اول مرداد امسال /

لرستان خبر: مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی ـ هنری مساجد لرستان گفت: همایش استانی تجلیل از خادمان طرح تلاوت نور، اول مرداد امسال در خرم آباد برگزار می شود.

لرستان خبر، به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، سید علی موسوی افزود: در این همایش از تلاوت کنندگان قرآن، مفسران قرآنی، اساتید جلسات سنتی قرآن و خانه های نور برتر استان تجلیل می شود.
 

وی با بیان اینکه تقدیر از تلاشگران عرصه فعالیت های قرآنی، مساجد از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش است، تصریح کرد: در این برنامه همچنین تلاش می شود افق جدیدی از فعالیت های قرآنی مساجد ترسیم شود و مساجد را در الگوسازی و پیشبرد اهداف قرآنی یاری کرد.
 

وی اظهار داشت: تبیین کیفیت توسعه مشارکت های مردمی در برنامه های قرآنی مساجد، بررسی و بیان راه های توسعه کمی و کیفی طرح تلاوت نور با استفاده از امکانات بومی و محلی و تبیین شاخص های مساجد طراز اسلامی از منظر قرآن و روایات از اهداف برگزاری این همایش استانی است.
 

وی افزود: توجه به اصل محوری و کارآمدسازی مساجد در تبیین وضع کنونی و ترسیم نقش آینده مساجد در توسعه و ارتقای فعالیت های قرآنی، ترسیم نقشه راه و سیاست های قرآنی مساجد برای نیل به مساجد طراز اسلامی و ارائه الگوی مسجد قرآنی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
 

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی ـ هنری مساجد لرستان با اشاره به شرایط اولیه انتخاب افراد شرکت کننده در این همایش، گفت: حضور مستمر در طرح تلاوت نور مسجد به عنوان قاری برتر و با تایید امام جماعت مسجد و عضویت در کانون مسجد از جمله شرایط اولیه انتخاب قاریان طرح تلاوت نور است.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات