امام جمعه بروجرد:

لرستان خبر: امام جمعه بروجرد گفت: پرداختن به مقوله فرهنگی دوران دفاع مقدس در تربیت نسل امروز نقش غیر قابل انکاری دارد.

لرستان خبر، حجتالاسلام و المسلمین حسن ترابی ظهر امروز در جلسه هماهنگی بازسازی عملیات والفجر دو در بروجرد اظهار داشت: این دوران باشکوه و غرورآفرین به گونهای رقم خورد که تا قرنها باید نام حماسه آفرینان آن با عظمت و افتخار یاد شود.

 

وی با اشاره به اینکه نام شهدا برای همیشه بر تارک ایران پرافتخار اسلامی حک شده و میدرخشد، عنوان کرد: در این دوران ملت ایران و فرزندان دلیر آنها حماسهای آفریدند که هر چه در رابطه با عظمت آن سخن بگوییم، نمی‌توان حق مطلب و حقیقت آن را بیان کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: رزمندگان، شهدا، جانبازان و آزادگان در این دوران تمام قد در برابر دشمنان انسانیت و سران استکبار جهانی ایستاده و در اوج غربت و مظلومیت طولانی‌ترین جنگی را تجربه کردند که با هدف براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران رقم خورد.

 

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه این حماسه عظیم به ایران اسلامی حیاتی دوباره بخشید، تصریح کرد: اگر ایثار و فداکاری رزمندگان در راه اسلام، نظام و وطن نبود، امروز به سرنوشت کشورهای منطقه و همسایه خود مبتلا می‌شدیم.

 

حجتالاسلام ترابی ادامه داد: امروزه جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان و نظام سلطه جانانه ایستادگی می‌کند.

 

وی بیان داشت: موج بیداری به راه افتاده در کشورهای اسلامی نشاًٌت گرفته از تاًثیر انقلاب اسلامی ایران است و موجودیت خود را مدیون دستاندر کاران دوران دفاع مقدس می‌داند.

 

این مسئول اضافه کرد: بر این اساس روحیه قدرشناسی اقتضا می‌کند در هفته دفاع مقدس مراتب سپاس خود را از کسانی که به ایران اسلامی حیات بخشیدند، ابراز کنیم.

 

وی تاکید کرد: تجلیل و اسطورهسازی از شهدا، جانبازان و حماسه آفرینان دوران دفاع مقدس در حقیقت به نفع خود ما است و آنها نیازی به آن ندارند، چرا که با خدای خود معامله کردهاند.

 

امام جمعه بروجرد گفت: نسل جوان و نوجوان امروزی باید به گونهای تربیت و پرورش یابند که اگر خطری متوجه کشور شد، با همان روحیه رزمندگان آن دوران تمام قد مقابل تهدید دشمن ایستادگی کنند.

 

وی با بیان اینکه جوانانی که ایثار رزمندگان دوران دفاع مقدس را درک نکردهاند، نمی‌توانند، به عظمت آن دوران واقف شوند، اظهار کرد: بنابراین ضروری است، نسل امروز و فردا بدانند، چه خون‌هایی ریخته شده، تا امروزه انقلاب اسلامی ایران در اوج عزت و اقتدار قرار گیرد.

 

وی یادآور شد: یکی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس که تاًثیر عمیقی روی اقشار مختلف مردم به خصوص نسل جوان دارد، بازسازی عملیات‌های غرورآفرین آن دوران است.

 

امام جمعه بروجرد ادامه داد: تجربه این اقدام و تاًثیر عمیق آن در بین نسل جوان و دیگر اقشار مردم سال گذشته در شهرستان بروجرد به خوبی مشاهده شد.

 

حجتالاسلام ترابی عنوان کرد: بر این اساس امسال نیز یکی از عملیات‌های پیروزمندانه دوران دفاع مقدس در این شهرستان بازسازی می‌شود.

 

وی با تصریح اینکه این وظیفه مختص نیروهای مسلح نبوده، بلکه مسئولان دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز باید در حد توان و بضاعت در این امر دخیل بوده و نقشآوری کنند، گفت: این اقدام در راستای کمک به مصون‌سازی نسل جوان در برابر هجمه‌های غرب بوده و حرکت تاًثیرگذار فرهنگی به شمار می‌رود.

 

این مسئول خاطر نشان کرد: تقبل هر گونه هزینه در راستای اجرای این برنامه‌ها در حقیقت نوعی سرمایهگذاری محسوب می‌شود.

 

امام جمعه بروجرد ادامه داد: نیروی مقاومت بسیج و گروه 24 بعثت نیروی زمینی سپاه بخش عمده اجرای این عملیات و هزینه‌های اجرایی آن را عهده دار شده‌اند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات