معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور:

لرستان خبر: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: برخلاف اینکه صنایع دستی استان لرستان در سطح ملی و جهانی دارای امتیاز است اما برندسازی نشده که این در حد انتظار این استان نیست.

لرستان خبر، بهمن نامور مطلق شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاح نخستین موزه صنایع دستی و هنرهای سنتی لرستان در خانه تاریخی آخوند ابو خرم آباد افزود: لرستان یکی از قطب های هنر فلزی است و می تواند در این زمینه با صرف هزینه و اعتبار لازم به قطب هنر فلزی در کشور تبدیل شود.
 

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت بیکاری در استان لرستان صنایع دستی در راستای جبران بخشی از این بیکاریها و ایجاد اشتغال موثر خواهد بود و در صورت حمایت مسوولان ، به طور قطع این مهم محقق می شود.
 

وی با تاکید بر هم افزایی فرهنگی در کشور گفت: انتظار می رود دولتمردان نقش صنایع دستی در اشتغالزایی را باور کرده و در این راستا سرمایه گذاری کنند چراکه رونق صنایع دستی به ویژه در روستاها علاوه بر افزایش درآمد، عامل مهمی در راستای جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی روستاییان در شهرها است.
 

به گفته نامور مطلق پس از گذشت 10 سال ، 300 میلیارد ریال اعتبار امسال برای حمایت از صنایع دستی کشور در قالب تسهیلات به بخش خصوصی اختصاص یافته است.
 

در موزه صنایع دستی و هنرهای سنتی لرستان بیش از 400 قلم شی دست‏بافتههای لرستان ازجمله گلیم، جاجیم، صنعت فلزی، ورشوسازی، سماور، زیورآلات زنان، آثار هنرمندان لرستانی مانند کمانچه، قفل‏سازی و عروسکسازی در معرض دید عموم قرار می گیرد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات