بانو نخبه ایرانی:

بانو نخبی ایران در سال 87 گفت: سازمان ملل در سال 70 به صورت رسمی اعلام کرد که ایران بیشترین کاهش نرخ باروری را در میان کشورهای مسلمان دارد

به گزارش لرستان خبر، طاهره لباف در خرم آباد اظهار کرد: نرخ باروری در کشور با روند کاهشی روبه رو است که اگر جامعه ای از نرخ جمعیت 2.1  کاهش یابد پس از گذشت دو نسل، منقرض می شود.

وی گفت: جمعیت ایران در سال 1390، حدود 76 میلیون و تعداد زنان در سن باروری 22 میلیون نفر بوده است، با وجود اینکه 14 تا 15 میلیون نفر از بانوان کشور متاهل هستند اما تعداد زایمان ها سالیانه یک ملیون و 350 هزار نفر است.

بانو نخبه ایران در سال 87 با مقایسه آماری از سال 65 و 90 تصریح کرد: در سال 1365 جمعیت زنان بارور 10میلیون و 500 هزار نفر و میزان موالید دو میلیون و 200 هزار نفر بود در حالی که در سال 1390 جمعیت زنان در سن باروری 22 میلیون نفر  افزایش یافته است اما میزان موالید به یک میلیون و 300 هزار نفر کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: با بررسی این آمار می توان دریافت، که هم اکنون با کاهش شش برابری میزان موالید در کشور روبه رو هستیم.

لباف  با اشاره به سیاست های مغرضانه جهان غرب در مورد کاهش نرخ جمعیت کشور  تصریح کرد: جهان غرب به بهانه انفجار جمعیتی، تهدید سلامت مادر و کودک مباحث کنترل جمعیت را با نام تنظیم خانواده در کشور بیان کردند.

وی عنوان کرد: اجرای سیاست های کنترل جمعیت در کشور تا سال 1370 سبب شد نرخ جمعیت از 3.4 درصد به 2.1 رسید اما با روند ادامه کنترل جمعیت از 2.1 به 1.6 و در برخی از مناطق 1.3 نیز رسیده است.

استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ایران یک درصد جمعیت جهان و 32 درصد منابع مختلف را داراست اما متاسفانه نتوانسته ایم از منابع به خوبی در راستای افزایش نرخ باروری استفاده کنیم.

لباف با اشاره به وضعیت نرخ باروری در کشور افزود: سازمان ملل در سال 70 به صورت رسمی اعلام کرد که ایران بیشترین کاهش نرخ باروری را در میان کشورهای مسلمان دارد.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    آقا ما داریم از گرسنگی و فقر له میشیم بعد شما از بچه و بارداری میگی ....... دلت خوشه

نظرات