امام جمعه بروجرد:

لرستان خبر: امام جمعه بروجرد: اخبار و رویدادها مهمترین عامل موثر و تعیین کننده در نگرش ها و موضع گیریهای کلان است و خبرنگاران سهم مهم و بسزایی می توانند در موضع گیریهای کلان کشور داشته باشند.

لرستان خبر، حجت الاسلام والمسلمینˈحسن ترابیˈ روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار در بروجرد افزود: مهمترین سرمایه خبرنگار اعتماد مردم است.
 

به گفته وی خبرنگاران باید در انجام رسالت خود تلاش کنند روز به روز به سرمایه خود که همان اعتماد مردم است بیفزایند و بدانند که هر گونه بی صداقتی باعث سلب اعتماد می شود.
 

وی اضافه کرد: صداقت و صراحت و شجاعت در بیان و رعایت امانت از اصول خدشه ناپذیر این صنف است و مهمترین وظیفه خبرنگاران اطلاع رسانی دقیق و سریع و صریح است.
 

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: در یک نظام سیاسی الهی اولین ویژگی خبرنگاران رابط قرار گرفتن میان مردم و مسوولان است و اگر چه در نظام جمهوری اسلامی مدیران و مسوولان باید با مردم مرتبط باشند اما این نکته را باید توجه داشت که در جامعه 75 میلیون نفری امکان رابطه برقرار کردن مسوولان با همه مردم ممکن نیست و این وظیفه خبرنگاران است که این رابطه به خوبی و صداقت انجام دهند.
 

وی رسانه ها را آیینه تمام نمای مردم دانست و افزود: رسانه ها زبان گویا و چشم بینای مردم هستند و رسالت خبرنگاران بیان واقعیات موجود در جامعه است تا تصمیم گیران کشور بر اساس وقایع موجود تصمیم گیری کنند.


وی افزود: این خبرنگاران هستند که با تنظیم اخبار می توانند توجه یا بی اعتنایی مسوولان را نوسان بخشند و می توانند موضوعات را در کانون توجه قرار دهند و حتی مشکلات را طوری مطرح کنند تا مسوولان به فکر راهکار حل مساله بیافتند.
 

حجت الاسلام ترابی تقویت روحیه امید در مردم را وظیفه دیگر خبرنگاران دانست و افزود: خبرنگاران با بیان عملکرد دولت و مسوولان نظام می توانند این وظیفه را انجام داده تا مردم را به آینده ای روشن دلگرم نمایند.
 

وی، دفاع واقع بینانه از عملکرد مسوولان را دیگر وظیفه خبرنگاران دانست و افزود: در عرصه ای که عده ای مغرض سعی دارند نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند، اصحاب رسانه ها هستند که باید به میدان دفاع از نظام بیایند و در برابر هجمه تبلیغاتی رسانه های وابسته به جهان استکبار و تنویر افکار عمومی و در ارتباط با معجزه آسایی نظام جمهوری و دولتهای ایفای نقش کنند.
 

امام جمعه بروجرد به نقد کشاندن برنامه ها و مدیریتها را از دیگر رسالتهای خبرنگاران دانست و افزود: نقد سازنده می تواند موثر باشد و خبرنگاران باید روشها و رفتارهای برخی از اقشار جامعه را با هدف اصلاح و سازندگی به نقد بکشند.
 

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید صارمی افزود: 17 مرداد سال 77 کنسولگری ایران و در مزار شریف افغانستان توسط گروه متحجر طالبان اشغال و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و هشت دیپلمات و اعضای کنسولگری ایران به دست این گروهک تروریستی، به شهادت رسیدند.
 

وی اضافه کرد: در حقیقت 17 مرداد ماه یادآور رسیدن خبرنگار به والاترین مقام انسانی و فدا نمودن جان شیرین خود در راه خدا و نظام اسلامی است و شهادت صارمی ، اولین شهادت خبرنگاران در راه اسلام و در راه رسالت خبری نبوده است.
 

حجت الاسلام ترابی افزود: بروجرد در عرصه خبرنگاری و روزنامه نگاری سابقه درخشانی دارد ولی امروز تعداد نشریات ما در عرصه رسانه های مکتوب بسیار کم ا ست و بسیاری افراد مشتاق فعالیت در این حوزه هستند که وقتی مشکلات همکاران خود را می بینند از ورود به این عرصه امتناع می ورزند.
 

امام جمعه بروجرد در پایان از عدم حضور مسوولان استانی در آیین روز خبرنگار انتقاد کرد و گفت: باید از تنگ نظری و تعصبات کور پرهیز شود .

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات