معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان:

لرستان خبر: معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان گفت: استان لرستان بین 30 استان کشور در بحث عفاف و حجاب رتبه خوبی دارد که مورد توجه و تشویق مسئولان عالی رتبه قرار گرفته است. نگرانی پیش آمده در بحث عفاف و حجاب به دلیل کم‌کاری دولتمردان نیست، بلکه دستگاه‌های فرهنگی باید در این زمینه با استفاده از نظرات اندیشمندان، تلاش بیشتری بکنند.

لرستان خبر، سیدسعید شاهرخی دیشب در جلسه حوزه عفاف و حجاب در خرم‌آباد ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران اظهار داشت: توجه به بحث عفاف، حجاب و تاکید بر مسائل، وظیفه‌ای همه‌گیر است و این موضوع باید براساس چارچوب‌های علمی، موازین و تعالیم اسلامی در دستور کار تمام ادارات قرار گیرد.

 

وی افزود: اداره امور اجتماعی موظف است، کار پژوهش محور را در دستور کار خود بگنجاند و حاصل این پژوهش‌ها را در اختیار متولیان امر قرار دهد.

 

شاهرخی متذکر شد: ایجاد تنوع در طراحی لباس‌ها با رعایت اصول و با توجه به مبنای دینی و ارزش‌های اسلامی باید انجام شود.

 

این مسئول گفت: در شرایطی که هجمه‌های مختلف برای به انحراف کشاندن عفاف و حجاب در جامعه به وجود آمده است، نقش حوزه‌های معظم و روحانیون نقشی بی‌بدیل است و آموزش و پرورش به عنوان کانون عفاف و حجاب باید برنامه مدونی را را تهیه کند و به عنوان پیشنهاد به متولیان امر ارائه دهد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی و مدیریرت جهادی توسط مقام معظم رهبری بیان داشت: اهمیت فرهنگ در کنار بحث اقتصاد از محورهای اساسی نظام اسلامی است، همه دستگاه‌ها همواره بسترساز و متولی امر فرهنگ هستند و در فراهم کردن شرایط به منظور اشاعه فرهنگ اسلامی تاثیرگذار بوده‌اند.

 

معاون سیاسی استاندار لرستان ادامه داد: صدا و سیما شورای سیاست‌گذاری دارد و دنبال کردن سیاست‌های نظام با جدیت بیشتر و با مدیریت جهادی توسط این نهاد توقع آحاد جامعه است.

 

وی با بیان اینکه امروزه سایت‌ها و دنیای مجازی توجه قشر جوان را به خود جلب کرده است و از پر مخاطب‌ترین بخش‌هاست، عنوان کرد: خبرنگاران خوب و سرآمد باید فضا و بستر مناسب را برای مطرح کردن این موضوعات و مسائل فراهم کنند، از نقطه نظرات افراد صاحب نظر استفاده کنند و با ترویج این اصول به اشخاص و جوانان پاسخگو باشند.

 

شاهرخی گفت: مسیر حرکت و جریان حاکمیت را مردم تعیین کرده‌اند، نظام جمهوری اسلامی بسیاری از چالش‌ها را سپری کرده است و نگرانی پیش آمده در بحث عفاف و حجاب به دلیل کم‌کاری دولتمردان نیست، بلکه دستگاه‌های فرهنگی باید در این زمینه با استفاده از نظرات اندیشمندان، تلاش بیشتری بکنند.

 

وی ادامه داد: تمام توان و توجه دستگاه‌های دولتی باید صرف جلوگیری از شیوع پدیده شوم و ناپسند بدحجابی در جامعه گردد، حضور در اماکن عمومی باید بر اساس چارچوب صورت گیرد و دستگاه‌های امنیتی باید نسبت به این امر نظارت داشته باشند و به شکلی کار فرهنگی صورت گیرد که این غده سرطانی ریشه‌کن شود.

 

شاهرخی بیان داشت: گروه‌های کاری تشکیل شده است که به ادارات سرکشی می‌کنند، وظایف مدیران و کارمندان حراست را ارائه می‌دهند، اگر شخصی از قانون تبعیت نکرد، ابتدا ارشاد صورت می‌گیرد و سپس در مقابل کوچک‌ترین اشتباه بدون اغماض صورت می‌گیرد و سیستم تنبیه، توبیخ و تشویق در ادارات اجرا می‌شود.

 

وی عنوان کرد: فرمانداران شهرستان‌ها با همکاری متولیان امر، ستادهای امر به معروف و نهی از منکر، افراد متخصص در قالب نشست‌های تخصصی به موضوع حجاب و عفاف در جامعه بپردازند و راهکارهایی برای اشاعه و ترویج حجاب در جامعه ارائه دهند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات