مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: نشریات این استان نسبت به استان‎های دیگر نجیب‎تر هستند و باید در کار خود تخصصی‎تر و قوی‎تر عمل کنند.

لرستان خبر، حجتالاسلام علی اسماعیلیان شامگاه جمعه در جلسه تجلیل از خبرنگاران لرستانی در خرمآباد ضمن تبریک روز خبرنگار به همه اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران استان لرستان اظهار داشت: خبرنگاری یکی از مشاغل حساس و پرمشغله است، به صورتی که خیلی از خبرنگاران در دنیا جان خود را برای بیان موقعیت‌ها برای رسالت خود از دست می‌دهند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به اینکه مجوز 66 نشریه در این استان صادر شده است، گفت: از این تعداد 13 نشریه دولتی، سازمانی و حقوقی بوده و 54 نشریه دیگر به صورت اشخاص حقیقی در استان لرستان در حال فعالیت است و 6 نشریه نیمه فعال و 9 نشریه دیگر لرستان ماده 16 شده‌اند، یعنی از عرصه خبر و اطلاع‌رسانی بیرون رفتند.

 

وی گفت: وقتی نشریات در یک استان مانند لرستان زیاد می‌شود، نظارت بر آنها سخت خواهد شد که متاسفانه به همین علت مشکلات زیادی در بین نشریات این استان به وجود آمده است.

 

اسماعیلیان خاطرنشان کرد: شهید صارمی و شهید حیدری دو خبرنگار لرستانی هستند که جان خود را در راه اطلاع‌رسانی از دست دادند و این صارمی بود که امضای وی با خون رنگین شد.

 

وی یادآور شد: رئیس جمهور با تنها خانواده‌ای که دیدار داشته خانواده شهید صارمی بوده است که این برای مردم لرستان یک افتخار است، با این حال رسالت خبرنگاران لرستانی در امر اطلاعرسانی سنگینتر میشود و در حوزه اخلاق رسانههای لرستان باید نسبت به استان‏های دیگر پیشروتر باشند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: مبادا کسی در لباس خبرنگاری کاری انجام دهد که رسالت خبرنگاران را زیر سئوال ببرد بنابراین مسئولان باید فرق بین خبرنگار با خبرنگارنما را مشخص کنند، زیرا هر صنفی برای خود یک نظام نظارتی دارد که در عرصه خبرنگاری این امر ضعیفتر است.

 

‌‌اسماعیلیان متذکر شد: نظم و انضباط بین خبرنگاران باید بیشتر شود و خوشبختانه یکی از هدیههای رئیس جمهور به خبرنگاران بیمه تکمیلی و حل مشکل بیمه آنها است، بنابراین آموزش تخصصی و حرفهای نشریات به صورت تخصصی باید در دستور کار قرار گیرد.

 

وی بیان داشت: یکی از برنامههای امسال ما در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان میزبانی برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور است که در این خصوص پیشنهاد آن به وزارت ارشاد داده شده است و اگر این امر اتفاق بیفتد، برای استان تاثیر زیادی دارد.

 

لازم به ذکر است، در این مراسم با اهدای لوحی از خبرنگاران تجلیل شد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات