فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد خبر داد

لرستان خبر: فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد گفت: طرح عفاف و حجاب و برخورد با افراد بد حجاب با همکاری طلاب و نیروهای مخلص بسیجی در آینده‎ای نزدیک در این شهرستان اجرایی می‌شود.

لرستان خبر، علیرضا دلیری ظهر امروز در کارگروه حجاب و عفاف شهرستان بروجرد در بروجرد اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و افزایش خرید شهروندان برخورد جدی با کیف‌قاپان و سارقان در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی خاطر نشان کرد: برنامه مدونی برای این منظور و در راستای جلوگیری از وقوع سرقت و کیفقاپی به خصوص در بازار و هسته مرکزی شهر اندیشیده شده و در زمان مقتضی اجرایی می‌شود.

 

این مسئول با اشاره به اینکه در مقابله و مبارزه با معضل مواد مخدر دستگاه‌های زیادی دخیلاند، تصریح کرد: نیروی انتظامی در جمع‏آوری معتادان نقش برخوردی و مقابله‏ای دارد.

 

فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد اظهار کرد: حصول نتیجه لازم در این خصوص نیازمند همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی است، زیرا برخورد نیروی انتظامی در صورت نبود حمایت کافی از سوی دیگر ادارات دست‏اند کار به تنهایی مفید فایده نبوده و این افراد پس از مدت کوتاهی بدون کنار گذاشتن بیماری دوباره به جامعه باز می‌گردند.

 

دلیری با اشاره به اینکه برخی فروشندگان مواد مخدر با تهدید افراد مانع تماس آنها با پلیس شده و به این ترتیب حریم امنی را برای فعالیت مجرمانه خود ایجاد می‌کنند، از شهروندان و روستائیان خواست پلیس را در این زمینه یاری داده و با اطلاع‏رسانی به موقع جلوی فعالیت سوداگران مرگ را بگیرند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: اجرای قانون و برخورد قاطع با مجرم برای همگان یکسان بوده و به نقاط خاصی از حوزه استحفاظی این شهرستان محدود نمی‌شود.

 

این مسئول انتظامی با اشاره به برخی هنجارشکنی‌ها در خصوص پارک خودروها در سطح شهر و پیاده‏روها که موجب ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شود، خواستار فرهنگ‏سازی بیشتر در این زمینه از سوی رسانه‌ها شد.

 

دلیری امنیت را یکی از مهم‏ترین مولفه‌های جامعه برشمرد که نبود آن دیگر شاخصه‌های اجتماعی را تحت تاًثیر قرار می‌دهد، این در حالی است که در امنیت پایدار فرهنگ و اقتصاد شکوفا شده و رونق جامعه در جهات مختلف تحقق می‌یابد.

 

وی تعامل دو سویه خبرنگاران و اصحاب رسانه با این فرماندهی را در تنویر افکار عمومی، جلوگیری از هرج و مرج و شایعه پراکنی موثر دانست و گفت: اطلاعرسانی و انتشار اخبار از سوی رسانه‌ها علاوه بر آگاهی شهروندان از اقدامات انجام شده توسط این فرماندهی در تنویر افکار عمومی و تزریق روحیه امنیت به جامعه نیز نقش غیرقابل انکاری دارد.

 

فرمانده انتظامی بروجرد ادامه داد: ارتباط مردم با نیروی انتظامی از طریق شماره تلفن 197موجب سهیم شدن آنان در تاًمین امنیت جامعه می‌شود.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند از طریق این پل ارتباطی با انتقال مشکلات حوزه شهرستان ما را در ارائه خدمات بهینه یاری رسانند.

 

وی افزود: آنان از این طریق با در اختیار نهادن اخبار و اطلاعات خود پلیس را در اجرای هر چه بهتر وظایف در مبارزه با جرم و مجرمان یاری رسانده و در سالمسازی هر چه بیشتر شهر نقشآفرینی می‌کنند.

 

این مسئول نصب دوربین‌های مدار بسته در نقاط مختلف شهر را در ارتقاء امنیت اجتماعی و کاهش وقوع جرائم موثر دانست و خاطر نشان کرد: علی‌رغم تصویب اعتبار یک میلیارد تومانی برای این منظور، دستیابی این مهم تاکنون محقق نشده است.

 

فرمانده انتظامی بروجرد سپس خواستار همکاری بیش از پیش دیگر دستگاه‌های مسئول در این زمینه شد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات