامین قیر مواجه است و این در حالیست که معابر بروجرد نیاز به روکش آسفالت دارند.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات