معاون پیشگیری از جرائم دادگستری لرستان:

لرستان خبر: معاون پیشگیری از جرائم دادگستری لرستان گفت: امروز شبکه‎های ماهواره‎ای و اینترنتی با انتخاب جنگ نرم در حوزه تخریب فرهنگ حجاب به شدت در حال فعالیت هستند، این در حالی است که ما به دنبال اجرای برنامه‏هایی در جهت اجباری‎کردن حجاب در جامعه هستیم، اما باید گفت تنها راه نهادینه‎کردن حجاب در جامعه امروز فرهنگ‎سازی است.

لرستان خبر، محمدتقی شاکرمی عصر امروز در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی لرستان در خرمآباد اظهار داشت: دین و فرهنگ دولتی ماندگار نیست، مگر با حضور مردم در صحنههای مختلف، بنابراین مقام معظم رهبری به نقش مردم و حضور مردم در جامعه و صحنههای مختلف زندگی تاکید بسیار دارند و باید در حوزه فرهنگ و امور اجتماعی کارگروهی با حضور همه افراد دلسوز و نیروهای فعال دولت در این خصوص تشکیل شود.

 

وی بیان داشت: نسل ما با رزمندگان همکار بودهاند و با بسیاری از شهدا زندگی کردهاند، به همین علت نسل ما با روحیات و انگیزه‏های انسانی این عزیزان آشنایی کامل دارد، بنابراین ما باید برای برای آشنایی نسل امروز با شهدا و ایثارگران برنامهریزی خوب و جامعی داشته باشیم و نسل امروز را با زبان مدرن و جدید، فرهنگ و اعتقادات شهدا آشنا کنیم.

 

شاکرمی عنوان کرد: عدهای با نام دین و ولایت از سرمایههای امروز ما مانند جوانان فعال جامعه امروز استفاده میکنند و ما باید از این امر جلوگیری و به دنبال نهادینه کردن فرهنگ دینی و اسلامی خود در جامعه باشیم.

 

این مسئول یادآور شد: عدهای نیز به دنبال این هستند که به دادهها و ظرفیتهای استان بیاعتنایی کنند، به همین دلیل و به خاطر اجرای سلیقههای بد و باند بازیهای پیاپی بسیاری از سرمایه‏های انسانی از استان فرار کردهاند، بنابراین نباید از واقعیت‏ها غافل باشیم و باید از نیروهای خوب، کیفی و با ارزش در جهت پیشبرد اهداف نظام استفاده کنیم.

 

وی اضافه کرد: برنامه‏های در حوزه اوقات فراغت توسط سازمان‏های مختلف انجام پذیرفت، بنابراین باید بررسی شود که این برنامهها سودآور بودهاند، آیا اشخاص شرکتکننده در دورههای آموزشی پس از کسب مهارت و دریافت گواهینامه میتوانند کار کنند یا اینکه برگزاری این کلاسها تنها باعث خرج بیتالمال و حراج آن شده است.

 

شاکرمی ادامه داد: صدا و سیما، بسیج، رسانه عمومی و حوزه علمیه ظرفیتهای خوبی هستند و با جلوگیری از موازی‏کاری و کار جزیرهای میتوانیم در بحث مسائل پیشگیری به نتایج مثبتی دست یابیم.

 

معاون پیشگیری از جرائم دادگستری لرستان متذکر شد: باید نسبت به شهدا و خانوادههای شهدا دلسوز باشیم، به همین خاطر باید با کمک گرفتن از اقشار دلسوز و حفظ خطوط قرمز آثار ماندگاری را از این افراد خلق و کتاب و آثار خوب را در زمینه رشادتهای این عزیزان ترجمه کنیم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات