معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان:

لرستان خبر: معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از سیاست‎های کلی ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری است که با استفاده عملی از آن می‎توان اهداف بلند مدت انقلاب را محقق کرد، بنابراین باید گام‎های عملی در جهت تحقق این مهم برداشته شود.

لرستان خبر، سید سعید شاهرخی عصر امروز در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی ضمن تبریک به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به کشور عزیزمان ایران اظهار داشت: آزادگان نماد مقاومت جانانه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی هستند که تجلیل از این عزیزان به معنای ارج نهادن به آرمانهای والای نظام جمهوری اسلامی است.

 

وی بیان داشت: به منظور تدوین برنامه ششم از همه دستگاههای اجرایی و فعال استان در مسائل فرهنگی تقاضا داریم، نقطه نظرات، برنامهها و ایدههای خود را به کارگروه امور فرهنگی استان ارائه دهند، تا پس از انجام بررسیهای لازم و تایید توسط کارگروه در برنامه ششم درج شوند.

 

شاهرخی عنوان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از درخشانترین و پرنمودترین بخشهای توسعه کشور است که تلاش در زمینه تفهیم این واژه باید به جد دنبال شود، دستگاههای مختلف موظف هستند، 20 درصد از اعتبارات فرهنگی خود را در قالب طرحها و برنامههای عملیاتی مدون در جهت تحقق این هدف هزینه کنند.

 

وی ادامه داد: به منظور برگزاری جلسات به صورت کاربردی کمیتههایی تشکیل شده است، تا با حضور جدیتر و بیان نقطه نظرات جدی در جهت تصمیمگیری درست تاثیرگذار باشند، اما عدم حضور برخی دستگاهها از جمله آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسات نشاندهنده ضعف در روند کار دبیرخانه کارگروه است و بنابراین باید با دستگاههای مذکور برخورد جدی صورت گیرد.

 

معاون سیاسی استاندار یادآور شد: کمیته فرهنگی موظف است، برنامههای عملیاتی ایثار و شهادت را عملیاتی کند و یک برنامه کوتاه مدت شش ماهه برای نیمه دوم سال جاری و برنامه بلند مدت برای سال 94 تدوین کنند و همچنین برگزاری نمایشگاه، تولید و انتشار کتاب، جمعآوری آثار در خصوص فعالیتهای قابل اجرا در بخش تئاتر و سینما باید در دستور کار این کمیته قرار گیرد.

 

شاهرخی بیان داشت: مردم در تمام گذرگاههای حیاتی اعم از شکلگیری انقلاب و عبور از بحرانها نقش اساسی، محوری و بیبدیلی داشتهاند، حال باید دولت برای حضور مردم در صحنههای مختلف بسترسازی کند.

 

وی اضافه کرد: رئیس جمهور سمنها را دولتساز میدانند و بر واگذاری کارها، فعالیتهای هنری و فرهنگی به نهادهای مردمی تاکید دارند و به شدت به دنبال ترویج و گسترش سازمانهای مردم نهاد است.

 

معاون سیاسی و امنیتی  استاندار لرستان گفت: همه دستگاهها باید در بخش حاکمیتی فعالیت داشته باشند و زمانی که نیاز به ترویج فرهنگ اسلامی است، باید از سازمانهای مردم نهاد و حضور مردم استفاده کنند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات